...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

385. ماجرای منو توت فرنگی هام!

يكشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۰۳ ب.ظ

عاشق کشاورزی ام! یکی از فانتزی هام اینه که یه مزرعه داشته باشم، یا یه یاغ، یا ته تهش یه باغچه ی نسبتا بزرگ که هرچی دوست دارم توش بکارم! پدربزرگ خدابیامرزم (مادری) یه حیاط داشت از اون قدیمی ها با یه عالمه باغچه که حتی حوض وسط حیاط رو هم باغچه کرده بود و هر میوه ای به ذهنتون برسه اونجا کاشته بود و با چه علاقه ای به تک تکشون می رسید! حیاط پر از بود از گیلاس و آلبالو و انجیر و سیب و هلو و انگور و فندق و به و گوجه و همه نوع سبزی! سند و مدرکش توی عکس ها و فیلم هامون هست! فک میکنم این علاقه به کشاورزی رو از اون خدابیامرز به ارث بردم! 

خونه مون آپارتمانیه و حیاط نداریم، از آپارتمان متنفرم! پارسال توی یه گلدون کوچولو لوبیا کاشتم و قد کشیدن و قد کشیدن اما نمیدونم چی شد که یهو خشک شدن! امسال دیگه تصمیم گرفتم چیزی بکارم که هم بشه تو آپارتمان پرورش داد اونو، هم شرایط نگهداریش طوری نباشه که نیاز به هوای بیرون داشته باشه و توی خونه هم محصول بده! بعد از کلی تحقیق فهمیدم که توت فرنگی مناسب ترین گیاهه! با چندتا کارشناس کشاورزی صحبت کردم و گفتن با بذر توت فرنگی هم میتونم شروع کنم اما چون تجربه ی اولمه و قراره با برگ و بوته و شرایط توت فرنگی آشنا بشم بهتره از نشاء یا نهال شروع کنم! 

امروز با مامان رفتیم توی یکی از این گلخونه ها که نهال و خاک مناسب رو تهیه کنیم، گلدون رو هم که از قبل آماده کرده بودم! رفتیم دیدیم کوچیکترین نهالش این بود

بقیه دیگه میوه هاشون قرمز هم شده بودن، من فقط توت فرنگی نمیخوام که، میخوام مراحل رشدشو از نزدیک ببینم! ایشاا... میوه های این برسه چندتا از دونه هاشو می کارم و مرحله به مرحله عکساشو با توضیحات می نویسم که هم خودم فراموش نکنم و هم اگه کسی دوست داشت اونم مزرعه ی (!) توت فرنگی داشته باشه همراه با من شروع کنه! 

از اون گلدون کوچیک انتقال دادم به این گلدون بزرگ که دست و بالش باز باشه واسه بزرگ شدن و اینا... 

+ خیلی ذوق دارم! 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۳
بی نام

نظرات  (۶)

ایول منم انقدر از اینا دوست دارم که نگو ولی محیط خونه نور نداره و پنجره هم که خداروشکر ... -_-
منتظر اون پستت هم می مونم : )))
پاسخ:
نه حالا خداروشکر خونه ی ما مخصوصا اتاق من مستقیم نور خورشید میزنه توو! 
بخوای توت فرنگی هم برات پست میکنم 😁
نه دیگه پلاسیده میشد
پاسخ:
طفلکیا! :(
موفق باشی 
پاسخ:
ممنونم :)
سلام
ایشلا یه باغچه داشته باشید که هر چی دوست داشتید توش بکارید
منم بچه بودم زیاد ترب میکاشتم
البته یکم عجول بودم و تربها هنوزبزرگ نشده بود از خاک درشون میاوردم ببینم چقدر بزرگ شدن؟ بعد یواشکی دوباره تو خاک فروشون میکردم!
پاسخ:
حالا بعدش رشدشونو ادامه میدادن یا دیگه بهشون برمیخورد؟؟ :))) اون کلمه ی "یواشکی" پشتش هزارتا شیطنت و خاطرات بچگی هست! امان از یواشکی های اون زمان:)
کلا گل کاری و کشاورزی خیلی باحاله من هم تو اتاقم یه نهال کوچیک کامکوات(پرتقال کوپولو) با یه بوته ی رونده و بوته ی گل یاس دارم چنتا هم گلدون کوچیک دارم که توش گندم و سبزی ریحون کاشتم!
کلا خیلی دوست دارم
در مورد توت فرنگی باید بگم باید نور مستقیم بخوره بهش و اینکه هر روز باید اب بدید بهش(برعکس یاس که هر دوروز یه بار باید آبش داد)
پاسخ:
نمیدونستم اسم اون پرتقال کوچولوها چیه، اتفاقا امروز توی اون گلخانه دیدم نهالشو که روش میوه هم داشت! مامانم زیاد اجازه نمیده گلدون بیارم خونه، واسه همین فعلا بخاطر ایشون به همین یکی هم قانعم وگرنه خونه رو گلستان میکردم! 
فک کنم اگه به مشکل برخورد کنم باید از شما راهنمایی بگیرم! :)
سلام :)

چقدر زیبا !!

ذوق عالی پایدار :)
پاسخ:
سلام 
خیلی ممنون! 
طبع زیبای شما هم مستدام😊

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.