...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

458. واقعی ترین مجازی ها...

سه شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۰۰ ب.ظ

بعضی وقتا که فک‌ میکنم میبینم ما از بچگی با عشق ها و نفرت های مجازی بزرگ شدیم بدون اینکه اون زمان تکنولوژی های الان بوده باشه! مثلا عاشق خدا شدیم، نه ظاهرشو دیدیم، نه صداشو شنیدیم، یه جورایی مثل چت کردن حرفاشو خوندیم و باهاش حرف زدیم، حتی گاهی ازش ناراحت شدیم، دلخور شدبم، باهاش قهر کردیم، ازش تشکر کردیم و خیلی چیزای دیگه... یا مثلا عاشق پیامبر شدیم، عاشق امام حسین شدیم اما حتی یبار هم ندیدیمشون! از اون طرف هم شخصیتی مثل شیطان رو بهمون معرفی کردن که ازش متنفر باشیم، دوسش نداشته باشیم، کارایی که میگه رو گوش ندیم و اینا... با اینکه اونم تا حالا ندیدیم! سوال اینجاس که الان خدا، اولیای خدا، شیطان و ملائک مجازی ان یا واقعی؟؟ با اینکه میدونیم واقعی ان، اما چون تا حالا هیچ کدومشونو ندیدیم اما نسبت بهشون حس داریم میشه گفت یه جورایی مجازی ان! مثل اون شخصی که ندیدیمش، مطالب و حرفاشو میخونیم و بهش حس پیدا میکنیم! ممکنه شاید هیچوقت چهره شو نبینیم اما مطمئنیم که اون مطالب و حرف ها کار یه "آدم" بوده نه ربات! 

نمیدونم تونستم منظورمو خوب برسونم یا نه ولی در کل خواستم بگم که آدم های مجازی اونقدا هم که تبلیغ میکنن بد نیستن، شاید تک و توک آدم مریضی پیدا بشه که قصدش ازار و اذیت باشه، که خب اینجور آدم ها رو هم معلومه توی چه جور سایت ها میشه پیدا کرد، اما بقیه شون یه سری آدم هایی هستن مثل خودمون که ممکنه حتی بهتر از خودمون باشن.... آدم های مجازی و عشقاشونو جدی بگیرین...

یه وقتایی شاید تاثیری که یه آدم مجازی میتونه بذاره رو صدتا آدم واقعی نتونه، حسی که ایجاد میکنه صدتا آدم واقعیه خوشگل و خوشتیپ نتونه ایجاد کنه... شاید حتی آدمی که مجازی انتخاب میشه خیلی بهتر از کسی باشه که تو دنیای واقعی انتخاب میکنیم... شاید حسمون به اون آدم مجازی خیلی ناب تر از حسمون به آدمای واقعی باشه... چرا؟ چون تو دنیای واقعی "چشم" باعث میشه خیلی چیزها رو نبینیم، و "گوش" باعث میشه خیلی چیزها رو نشنویم! جالبه که اینا دقیقا برعکس اون وظیفه ای که باید داشته باشن عمل میکنن... 

شاید مسخره باشه اما من مطمئنم دنیای واقعا واقعی اصلا وجود نداره.... اونم مجازیه فقط بهش عادت کردیم... 

برای آدم های مجازیتون هم این شبا دعا کنین... :)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۵
بی نام

نظرات  (۸)

این شبا برای مجازی و حقیقی و دوست و دشمن و آشنا و غریبه و هر کی که می‌شناسیم و نمی‌شناسیم دعا کنیم :)
پاسخ:
من که این کار رو میکنم... التماس دعا دارم نسرین جان 😘
۱۵ خرداد ۹۷ ، ۲۲:۲۸ محسن رحمانی
سلام
التماس دعا در این شبهای عزیز .
پاسخ:
سلام
محتاجیم به دعا :)
به نظر من این امکان نداره که تو دنیای واقعی مثلا یه آدم که هیچ شرایط خوبی نداره.. بتونه نظر یه دختر رو جلب کنه.. اما تو دنیای مجازی چرا میشه.. چون اول ذهنش رو با حرف ها و رفتارهای خوب.. میکشونه سمت خودش.. من نمیگم بده و دارن طرف مقابلشونو گول میزن و.. واقعا شاید احساساتی هم باشه و صحیح هم باشه.. من بحثم اینه که کلا باید بیشتر مراقب بود.. :)

تو دنیای واقعی.. یه دختر اجازه نمیده حتی یه خواستگار مقداری نامناسب اعتقادی مالی و...بیاد سمتش.. حالا مادی رو همینجوری میگما... کلا گفتم.. ولی تو دنیای وبلاگ و اینستا و.. هر روز ممکنه پیشنهاد هایی بیاد برای اون دختر.. پیشنهاد هم نیاد.. آشنایی های زیادی ایجاد ممکنه بشه..

خب بابا به خدا تو دنیای واقعی اصن اون دختر اجااازشو نمیده.. :))

بعله تو نقش بازی کردن که مشخصه مجازی و واقعی معنا نداره.. ولی بحث من نقش بازی کردن نبود.. بحث من ورود آدما به زندگی دیگران بود.. من میگم اگر یه دختری وبلاگ داره.. اینستا داره و غیره.. قطعا افراد بیشتری میخواهن خودشونو وارد زندگی اون دختر کنن.. نظرشو جلب کنن و.. و به همین ترتیب.. احتمال به بازی گرفته شدن احساسات و شکست های عاطفی و.. هم بیشتر میشه..


پاسخ:
نمیدونم دخترای شهر شما چجوری ان، اما دل دخترای شهر ما رو حتی ساده ترین آدم ها هم تونستن ببرن... منم نسبت به چیزهایی که دیدم نظرمو میگم.. وگرنه شما هم کاملا حق دارین...
خب با آشنایی های مختصر تو اینستا و وبلاگ و اینا معمولا اتفاق خاصی نمیوفته... علاقه کم کم بوجود میاد... طرف باید خیلی زرنگ باشه که بتونه اونقدر صبر کنه که نظر طرف رو جلب کنه... که اکثرا معمولا کم میارن و نصفه و نیمه همه چی رو ول میکنن :)
در صورتی میخوان وارد زندگی اون دختر بشن که مطمئن باشن تنهاس، که البته اینم طبیعیه... دخترای زیادی هم چشمشون دنبال پسرای مجازیه... ولی بازم من تفاوتی بین این جور رابطه ها با رابطه هایی که تو دانشگاه ها یا جاهای دیگه شروع میشه نمی بینم...
من که عاشق دوستای مجازی ام هستم واقعی تر از واقعی ها :)
یکی اش هم خودت که ندیده عاشقت شدم:)
قبول باشه دعا و راز و نیاز امشب
پاسخ:
بخدا منم دوستای خوبم مجازی بودن بیشترشون! 
قربونت برم... منم جز عکسات چیزی ندیدم اما خدا میدونه چقد دوست دارم عزیز دلم😚😚
منو هم دعا کن نسرین جان...
اگر یه پسری نه سرمایه داشته باشه.. نه ظاهر.. نه خانواده ای خیلی موجه.. نه شرایط اجتماعی خوب.. نه شغلی و.. ولی بیاد از طریق دنیای اینترنت با یه دختر آشنا بشه.. احتمالش هست بتونه با صحبت هاش و محبت هاش دل اون دختر رو بدست بیاره.. و دختر هم بدجوری وابسته و حالا.. عاشقش بشه.. با اینکه حتی درست و حسابی ندیده و نشناختتش..

حالا تو غیر از دنیای اینترنت.. محاله.. محاله که یه دختر به همچین پسری حتی فکر کنه.. تازه چی.. بعد از آشناییشون.. وقتی کار به دیدار و شناخت بیشتر میکشه.. داستان دیگه عوض میشه..

اینکه یکی بخاطر خوبی هات بهت وابسته بشه و دوستت داشته باشه قشنگه و میتونه شروع یه رابطه ی خوب باشه.. اماا.. مهم اینه.. وقتی بدی هاتو فهمید.. بازم حاضره مثل قبل دوستت داشته باشه.. اونم برای سالیان سال..

مجازی بودن یا تو دنیای واقعی بودن.. خوبی و بدی کسی رو مشخص نمیکنه.. و این مراقبت نسبت به افرادی که اجازه میدیم وارد زندگیمون بشن.. اجازه میدیم احساس ایجاد بشه.. یه مسئله ی همیشگی هست و مجازی و واقعی نداره.. یادم نمیره پستی که در مورد خداحافظیتون بود..

امیدوارم که مراقب خودتون باشین.. :)
پاسخ:
من حرف شما رو قبول دارم ولی باور کنین پسر یا دختری که بخواد نقش بازی کنه و خودشو خونواده شو خوب و ثروتمند نشون بده حتی تو دنیای واقعی هم میتونه اینکار رو بکنه و با دل و احساسات دختر بازی کنه! الان یه پسر تو دنیای واقعی به من بگه فلان جای تبریز خونه دارم من از اون سند میخوام که حرفشو باور کنم؟ یا میوفتم دنبالش که ببینم واقعا خونشون اونجاس یا نه؟ 
از طرفی دختری که بخواد پسری رو بر اساس ثروت و داراییش انتخاب کنه همون بهتر که ضربه بخوره! مگه به پسر با دارایی هاش تعریف میشه؟؟ انسانیت و عقیده و اینا هم کشک؟

واقعا ای کاش کسی که ما رو میخواد با وجود آگاهی به بدی هامون ما رو بخواد، نه اینکه تو تصوراتش از ما یه فرشته ی بی عیب و نقص بسازه! 

واقعا ایجاد احساسات مجازی و واقعی نداره... در هر دو صورت باید حواسمون باشه که احساساتمون رو خرج هر کسی نکنیم! 

ممنونم:) شما هم مراقب خودتون باشین 😊
سلام
بنده که همینجا از خدا می خوام که حال دل همه رو خوب کنه و ما رو نجات بده از همه اتفاق های بد و بدتر و آخر و عاقبت ما رو بخیر کنه.
شما هم ما رو دعا کنید.
پاسخ:
سلام
به به چه دعای زیبایی... ممنون ازتون! 
ان شاءا... خدا توفیق بده موقع مراسم حتما دعاگوی شما هستم!
هوم. چ خوب گفتی
منم دو تا از بهترین دوستامو از اینجا دارم... 
پاسخ:
واقعا من خودم صمیمی ترین دوستم رو توی دنیای مجازی پیدا کردم!
یه کتاب و یک نظریه ای هست راجع به این جمله آخرتون. می گه تمام این واقعی ها مجازی اند.
متاسفانه نویسندش و ادم نیست.

پاسخ:
چه جالب! من نمیدونستم ممکنه کتابی هم راجع به این چیزا باشه!

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.