...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

آورده اند که روزی یه خر و یه گرگ حرفشون میشه و میرن پیش شیر واسه قضاوت! شیر بدون اینکه حرفاشونو بشنوه و چیزی از ماجرا بدونه میگه مقصر گرگه! گرگ میگه من میگم علف سبزه این خره میگه نه آبیه، من مقصرم؟ شیر میگه کسی که با یه خر بحث کنه مقصره، چه حق با اون باشه چه نباشه! 

الان حکایت اون گرگ که خر رو منطقی فرض کرده و باهاش هم کلام شده حکایت منه! یکی نیس به من بگه آخه نونت کمه، آبت کمه، چیکار داری یکی تو زندگیش چه غلطی میکنه و چه عقاید مسخره ای داره؟ مخصوصا که میدونی دوستای مشترکتون از این جناب خر جفتک های زیادی دریافت کردن! 

توی ترکی یه ضرب المثل داریم میگه حرف رو بنداز زمین، صاحب حرف اونو برمیداره! مثلا اگه من توی یه جمع یهو بگم اینجا یکی خره، اونی که از نظر من خره، خودش میفهمه من با اونم! من امروز توی یه جمعی توی حرفام از یه اصطلاحی استفاده کردم و منظورم هیشکی نبود، اما یه نفر انگار خودش رو مستحق اون اصطلاح میدونست و کلی ناراحت شده بود که خودتی و از این صوبتا! خطاب به اون طرف: خر مهربون! اولا اون یه اصطلاحه، دوما جنبه نداری غلط میکنی میشینی با من حرف میزنی، سوما اصلا طرف حرف من نه تو بودی نه هیشکی توی اون جمع! واقعا برات متاسفم! 

+ از آدم هایی که تعصب دارن متنفرم! خودمم یادم نمیاد نسبت به چیزی تعصب داشته باشم، چه زبان، رشته، شهر، نژاد یا هرچی! بحث کردن با آدمی که مثل عرب های دوران جاهلیت متعصبه، بی فایده س! روایت هم داریم در این مورد، خودتون برین تحقیق کنین! 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۹
بی نام

نظرات  (۴)

۰۹ اسفند ۹۶ ، ۲۳:۰۴ شباهنگ (بایقوش سابق)
ولی من فکر میکنم زهرا خانوم شمام آدم متعصبی هستی حالا چرا؟  یادتونه قبلا بحث در مورد پوشش و حجاب اینجور چیزا بود اینجا اونجا اونقدر منو زدین گفتم حق باشماست خداوند شما را هم به راه راست هدایت کند 🤣
پاسخ:
نه من هیچ تعصبی ندارم، ولی خب توی بحث باید یه موضعی گرفت یا نه! من خودم هم با حجاب اجباری که مجبور میکنن دختر توی ۹ سالگی حجاب داشته باشه مخالفم، اما من حرفم این بود که چه ما مخالف باشیم چه موافق بالاخره قانون در حال حاضر اینه! من مخالف رفتارهای مسخره بودم، وگرنه من حتی واسه امر به معروفم که شده باشه جرات نکردم به کسی بگم پوششت رو درست کن یا کسی رو نصیحت کنم! 
ولی خب اگه هم تعصبی باشه سعی میکنم بذارم کنار!
نمی‌دونم اینا با این ذهن بسته‌شون چرا نسل‌شون منقرض نمی‌شه🙁
متاسفانه من هم مجبورم بعضی وقتا با این جور افراد هم صحبت بشم و تو جلسه دور یه میز بشینیم
حکایتی از حضرت عیسی علیه السلام آمده که روزی حضرت عیسی علیه السلام فرار می کرده که یکی از افراد امتش او را در این حال دید و او هم شروع کرد به گریختن.
عیسی علیه السلام بعد از آنکه دید یک شخصی دیگری مثل او در حال فرار است و وی را تعقیب می کند ایستاد شد و گفت: تو برای چی فرار می کنی؟
شخص گفت: دیدم شما فرار می کنید گفتم شاید عمل نیکی است من هم به اقتدای شما فرار کردم.
عیسی علیه السلام پرسید: می دانی من از چی فرار میکنم؟
شخص گفت: نه
حضرت عیسی علیه السلام فرمود: من از دست یک آدم احمق فرار میکنم که هیچ حرفم را متوجه و حالی نمی شد.
شخص گفت: شما که پیامبر عزیز الله هستید بر مرده بخوانید به اذن الله زنده می شود، کور به دست شفای شما به اذن الله بینا می شود و … بالای نادان هم ورد چیزی میخواندید شاید علاج می شد.
حضرت عیسی علیه السلام فرمود: بله هرچه دم و دواء بود بر سر آدم نادان و احمق تجویز کردم اما اثری نکرد و تنها چاره در این دیدم که از نزدش فرار کنم!
پاسخ:
یه ضرب المثلی هست که میگه اونی که خوابه رو میشه بیدار کرد، اما اونی که خودشو زده بخواب نه! این حرف رو میشه تعمیم داد به خیلی از رفتارها، اونی که واقعا جاهله میشه سر عقل اورد، اما اونی که بلانسبت خودشو بزنه به خریت دیگه کاری از هیچ بنی بشری برنمیاد واسش! نسل اینجور آدم ها واسه تقویت صبر و تحمل بقیه ی آدم هاست که منقرض نمیشه وگرنه وجودشون هیچ خیر و منفعتی برای دیگران نداره جز اعصاب خوردی! 
قطعا شک نکن 😂
پاسخ:
دیگه یقین حاصل شد😁
باز ما می گیم
فحش رو بنداز زمین صاحابش میاد جمش می کنه خخخ

حرص نخور
این آدما انگاری هیچ وقت قرار نیست نسلشون منقرض بشه :/
پاسخ:
فک کنم مال ما هم اول فحش بوده بعدا مودبانه ش کردن گفتن حرف، حالا حرف هرچی میتونه باشه! 
روز به روز هم متاسفانه بع تعدادشون افزوده میشه! 😑

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.