...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

494. دنده ی چپ!

شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۲۹ ب.ظ

دفترچه ی انتخاب رشته رو دانلود کردم و گفتم خب! با این رتبه ی افتضاحی که آوردم هرچند مجاز شدم ولی چی میتونم انتخاب کنم؟ آبیاری گیاهان دریایی مثلا؟؟ حالا اونایی که سهمیه دارن اگه درصدهایی که زدن اندازه ی مال من یا حتی کمتر از درصدهای من باشه خیلی راحت میتونن پزشکی بخونن... شاعر میفرماید :"گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل؟!" اگه بدون تلاش برن مفتی مفتی رشته های خوب رو پر کنن من یکی، از حقم نمی گذرم و اون دنیا باید جوابگو باشن! 

دیروز رفته بودیم بیرون و قرار بود بریم توی یکی از پارک های بالای شهر اتراق کنیم... همینجوری داشتیم می رفتیم که برسیم اونجا، یهو دیدیم روی یه ساختمون خیلی شیک و بزرگ (توی همون بالا شهر)  چندتا پارچه نوشتن و به در و دیوار زدن و عکس یه پسر رو هم زدن روش! مامان گفت طفلی سنی نداشته مُرده! نگاه کردیم گفتیم چی چی رو مُرده، یارو از نفرات برتر کنکور تجربیه که بهش تبریک گفتن! با اون وضعِ خونه ای که من دیدم معلومه که طرف توی کلی رفاه و امکانات و آسایش بوده که تونسته همچین رتبه ای بیاره، وگرنه چرا از طرفای ما قشر متوسط جامعه کسی رتبه ی برتر نمیشه و همیشه بچه ی دکتر مهندسا اینجوری میشن؟؟ چون اینقد بدبختی داریم که نمی تونیم روی درس تمرکز کنیم یا اینقد کمبود داریم که پول اضافه نداریم واسه کلاس ها و کتاب های مختلف هزینه کنیم... و بدین ترتیب آینده مون هم مثل گذشته مون به فنا میره! 

+ برای دوشنبه عصر قرار گذاشتیم با همکارا بریم کوه نوردی... اونم کجا؟ عینالی! قرارهای ما خیلی اعتباری نیست، یهو دیدین اون روز همه گفتیم حال نداریم و کنسلش کردیم، اما همین یکی دو روز هم به امید اینکه ممکنه بریم (ولو نریم) باعث میشه یکم انگیزه و امید به زندگیمون بره بالا! از تبریزی های ساکن تبریز :) دعوت میشود که به صرف یه نفس هوای تازه، کوه عینالیه ما رو منور کنن :))

+ عنوان: امروز از دنده ی چپ بیدار شده بودم!
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۱۳
بی نام

نظرات  (۶)

از دنده چپ بلند شدم به تورکی نمنه اولار  ؟
من یه سال پشت کنکور بودم و شوومااا هنوزم داری میخونی ...
شدیدا توصیه میکنم کتابای دیگه رو بخونی و اگر علاقه داشتی کمی متمایل به فلسفه مطالعه کنی و خلاصه هر موضوعی به جز کتابای درسی رو در قفسه کتابخونت داشته باشی.
تازه کتابای شعر هم بماند که اصلا نیاز به گفتن ندارن تازه خودتون هم دستی در شعر دارین
یه شاعری هم برای حُسن ختام کار گفته بود :

خدا نخواست من و تو کنار هم باشیم
سه چار هفته به کنکور شوهرت دادند ... :-D
پاسخ:
والا ترکیشو نمیدونم😁 شما اگه میدونین بگین به اطلاعات منم افزوده بشه 😊
من تا به خواسته م نرسم "دست از طلب ندارم" 😁
موضوع های زیادی که میخونم وای خب چشم فلسفه رو تا حالا امتحان نکردم اونم حتما یه جا جاش میدم😊
کتاب شعر که جای خود داره😊

کاش ما رو هم سه چهار هفته قبل کنکور شوهر میدادن که قبول نشدنم رو مینداختم گردن شوهر و خونواده ش😂😂
۱۴ مرداد ۹۷ ، ۰۹:۵۴ آقای مُرَّدَد
دنده ی چپت از دنده ی راست ما، راست تر بود که....
پاسخ:
شما باید منو اون‌روز سرکار میدیدن😁 وحشتناک بودم😂
آخه دوشنبه کی میره کوه که شما میرید؟
خلوته سگا میگیرن تیکه پاره تون میکننا
حداقل بذارید صبح جمعه که بهونه برای نیامدن داشته باشید!
ضمنا اصلا رو من حساب باز نکنید....من دوشنبه عصرم کاملا پره!:)
پاسخ:
این کوهی که من میگم توی تمام ساعات و تمام روزها پر از رفت و آمده! یه جورایی تبدیل شده به پارک! امکان نداره شما یه روز برین اونجا و کمتر از 500نفر آدم اونجا ببینین؛ چه روزهای داغ تابستون، چه شب های برفی و سرد زمستون! واقعا کوهه آنچنانی نیست که خلوت باشه! :))
ما بخوایم بهونه بیاریم همون دوشنبه هم بهونه هه جور میشه :))
ای بابا... من هر سری رو شما حساب میکنم که بیاین شمام وقتتون پره! آخه اینم شد زندگی؟ :))

ولی  ارشد هم راحت نیست، به نظرم تو بعضی رشته ها سخت تره، چون پذیرش کمتره، خواهرم تو رشته ای رتبه برتر شد که کلا 30 نفر پذیرش داشت.
حالا از اون ورم، کلی آدم میشناسم که با هزینه های کلان یه رتبه معمولی آوردن یا کلا قبول نشدن، من میگم هزینه وقتی میتونه نتیجه بده که طرف هم زحمت کافی کشیده باشه.
خود من، خود تو، روزانه قبول شدیم بدون هیچ هزینه ای، قلمچی و آموزشگاه های دیگه دوپینگ میکنن بیشتر، ذهن بچه اگه خلاق باشه، بدون اینام نتیجه میگیره، حالا شاید یکم سخت تر. حالا رتبه های برتر حرف بزنن میبینی اغلب شون فقط کلاسای مدرسه رو رفتن

پاسخ:
بله من فقط نظرمو راجع به ارشد رشته ی خودم دادم و به رشته های دیگه جسارت نمیکنم... اما باور کن قبولی توی ارشد زبان خیلی راحت تر از قبولی توی کارشناسی زبانه! 
قبول دارم که یه عده کلا خنگن! هرچقد هم هزینه کنن جواب نمیده هیچ بچه بدتر متنفر میشه از درس، با اینا کاری ندارم، ولی باور کن نسرین جان فقط با خوندن کتاب های درسی تقریبا محاله بشه رتبه ی زیر هزار آورد... حداقل کمه کم باید چند میلیونی هزینه کنی کتاب های کمک‌ درسی و تستی بگیری... اینم پول میخواد دیگه.‌.‌ صلواتی نمیدن که! 
من خودمو میگم، روزانه قبول شدم اما تو چه رشته ای؟؟ نمیخوام به رشته ای که خوندم توهین کنم اما ازش راضی نیستم... الان با این رتبه ی امسالم میتونم از خیلی از رشته های روزانه قبول شم حتی تو شهر تبریز... حرف من کسب رتبه های زیر ۳ هزاره! 
۱۳ مرداد ۹۷ ، ۲۲:۵۲ ابوصامد رضوان
اصلا به اینا ربطی نداره 

بچه محلم دو تا رتبه زیر5 اورده پارسال 
الان صندلی پزشکی تهرانشو 500 ملیون فروخت 
تا وضع زندگیش خوب بشه

کلی هم رفیق خرپول دارم که دوره خودم تهران قبول شدند

به تلاش و انگیزه بستگی داره
شاید شرایط تاثیر گذار باشه
پاسخ:
حالا اون یه دونه استثناس... ولی اکثر اونایی که رتبه های خوب میارن پدر و مادرشون حالا دکتر و مهندس هم نباشن حسابی براشون خرج کردن... یعنی پول داشتن که خرج کردن! همین قلم چی شهریه ی کلاساش همچین کم هم نیست... یه نگاه گذرا به نفرات زیر هزار بکنین میبینین که تقریبا همه شون چند سالی (مخصوصا سه سال پایانی دبیرستان) از به قول خودشون کانونی ها بودن! 
تلاش و انگیزه در کنار پول معنی داره... فقط با خوندن کتاب های درسی محاله کسی رتبه ی خوبی بیاره... 
در کمال احترام من با این حرفت موافق نیستم.
چون هم خودم رتبه برتر کنکور ارشد بودم هم خواهرم
هیچ کدوم هم نه کلاس کنکور داشتیم نه حمایت مالی آنچنانی
به نظرم اتفاقا کسایی که وضعیت مالی شون متوسط به پایین هست انگیزه ی بالاتری برای درس خوندن دارن. والا با کلی کنکور و تزریق و دوپینگ رتبه آوردن خیل یهنر نیست. اغلب رتبه های برتر هم از جاهای محروم هستن اغلب سال ها.
ولی به هیچ عنوان نقش پول توی پیشرفت بچه ها رو کتمان نمیکنم. حالا مثال هم زیاد دارم براش بزنم. از کلا سهای رنگارنگی که از بچگی براشون مهیا میشه از سازهای موسیقی، وسایل تفریح و ....
حالا نمیشه به جای دوشنبه چهار شنبه بریم؟
پاسخ:
نسرین جان من نمیخوام ارزش ارشد رو بیارم پایین اما از اونجایی که خودم دوبار کنکور ارشد دادم و رتبه ی نسبتا خوبی آوردم فقط چون رشته مو دوست نداشتم دنبالش نرفتم، باید بگم که کنکور کارشناسی خیلی خیلی سخت تر از کنکور ارشد هست و یکم آدم تلاش کنه میتونه توی ارشد رتبه ی خوبی بیاره، ولی واسه کارشناسی هرچقد هم تلاش کنی اگه کنارش کلاسی یا کتابی نخری عمرا بتونی رتبه ی خوبی بیاری! 
قبول دارم انگیزه رو افراد قشر متوسط دارن اما با کدوم پول میتونن ادامه بدن؟؟ فک میکنی همین قلم چی واسه هر درس چقد شهریه میگیره؟؟ دختره یکی از آشناها فقط برای یه درس ۷ میلیون هزینه کرده بود... فقط یه درس! حالا حساب کن ۸ تا درس باشه و مال سه سال دوره ی دبیرستان!! بابای من که همچین پولی نداره! 
والا از هفته ی پیش تصویب شده دوشنبه... حالا ایشاا... یه روز هم با هم میریم😊

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.