...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

405. مروری بر گذشته!

پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۷، ۰۸:۱۴ ب.ظ

این شعر رو سال 91 (دقیقتر جمعه 14 مهر سال 91) که هنوز دانشجو بودم سرودم! اون زمان تازه دلار به مرز 3 تومن رسیده بود فک کنم! یه فعال بسیجی داشتیم تو دانشگاه به اسم مرتضی پاشایی ( که هیچ ارتباطی با اون مرحوم نداشت) که سعی میکرد شعرهای منو توی نشریه های فریاد بی حنجره، پینار و اینا چاپ کنه و یه کپی هم توی وبلاگ دانشگاه میذاشت و باعث میشد من بیشتر تشویق بشم واسه این شعرهای طنز! یاد و خاطره ش گرامی! بعد از دانشگاه شعرهام یکم خشن شدن نمیدونم چرا؟! :))

دیشب از فـــــــــکرت نخوابیدم دلار

هر دم از نــــــــــرخت پریشانم دلار

سرعت نرخت رقابت میکند با صوت و نور

من به امید سقوطت در کمینگاهم دلار

خواب و رویایی شده ارزانی مرغ و طلا

من به تاثیر تو در هر قیمت، آگاهم دلار

اینکه یک روزی مرا بنشانی ام با قیمتت

بر زمــــــــین تیره، ترســـــــــــانم دلار

جاذبه دارد زمین بالا نرو هی بی هدف

من به افت قیمتت بس آرزومندم دلار

کی شود پایین بیاید نرخ تو ای لعنتی

عاقبت بر ارزشه بی ارزشت خندم دلار

+ مودمم از تنظیم دراومده باز! برای بار سوم! واقعا چیکار میکنن اینا؟ یه هفته قبل از عید بردم دادم تنظیم کردن آخه! من رو گنج نشستم اخه که یبار پول بدم نت بگیرم، یبارم پول بدم مودم تنظیم کنم؟ اینکارشون اصلا درست نیست! من که راضی نیستم والا... من واسه این پولا عرق جبین می ریزم :)) 

++ الان نوشت: بردم دادم مودم رو تنظیم کنن، پسره گفت احتمالا خرابه! خراب شده باشه مودم نخواهم گرفت، خدا پدر رایتل رو بیامرزه که یه سال نت رایگان داده، توی این مدت هم شاید شاهزاده ی سوار بر اسب سفید اومد و خرج و مخارجم رو به عهده گرفت و واسه زیر لفظی برام یه مودم خوشگل و نگین دار گرفت! کسی چه میدونه :))

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۰۹
بی نام

نظرات  (۶)

اوهوم.. :)

اوه.. 7-8 سال نسبتا زیاده.. پس خیلی خوب کار کرده.. :) دمش گرم.. :) حالا ان شاء الله یه مودم جدید جایگزینش میکنید.. :) شاهزاده هم به قول پنجعلی اومد اومد.. نیومد نیومد.. :)) ولی خبب بالاخره اینترنت که مورد نیازه :)

آها از اون لحاظ.. خب من زیر لفظی اینا نمیدونم دقیقا چیه بخاطر همون اشتباهاتی رخ داد :)
پاسخ:
بهش وابسته شدم و البته خب سلیقه ی خوبی هم که دارم تونسته دووم بیاره! :))
اینترنت هم تا یه سال رایتله پدرامرزیده هست... نیازمو برطرف میکنه به حول قوه ی الهی :)
با زیر لفظی معمولا چشم اطرافیان رو کور میکنن، هرچی نگینش بیشتر باشه چشم افراد بیشتری در میاد:))
۰۹ فروردين ۹۷ ، ۲۳:۳۱ شباهنگ (بایقوش سابق)
برای اون شاهزاده سوار بر اسب اشاره شده در بالا یه مثل ترکی دیگه یادم افتاد ولی دیگه نمیگم 🤣
پاسخ:
یا خدا... بگین هرچند میدونم مثل های ترکی بیشترشون مشکل ممیزی و اخلاقی دارن :))
شعر تون خیلی قشنگ بود بفرستید برای حسن روحانی
مودم وسیله عجیبی نیست تو اینترنت سرچ کنید و روش کار کردنشو یاد بگیرید.. این همه هم جیب این جوونکای کامپیوتری رو الکی پر نکنید! خخ
پاسخ:
حسن اگه قول بده اون شاه کلیدشو که همه در ها رو قفل کرده بندازه دور تا بیشتر از این ناکارمون نکرده براش شعرمو میفرستم با یه نقاشی از اونا که برا برنامه ی عمو پورنگ میفرستن :))
اتفاقا امروز که بردم دادم به اون جوونکه تازه یادم افتاد که چرا خودم سرچ نمیکنم ببینم چجوری تنظیم میشه! دختر است دیگر... :)
ای وای از دست این دلار.. بعد از تعطیلات خدا میدونه چه بر سر ما میاد با این نرخ... :(
پنج هزار تومن.. :(

جالب بود شعرتون.. :))

مودمتون چه شکلیه.. برای ADSL ؟؟ یا سیم کارت میخوره..؟ چون این مودم های ADSL که تنظیماتشون زیاد سخت نی..

گاهی وقتا میگن خراب شده.. که یه هزینه ی اضافی بگیرن.. چون مثلا 5 هزار تومن که زندگی نمیچرخه.. باید یه 50 تومنی گیرشون بیاد.. :) حالا نه همیشه.. ولی گاهی وقتا...

مودم نگین داار... :))

نه همون مودم ساده بگیرن.. شما به سلیقه ی خودتون روش نگین کار کنید.. :)
پاسخ:
با این سرعتی که دلار داره میره بالا به قول بچه ها یه خارجی با کمترین هزینه میتونه بیاد واسه تفریح ما رو به قتل برسونه و دیه بده! :))
نه سیمکارت نمیخوره، مال ۷_۸ سال پیشه، میگن تنظیماتش سخت نیس اما من بلد نیستم کلا (جذابیتم تو همین بلد نبودن هاست) خخخ 
اره اتفاقا اونجا اون پسره گفت این دیگه خرابه بیا مودم بدم ۷۰ تومن، گفتم خدا خیرت بده پول مفت ندارم، داشتمم دم عید تموم شد :))
نه خب بالاخره زیر لفظی‌باید یا چیز پر زرق و برق باشه دیگه :))
حافظ میگه:
با دلارامی مرا خاطر خوش است
کز دلم یک باره برد آرام را
که یه کاور روش می ریم و شعر اینگونه می شود:
با دلارهایت مرا خاطر خوش است
کز دلم یک باره برد آرام را

صبر کن حافظ به سختی روز و شب
عاقبت روزی بیابی کام را

(فک کنم معلوم باشه لرزیدن تن جناب فروغی بسطامی در قبر اثر نکرده!)
پاسخ:
شما تصمیم دارین امشب همه ی شعرا رو بلرزونین:)) کسی هم جلو دارتون نیست :))
باز گشته این دل ما بیقرار
از صعود بیشمار این دلار

پاسخ:
بی قرار و بی تاب! 

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.