...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

472. لطفا تو هم کمی حساس باش!

سه شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۱ ب.ظ

قراره یه خواستگار بیاد که همون دیدار اول بریم بیرون همو ببینیم، از این مدل خواستگاری ها خوشم میاد که الکی نمیان خونه مون که مزاحمت ایجاد کنن، همون بیرون بدون اینکه در و همسایه بفهمه یا همو پسند میکنیم یا پسند نمی کنیم! یه چیزش خیلی رو اعصابمه، اینکه عروسشون خیلی پیگیر مساله س! خودشم هی میگه برادر شوهرم مثل برادرمه! تو ذهنمه روزی که پسره رو دیدم اول از همه ازش بپرسم رابطه ش با این زن داداشش در چه حد مثل خواهر و برادره، چون من خیلی روی این مسائل حساسم! خب من با برادرم دست میدم، میبوسمش، بغلش میکنم، اونم اگه به اسم خواهر و برادری همچین رابطه ای داشته باشه با زن داداشش قطعا جواب من منفیه! 

نمیتونم به اسم روشنفکری قبول کنم که طرفم با هر دختری که میخواد هرجوری که راحته رابطه داشته باشه، حتی اگه با اون دختره فامیلشون توی یه خونه بزرگ شده باشن، اما تا وقتی که نامحرمن، باید توی روابطش دقت کنه و اگه زمان مجردی هر طور بوده، بعد از ازدواج باید رعایت کنه تا بتونه با من یه زندگی آرومی داشته باشه، وگرنه صبح تا شب باید شاهد دعواها و قهرهای مختلف باشه! 

والا قبلا پسرامون یه چیزی داشتن به اسم غیرت! الانم دارن ولی یه طرفه عمل میکنه، مثلا میگه من با دختر همسایمون دست میدم چون باهم بزرگ شدیم اما تو (زنش) باید پیش داییت (که محرمه) روسری سر کنی! در بهترین شرایط میگه من که حسی به دختر همسایه ندارم، تو هم با پسر همسایه تون دست بده به شرطی که حسی نداشته باشی! مگه میشه همچین چیزی؟! وقتی هم تعجب میکنم در مقابل اینجور هوس بازی ها، متهم میشم به اینکه خودم مشکل دارم که با دست دادن به نامحرم فکرای بد میکنم و اینا! جالبه بخدا! 

الحمدا... توی این دوره زمونه که فساد تو جامعه بیداد میکنه بیشترش از طرف زن های متاهلی هست که شوهر هم دارن، وضع دخترهای مجرد و مطلقه ها هم اصلا خوب نیست، من از نیت همسرم مطمئنم هم باشم از نیت اون دختری که باهاش میخواد صمیمی بشه اصلا مطمئن نخواهم بود، چون خیلی زندگی ها رو دیدم که به اسم همین روشنفکری و مثل خواهرمه و دوستمه و میخوام بهش کمک کنم (هیشکی ندونه فک میکنه یه عمر مشاور خانواده بوده) و فلانه از هم پاشیدن و... تف به همچین آدم ها! 

اگه کسی اومد طرفتون و گفت من دوست دارم اما با فلان نامحرم تو فامیل هم رابطه ی صمیمانه ای دارم دو حالت داره، یا خیلی هوس بازه و نمیتونه رابطه شو به فقط همسرش محدود کنه، یا اصلا شما رو دوست نداره چون که شاعر میفرماید:

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۵
بی نام

نظرات  (۸)

نه والا من روشنفکر نیستمـ من میگم کسی که با دست دادن و دیدن یه بی حجاب می خواد بره ،رفتنش بهتر از موندنش با زور و اجبار من فایده نداره
پاسخ:
هن اوجور؟؟!! دا منم همونو گفتم دا.... نگفتم؟🤔
سن شیخ سن دا 
😒😒😒😒
پاسخ:
بالام تو زیادی روشنفکری😁
آهان آخه بعضی دخترا دیدی ؟ میگن شوهرشون قبل از ازدواج دوست دختر و اینا داشته باشه هم مهم نیست. فکر کردم اون مدلی میگی عزیزم
پاسخ:
نه بابا، من خیلی خیلی خیلی حساسم رو این مسائل!!
۰۶ تیر ۹۷ ، ۲۰:۱۴ محسن رحمانی
من خواستگاری این مدلی رو نمیپسندم چون اگه قرار شد که هرباری یه دختر مثلا چندین خواستگار
داشته باشه وهربار با یه نفرش بخواد بیرون بره واسه آشنایی که اصلا درست نیست و کلی اون دختر
زیر سوال میره و حسابی آبروی اون دختر در خطر میفته چون اونا نمیگن که برای آشنایی خواستگاریه
و میگ این دختره هرروز با یکی میاد بیرون و اصلا هم پسندیده نیست به نظر من .
پاسخ:
اخه اینجوری نیست که من با خواستگارم مثل دوست پسر تنهایی برم بیرون که! من با مادرم میرم، اونم با یکی یا شاید کل خانواده ش میاد، بعد اگه همو پسند کردیم روی نیمکتی با فاصله از بقیه میریم صحبت میکنیم! 
من خودم از تنهایی رفتن بدم میاد... خودم میدونم خواستگاره، دو نفر دوست یا آشنا منو ببینن که نمیدونن چه خبره! 
خب شاید راحت منظورش این نباشه عزیزم. شاید منظورش اینه که درددل میکنه. نه اینکه دست بده و بوس و بغل. من دیدم پسرایی که مجرد هستن با زن داداششون راحتن در این حد که مثلا میگن فلان دختر رو میخام و زن داداششون میره به مامانش اینا میگه بریم خواستگاری. بد برداشت نکن تا وقتی که نمیدونی.
بعدشم من اصلا این مدلی نیستم مثل تو که بگم پسر هر غلطی قبل از ازدواجش کرده اشکال نداره ، بعدش دیگه غلط اضافی نکنه. نه. قبلش هم باید پسر خوبی بوده باشه. چه معنی داره آخه؟
پاسخ:
خب منم بخاطر همین میخوام ازش بپرسم که راحتیش با زن داداشش در چه حدیه دیگه! 
من نمیگم تو گذشته هزارتا کار ناجور کرده باشه که، میگم مثلا اون زمان یه دستی به زن داداشش یا دختر خاله هاش میداده حالا اشکالی نداره، ولی دیگه بعد از ازدواج حق نداره این کارها رو هم حتی ادامه بده! 
یکی از شاعرای قدیمی گفته :

گر همسفر عشق شدی مرد سفر باش
هم منتظر حادثه هم فکر خطر باش

یکی از شاعرای جدید گفته :

باید به شهر عشق تو با احتیاط رفت
وقتی که عاشقی چقدر خطرناک می شوی

خلاصه که عشق شوخی بردار نیست خخخ :D :D
پاسخ:
این شاعرانی قدیم با این حرفاشون بیشتر ترسوندن ما رو از عاشقی😂😂 

دلم عجیب گرفته زهرا عجیب عجیب عجیب :(
پاسخ:
فدای دلت😔
میفهمم بخدا چی میگی... حال و روز منم اینطوریه!
یعنی خوشم میاد که هر چی از این خواستگارها می نویسی من یه تجربه ی مشابه داشتم :)
یه نفر بود دو سال پیش اومده بود خواستگاری. از نظر شرایط مالی و تحصیلات و شغلی خیلی موجه بود. وقتی نشستیم حرف بزنیم گفت من با زن دایی ام خیلی راحتم. یعنی وقتی از ترکیه میان من راحت باهاشون دست میدم و خوش و بش میکنم.
منم گفتم مگه زن دایی شما چند بار در طول سال میان ایران که تو جلسه ی اول معارفه چنین چیز مسخره ای رو مطرح می کنی؟
هیچی دیگه فرداش که زنگ زدن گفتم نه!
یعنی چی آخه. اصلا گیریم زن دایی تو خیلی خوبه توم عاشقشی. جلسه ی اول آخه جای مطرح کردن این صحبت هاست؟؟
من هم مثل تو قلبم مشکیه :)
پاسخ:
خوب در و تخته باهم جور شدیم😂 من توی اینجور مواقع یکم زود جوش میارم و میگم خیلی دوسش داری برو اونو بگیر😂 حالا میخواد زن دایی باشه یا عروسشون یا دختر خاله ش! مگه من با نامحرم های فامیل از این غلطا میکنم که اونم بخواد بکنه؟؟ 😂

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.