...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

368. میشه آدم بود...!

پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۰۷:۴۳ ب.ظ

آقا از سرکار میاد خونه لم میده رو مبل و تا باهاش حرف میزنیم میگه خستم! از صبح تا حالا کار کردم! اگه شغلش از اونایی باشه که فعالیت فیزیکی داره خب حق داره خسته باشه، اگه تو شغلش خیلی هم فعالیت نداره بازم حق داره، اما خدا نکنه یه روز خانوم شب لم بده رو مبل و بگه خستم! آقا میگه مگه چی کار کردی تو خونه؟ از صبح نشستی، لباسا رو لباسشویی شسته، ظرفا رو ظرف شویی شسته (اگه داشته باشن) غذا هم همه چی رو ریختی تو قابله خودش پخته شده، اتاق رو با جارو برقی جارو کردی، چیکار کردی که خسته ای؟؟ به اینجور مردا حتی نمیشه گفت آدم! چون اگه لباسشویی لباس هارو بشوره، دیگه خودش لباس ها رو جمع نمیکنه و اتو نمیکنه و سر جاش نمیذاره، ظرفشویی اگه ظرفا رو بشوره دیگه خودش جمع نمیکنه و مرتب هر کدومو سر جاش نمیذاره، جارو برقی هم اگه جارو میکنه، خودکار راه نمی افته تو خونه جارو بکشه، یه آدم اونو حرکت میده! غذا هم اگه خودش رو گاز پخته میشه سبزی و گوشت و همه ی مخلفاتش رو گاز نمی شوره و خورد نمیکنه و آماده نمیکنه! همین چیزهای معمولی که شده سوژه واسه یه عده "نامرد" که بگن زنا تو خونه کار نمیکنن هم کلی کار داره! علاوه بر اونا هزارتا کارهای ریز و درشت هست که من الان که خودم دارم تو تمییز کاری به مامان کمک میکنم میفهمم! یه جاهایی از خونه گرد و خاک هست و باید تمییز بشه که به ذهن من نمی رسید که اونجا هم باید تمییز بشه یا اصلا تمییز میشه؟! مامان میگه همین جاهایی که تو فکرشم نمیکنی من اگه هر روز گردگیری نکنم خونه تبدیل میشه به آشغال دونی! راستم میگه! حالا این تمییزی خونه بخشی از کارهاییه که یه زن تو خونه انجام میده! جالب اینه که باید بازم انرژیشو نگه داره که وقتی شوهرش اومد خونه تحویلش بگیره و جلوش چایی بذاره و غذا بخورن و دوباره ظرفا رو بشوره و بالاخره روز تموم شه! بعد حق نداره حتی بگه خستم! حق داره وقتی شوهرش عوض تشکر بهش بگه مگه چیکار کردی از اون سرد بشه دیگه! بعد میان میگن زن های ایرانی شوهرداری بلد نیستن! کاش یکم هم از مردا انتقاد میکردن که شما همسرداری برو یاد بگیر، یاد بگیر تشکر کنی، بفهم که اون همسرته نه نوکره بابات، از لحاظ شرعی و قانونی هم هیچ وظیفه ای نداره که تو خونت کار کنه اگه هم واست جون میذاره بهت لطف کرده، لطفشو بفهم، بخدا آدم بودن سخت نیست!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۱۹
بی نام

نظرات  (۱)

افرین , عالی بود
پاسخ:
متشکرم بانو :)

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.