...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

347. بیشتر بدانیم!

يكشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۶، ۰۳:۲۳ ب.ظ

دیشب دارم با الناز چت میکنم و مثلا دارم باهاش درد و دل میکنم، شما فقط به گزیده ای از چت هامون مخصوصا اون قسمت که با خط قرمز مشخص شده توجه کنین:

با همین اخلاقت؟ کدوم اخلاقم؟! یعنی رسما داره میگه اخلاق من مورد داره!! آدم با داشتن همچین رفیقی دیگه به دشمن چه نیازی داره؟! بعد جالبه من تا تعارف زدم اونم فوری قبول کرد که توی جمله ی بالا اشتباه کرده و منو جزء استثنائات فرض کرده! شما جای من، حقش نیس بهش چندتا فحش بدم تا آروم شم؟ 

حیف که این لامصبی رو دوسش دارم وگرنه بلاکش میکردم خلاص :)) 

دیشب قبل از چت با الناز یه اشتباهی کردم، شکری خوردم رفتم زیر پست یه پسری که روایتی از پیامبر نوشته بود نظر دادم! طرف که ادعای مسلمانی و زهد و تقواش سقف اینستا رو سوراخ کرده بود اومد بهم پیام داد، منم بر حسب ادب (همون استقبال گرم مذکور توی دو تا پست قبل) رفتم جوابشو دادم و کلا ۱۰ تا جمله اون گفت ۱۰ تا من گفتم بعد گفت تو هم مثل همه ی دخترایی که باهاشون حرف زدم خودتو لو دادی! تو هم مادی گرا هستی! محاله بتونین اون لحظه قیافه منو تصور کنین! واقعا حتی جواب دادن به سلام این جور آدما نه تنها ثواب نداره بلکه گناه کبیره س! باید برم توبه کنم و به خدا پناه ببرم از شر انسان های زبون نفهم و چهارپا! 


منبر تایم: اینکه میان آدم ها رو توی دو دسته ی مادی گرا و غیر مادی گرا تقسیم بندی میکنن یه غلط مصطلحه! چرا؟ عرض میکنم! ما شروع میکنیم درس میخونیم، که چی؟ که در آینده بتونیم برای شغلی مناسب آماده شیم، که چی؟ که درآمد (پول) داشته باشیم، که چی؟ که خودمون و خونوادمون توی رفاه (نسبی) زندگی کنیم، که چی؟ که مجبور نباشیم بخاطر سیر کردن شکم گدایی کنیم و عزت نفسمون رو حفظ کنیم، که چی؟ که باهاش به فضائل اخلاقی دست پیدا کنیم، که چی؟ که هیچی دیگه وقتی ایشالا... مُردیم بریم بهشت، که چی؟ که زهر مار! 

احمقانه ترین حرف ممکنه که الان به اینهمه تلاش شبانه روزی ما برا کسب پول بگن مادی گرایی! در واقع کسی که بگه من پول نمیخوام و میخوام توی فقر و بدبختی و فلاکت زندگی کنم فرق زیادی با جناب خر نداره، چون این خر است که نیاز به عزت نفس و فضائل اخلاقی نداره! 

از نظر این کبیر (اصلا هم حقیر نیستم! ) انسان ها رو باید بر اساس نحوه ی مصرف کردن پول هاشون و نیت هاشون طبقه بندی کرد! مثلا یه عده تلاش میکنن که پول هاشو فقط جمع کنن(مصداق همون نه خود خورَد و نه کس دهد، گَنده کُند به سگ دهد)، یه عده پول هاشون رو برای پُز دادن هاشون میخوان، یه عده برای رفاه خونواده شون میخوان، یه عده برای کمک به افراد ناتوان میخوان و هزاران دلایل و جوایز نقدی دیگر! وقتی یه خانوم از دارایی شما میپرسه که چی دارین دلیل بر این نیست که بخوان حتما با پول شما پُز بدن، یا دنبال تیپ و خوشگذرانی باشن، یا بخوان عقده های کودکیشونو با غول چراغ جادو (شوهرجان) جبران کنن، شاید فقط میخوان ببینن رفاه نسبی در آینده با این آقا دارن که بتونن توی آرامش فرزندان نیکویی تربیت کنن یا نه خانوم هم باید به فکر قرض ها و بدبختی های آقا باشن! خیلی کار خوب و نیکوییه که آدم وقتی هیچی نمیدونه سعی کنه کمتر هم حرف بزنه! خب دیگه از منبر بیام پایین...!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۴
بی نام

نظرات  (۳)

مادی گرایی تا یه حدی خوبه از یه حد بالاتر بره بده 
پاسخ:
حالا ما هم تو همون یه حده شیم :)
۲۴ دی ۹۶ ، ۱۹:۴۹ شباهنگ (بایقوش سابق)
به نظر من دوستتون راس میگن نمونه اش تو نظرات همین دوتا پست پایین منو اونقدر زدی تا آخرش بالاجبار منم گفتم شما راس میگی 🤣
پاسخ:
من؟! 😐😑
دیگه اگه دیدی من حرف بزنم .دا میرم در سکوت مطلق در لاک خود قایم میشم دا حرف هم نمی زنم اصلا چه معنی داره 😒😒😒😒😒😔😔😔😔😔😭😭😭😭😭😱🚶‍♀🚶‍🚶‍🚶‍♀🚶‍♀🚶‍♀
پاسخ:
خودشو ناراحت نکن من خودم تورو به حرف میگیرم😅

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.