...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

ما که رفتیم کنکورمونو دادیم اما سازمان سنجش این رسمش نیست که سوال خارج از کتاب میدی! یعنی سوال ها طوریه که کسی که از کلاسها و کتاب های کمک آموزشی استفاده نکرده، به هیچ وجه... تاکید میکنم به هیچ وجه نمیتونه فقط با خوندن کتاب های درسی بتونه رتبه ی خوبی بیاره و رشته ی خوبی قبول بشه... و این اصلا نه انصافه نه عادلانه... هرچند ما که دیگه ازمون گذشته ولی یه فکری به حال نسل جدید بکنین! 

دقیقا صندلی پشت سر من، یه دختر بود فارغ التحصیل رشته ی مامایی، پشت سر اون یه دختر دیگه بود فارغ التحصیل پرستاری! اومده بودن کنکور بدن برا پزشکی! جامعه ی ما داره کجا میره که همه تلاش میکنن پزشک بشن؟! چقد پزشک مگه یه جامعه نیاز داره؟ اینقدی که دانشگاه های ما هر ساله دانشجوی پزشکی قبول میکنن، بعد از چندسال فک کنم حمال هم با مدرک پزشکی قراره استخدام بشه (یه وقت پزشکا فک نکنن دادم بهشون توهین میکنم، واقعیته!) 

+ ریاضیش خیلی سخت بود... بقیه ی سوال ها هم تقریبا مثل پارسال... 

+ شعار هر ساله ی من: امسال نشد... سال بعد :)

+ قرص ایده ی فوق العاده ای بود... تنها سالی بود که هیچ سردردی نداشتم :)

+ خداییش پست قبلی کی بود که مخالف پستم بود و مخالفتشو اعلام کرد؟!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۸
بی نام

نظرات  (۸)

۰۹ تیر ۹۷ ، ۱۲:۱۹ محسن رحمانی
ببینید دیگه نشد کم کاری خودتونو به سنجش ارتباط بدید :دییییییییییییییییی خخخخخخخخخخ


ان شاالله سال بعد.
موفق باشید .
بعدا ازکجا معلوم شاید یه رشته خوب قبول شدید .
پاسخ:
کدوم کم کاری برادر من😁😁 مشکل از اوناس😂😂

ممنونم شما هم موفق باشین😊
بعید نیست قبول شم... کسی چه میدونه😁
با عینک ریبن زرشکی خوانده است
درسی راجع به گاو مشکی خوانده
اخلاق تمام عاشقان را بلد است
معشوقه ما دامپزشکی خوانده است خخخخ :D :D
حامد عسگری

پرستاری با فاصله سخت ترین شغل دنیاست همون زیستی زمینی چیزی بخون مدرکی داشته باشی خخخ :D :D
بلاخره منم آپ کردم وبلاگ رو بعد اینکه قلبش رو عوض کردم الان یه نویسنده میخواد فقط :D :D
پاسخ:
:)) معشوئقه ی دامپزشک :))

به مدرک باشه که یه دونه زبان دارم... علاقه هم مهمه دیگه :)

به به مبارکه :) قشنگ شده... نویسنده خودتون دیگه :)
یعنی همه خانومای شاغل، نیتشون اینهکه بگن شوهر کیلویی چند؟
خدایا بگیر که اومدم!
بهره پول درست نیستا،
ببخشید اگر نصحیت کردم منظوری نداشتم
موفق باشید
پاسخ:
من فک کنم منظورمو بد رسوندم! اینکه شوهر کیلوئیی چند یعنی برای یه خانوم شاغل که شغل و درامدش میشه اولویت اول، خستگی و مشغله ی فکری بیرون از خونه باعث میشه توجهش به همسرش و نیازهای اون خیلی کم بشه و وقتی هم اعتراضی از طرف همسرش ببینه میگه بابا شوهر کیلویی چنده؟! الان پول مهمه :) دیدم که میگماااا :))

بهره ی بانکیشو میگم! بالاخره بانکداری ما اسلامیه و بهره ی اون حلاله :)) حرام هم باشه من واسه خودم خرج نمیکنم، میرم میریزم تو حلق دانشگاه ها :))

نه اتفاقا نصیحته به جایی بود :) ممنون... بازم اگه لازم بود از این کارا بکنین :)

ممنونم همچنین :)
نه خسته
اگر میدونستید الان پزشکای عمومی دارن چیجوری زمینو گاز میزنن که تخصص قبول شن، از راهی که انتخاب کردید منصرف نمی شدید و شب  روزو بهم میدوختین و پول پفکا و بستنی ها و اینترنتتون رو جمع میکردید میدید آموزشگاه قلم چی یا خودکار چی یا خورشیدان یا ماهان که یه جا قبول شید پزشکی.....تو رویاهاتون خودتونو با ی روپوش سفید ببینید که گوشی تو گوش، دستاتونو کردید تو جیب روپوشتون و دارید برای بیمارا نسخه می پیچید! شما اینجوری هرسال بدتر وقتتونو تلف می کنید یه سال وقت بذارید خوب وقت بذارید...اینجوری شکست رو در وجودتون نهادینه می کنید که اصلا خوب نیست..روشهاتونو عوض کنید....البته مطمئنم دارید شکسته نفسی می کنید..ایشالا که امسال قبولید
پاسخ:
ممنون😊
راستش من به نسرین هم توی کامنت قبلی گفتم، من هیچ علاقه ای به پزشکی نداشتم و ندارم! نمیتونم فقط بخاطر پُز یا درآمد بعد از ده سال تحصیل و تخصص و اینا برم دنبال چیزی که بهش علاقه ای ندارم! خودمم نمیتونم گول بزنم، راستش دلشو ندارم که جنازه کالبدشکافی کنم یا دستمو تا آرنج بکنم تو حلق مردم (دندانپزشکی)! نهایتش بتونم دوتا آمپول بزنم که خب پرستاری واسش بهترین گزینه س! اونم من اصلا به فکر این نیستم که بعد از فارغ التحصیلی و گذروندن دوره ها و اینا تا آخر عمرم برم کار کنم... بچه هامو بسپارم دست اینو اون که هرطور دوست دارن تربیت شن، فقط بخاطر اینکه جلوی مردم پز بدم که اره من مستقلم و شوهر کیلویی چنده و اینا! 
من کلا به درس خوندن علاقه دارم، خدا شاهده اگه الان اگه یکم پول داشتم که با بهره ش میتونستم برم دانشگاه پیام نور یا ازاد، تا حالا توی انواع رشته ها، اعم از ریاضی و فیزیک و الهیات حتی، پنج شیش تا لیسانس میگرفتم! چون فقط دوست دارم یاد بگیرم... و البته زندگی کنم... نه بخاطر پول و درآمد و موقعیت و اینا یه عمر خودمو از لذت بردن از زندگی محروم کنم...! 
بابت صحبت های نصیحت گونه تون ممنون... حتما سعی میکنم قسمت هاییش رو انجام بدم😊
چقدر عجیبی تو :)
ان شالله موفق باشی
پاسخ:
کجام عجیبه😁 
مرسی عزیز دلم😊
۰۸ تیر ۹۷ ، ۲۳:۱۰ ابوصامد رضوان
همکلاسیم  نفت شریف بود
الان پزشکی بابل می خونه


پاسخ:
از نفت به کجا رسید...😐😐😐
قرارِ ایران تغییر نام بده به دکتر آباد :)
ان شالله که همه پزشکی قبول بشن راحت شیم از دست شون :)
پاسخ:
والا من از تمامی رشته های پزشکی و پیراپزشکی و حتی پرستاری متنفرم😑 من عاشق زیست شناسی ام، بخاطر اون رفتم تجربی نه بخاطر پزشکی، فقط چون لیسانس سابقمو از دانشگاه روزانه گرفتم بخوام زیست بخونم باید شهریه بدم و البته پول مفت ندارم... واسه همین یه رشته ی نزدیک به اون انتخاب کردم که این حس علاقه مو بتونه ارضا کنه و اونم پرستاریه، پزشکی هرگز! 
ولی بقیه کاش قبول شن😁
وای خدا تا الان همه دوسام گفتن ریاضیش سخت بود!!اونوقت بنظر من ریاضی فوق العاده آسون بود!!دارم به خودم شک میکنم :دی :دی
پاسخ:
شک کن 😂 چون منی که سردار آزمون هستم بس که تو آزمون شرکت کردم میگم سخت بود😂😂

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.