...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

392. چهارشنبه سوری!

سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۰۷:۳۴ ب.ظ

پارسال این موقع که میلاد توی خدمت مقدس سربازی بود، از اونجایی که ما دختر بودیم و این ترقه خریدن ها کار ما نیست و کلاه سرمون میذارن، صاحب کارمون برای همه مون یه کم خرت و پرت خرید که بترکونیم و ما هم اونا رو بین هم تقسیم کردیم که این سهم من بود

اما از اونجایی که پارسال ما این موقع توی مسافرت به طرف مشهد بودیم من نگهشون داشتم واسه امسال! حالا منتظرم میلاد از سرکار بیاد که بریم یه آتیش کوچولو درست کنیم و اینا رو بترکونیم! 

و اما یکی از رسم های ما تبریزی ها اینه که پدر برای دختراش و عروساش، و برادر برای خواهراش توی چهارشنبه سوری کادو و غذا و مخصوصا آجیل (در حد توان)  میبرن! حالا اگه دختر تازه عروس باشه که سنگ تموم می ذارن! بعد از فوت پدربزرگم دایی هام برای مامانم و سه تا خاله هام این رسم رو ادامه دادن، داداشه بزرگم (بابای مهیار) هم فعلا برای آبجی این چیزا رو میبره چون من هنوز مجردم! البته الان خیلیا هستن که دیگه این سنت رو انجام نمیدن! 

توی کرمانشاه (که من اونجا بزرگ شدم) هم یادم میاد رسم بود که چهارشنبه سوری جلوی در خونه یه وسیله ای می شکستن، که مفهومش این بود که درد و بلا تا یه سال از خونه میره! مامانم با اینکه تبریزیه اما رسم اونجا رو هر سال انجام میده! 

امشب مراقب خودتون باشین! چهارشنبه سوریتون مبارک! 

بی ربط نوشت:

خدایا من چه گناهی کردم که گیر انسان های چایی خور افتادم؟! چایی خور در حد اعتیاد... من فقط سکوت میکنم! 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۲۲
بی نام

نظرات  (۳)

سلام
شاید در مورد کرمانشاه اشتباه میکنم چون اصلا نرفتم ...فقط بعضی کرمانشاهی ها رو دیدم
در موردتبریز هم موندم تعطیلات عید کجا برم؟ پس بیزحمت آدرس رو دقیق بفرستید آدرس اون چشمه رو هم بدید که دو تا دختر زیبای تبریزی بخوان آب ببرن و من کمکشون کنم
بعد آب رو که رسوندم یکی از اون دخترا توسط پدر پیرتون به عقد بنده در بیاد.....منم همش زمینو نگاه کنم...
پس فراموش نکنید دو تا آدرس لازمه..یکی آدرس خونه یکی آدرس چشمه
از الان مواد لازم غذاهاتون رو هم آماده کنید که 15 روز عید در خدمتتون هستم
پاسخ:
شما به ۱۰ کیلومتری تبریز که رسیدین میگم خود دخترای زیبا بیان استقبالتون! البته چون گوسفند نداریم، اگه دیدین دوتا دختر ماشینشون کنار جاده خراب شده یقین داشته باشین همون دوتا دختر مذکورن :)) 
شما هر وقت بیاین قدمتون رو چشم! ما رو از ۱۵ روز میترسونین؟ ما خودمون اون زمان که کرمانشاه بودیم ماه ها میومدیم تبریز کنگر می خوردیم لنگر مینداختیم 😂😂
سلام
شما تبریزیا رسمای قشنگی دارید
کوفته های خوشمزه ای دارید
دخترای شیرین و زیبایی دارید
عذاهای پرگوشتی دارید
سیبای خوشمزه ای دارید
غرابیه های بی نظیری دارید
مردمان خوبی هستید..
ولی اجازه بدید از کرمانشاه کمتر بگم
پاسخ:
سلام شما لطف دارین! هر وقت اومدین تبریز قدمتون رو چشم با همین کوفته ها و غذا ها و شیرینی ها ازتون پذیرایی میکنیم و اخرشم یکی از دخترا رو (قضیه ی حضرت موسی و دخترای حضرت شعیب!) بله دیگه! 😁
خب درسته اصالتا من تبریزی ام و فقط کرمانشاه زندگی کردیم، اما اونجا هم خوبی های خودشو داره دیگه! ولی بازم نظر شما متین! :)
سلام :)

انگار میخواین عملیات انتحاری انجام بدین :))

تبریک میگم چهارشنبه سوری رو....

درود بر همه ترکها و آذری ها :) ساغ اولسون زهرا خانم آناسی :)

یاعلی
پاسخ:
سلام 
یاشیسیز!
از عملیات هم مهمتره😁
منم بهتون تبریک میگم :)

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.