...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

371. ولنتاین ما... ولنتاین اونا!

چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۰۳:۰۸ ب.ظ

سال ۸۳ که من تقریبا ۱۴- ۱۵ سالم بود اولین بار با واژه ی نامانوس ولنتاین آشنا شدم! راهنمایی بودم، تو مدرسه مون حتی تا سالهای بعد یعنی دوران دبیرستان هم خیلیا از این روز خبر نداشتن، اما بهونه ای میشد تا من و داداشم (بابای مهیار) و آبجی هر سال این روز رو سه تایی میرفتیم بیرون و کلی خوش میگدروندیم که البته هزینه ها با داداش بود، میلادم اونقدر کوچیک بود که نمی شد قاطی جمعمون کنیم! شاید اونایی که الان واسه این روز دست و پا می شکنن اصلا اون موقع نمیدونستن این روز چه روزی هست! تا اینکه بعدها گوشی اومد و کم کم تبریک گفتن ها شروع شد و یواش یواش همه با این روز آشنا شدن و شد سوژه ی تیغ زدن پسرا و پز دادن توی فضاهای مجازی! یادم میاد سه چهار سال پیش که زبان تدریس میکردم، یکی از همین روزهای بهمن ماه، پنج دقیقه استراحت دادم به بچه ها، دیدم دارن راجع به ولنتاین حرف میزنن و اون روز رو ولنتایم تلفظ میکنن، شاید فک میکردن کلمه ی "وَلن" یعنی عشق مثلا و تایم هم یعنی زمان دیگه! حتی الان هم زیر پست بعضی افراد دیدم که همچین نظری دارن و هیچی راجع به این روز نمیدونن و کورکورانه هرکی هرکاری میکنه اونام میکنن تا عقب نمونن! بگذریم! 

یه زمانی برای اینکه زبانم تقویت شه دنبال یه دوست خارجی می گشتم تا بتونم باهاش انگلیسی حرف بزنم و از قضا با یه هندی دوست شدم، یه هفته مونده بود به ولنتاین که بهم گفت روز رز مبارک! گفتم یعنی چی که این عکس رو فرستاد و گفت ما هفته ی ولنتاین داریم (مثل هفته ی معلم و هفته ی بسیج و هفته ی فلان و فلانه خودمون) که آخرین روزش میشه ولنتاین!

 پرسید شما هم دارین؟ منم برا اینکه کم نیارم گفتم ما هم یه هفته ی اینجوری داریم که اسم روزاش با مال شما فرق میکنه:

Mokh zadan day

Shomare day

Ashenaii day

Fadayat shavam day

Gharar day

Dava day

Fosh day

که من عاشق آخرین روزم که همه اون روز میتونن به زمین و زمان فحش بدن! طرف پرسید خب این روزا چیکار میکنین، گفتم اینا هر کدوم مراسم خاصی داره که توضیح دادنش سخته، سر فرصت یکی یکی توضیح میدم که البته اکانتش که از گوشیم پاک شد هیچوقت نتونستم بهش توضیح بدم و احتمالا جاهل از دنیا میره! 

بی ربط نوشت: به مهیار میگیم بگو عمه جون، میگه عمه دون! آدم یاد نمکدون میوفته!! :)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۵
بی نام

نظرات  (۱)

آخه این طوری که به اون گفتی فکر می کنه یه همچین روزایی توی تقویممون وجود داره!!!!
پاسخ:
وجود داره دیگه فقط رسمی نیست :))

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.