...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

498. تا کور شود هرآنکه نتواند دید!

سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۶ ق.ظ
عه واقعا دیروز روز چپ دستا و همینطور روز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه بود و من خبر نداشتم؟! فک کنم حکمتی توش بوده که روز چپی ها افتاد بود توی همچین روز مبارکی... دیگه نشانه از این بیشتر؟! چرا ایمان نمی آورید؟!
ما آدم ها از هرچی هم ناراضی باشیم و هی بگیم که خدا فلان چیز ها رو ناعادلانه بین بنده هاش تقسیم کرده از یه چیزمون خیلی راضی هستیم اونم عقلمونه! :) اصلا کسی تو دنیا وجود نداره که بگه عقل من از فلانی کمتره و همیشه هرچقد هم خنگول باشه معتقده که عقلش از همه بیشتره! البته اینو یه زمانی به صورت جُک شنیده بودم و یه وقت دزدی ادبی نشه فک کنین حرفه به این فیلسوفانه ای رو از خودم درآوردم!
جدیدا فخر فروشی تو ماه تولد خیلی باب شده! مثلا (خودمو میگم) میگیم ما تیرماهی ها از همه ی ماه ها سرتریم و بعد حرف های چندتا آدم بیکار که میان یه سری ویژگی از متولدین ماه های مختلف رو میگن، اینقد واسه خودمون تکرار میکنیم که کم کم باورمون میشه که آره چون ما تیرماهی هستیم پس یه آدم عاشق پیشه و مثلا احساسی هستیم و اینا... رابطه مون رو هم با بقیه بر اساس همون ویژگی های بی پایه و اساس تنظیم میکنیم! دیدم که میگمااااااا...
از دیگر افتخارات مسخره مون هم افتخار به شهر و زبان و ایناس!! طرف میگه (خودمو میگم) من با افتخار تبریزی ام!! مگه بقیه با سرافکندگی اهل مثلا خوزستانن؟! یا مثلا من میگم افتخار میکنم که تُرکم... لابد بقیه شرمنده ن که تُرک نیستن! :))
از جمله افتخاراتی که ما داریم میشه به ظاهر و قد و اینا هم اشاره کرد! طرف دماغش از شانس خوش فرم بوده و کل افتخاراتی که تو عمرش کسب کرده همون دماغ مبارک بوده! یا افتخار به پول و زیبایی و مدرکِ تحصیلی همسر!
در کل میخوام بگم که ما آدم هایی هستیم که به چیزهایی همیشه تو زندگیمون افتخار کردیم که دستاورد خودمون نبوده! مثلا من دست خودم نبوده که تو تبریز به دنیا بیام یا زبانم تُرک باشه یا توی کدوم ماه باشم یا حتی راست دست باشم!! چطور میتونم واسه همچین چیزهای مسخره ای افتخار کنم؟! اما میکنم و چشم بقیه رو هم درمیارم :)) (عنوان پست)
نسرین جان دیروز پست خیلی قشنگی راجع به مشکلات دست چپ ها (چپ دست ها؟!)نوشته بود که کاملا هم حق داشتن ولی واسه عنوان نوشته بود "اقلیت"... والا دیروز تو اینستا من اگه هزار تا دنبال کننده داشته باشم باور کنید هشتصد نفرشون دیروز دست چپ بودن؛ اینا دیگه اقلیت نیستن! دیگه از لایک کردن پست هاشون داشت حالم بهم میخورد! حالا این پست رو فک نکنین واسه خاطر اونا نوشتماا خیلی وقته از شنیدن جمله هایی مثل "آغاز حکومت (مثلا)مردادی ها" و امثالهم حالم بهم میخوره این دیروز هم شد قوز بالا قوز!


+ از الان بگم هرکسی که حرفای منو نقد کنه قطعا حق با ایشونه و من به هیچ وجه باهاش بحث نمیکنم! چون اینا فقط عقیده ی منه و عقیده ی شما هم محترم و متین!
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۳
بی نام

نظرات  (۴)

سلام.. :)

من از این تقویم های باد صبا رو گوشیم دارم.. بعد دیگه این روزهای مبارک رو خودش میگه به آدم.. :) میزنه رو صفحه ی اول.. خوبه نسبتا..

در مورد چپ دستی و راست دستی و اینا که اصلا نظری ندارم به نظرم کلا مسخره هست :))

من این مسئله ی عقل رو زیاد ندیدم.. یعنی میشه گفت ندیدم به ظاهر کسی بیاد مگه من از همه عاقل ترم !! ولی تو رفتار و اعمالشون خوب بعضی ها اینطور هستن.. که اونم باید بهشون گفت باشه بابا تو بشین جلو :))

من به ماه تولدم فخر خاصی ندارم ولی دقیقا چند روز پیشا تو یه وبلاگی نوشتم منم مردادی ام و شنیده ام که مردادیا احساسی هستن یا عاشق پیشه :)))) دقیقا اصن به من گفتینااا پاراگراف دوم رو.. حالا این دفعه ناراحت نمیشم :)) من شخصا فکر میکنم نمیشه این جور حرفارو 100 درصد برد زیر سوال ولی تا حدی بی اساس هستن.. ولی حالا فخر فروشی دیگه نداره.. اونم مثلا موارد بالا مسخره هست.. :)

کلا این مسئله ی شهر و گویش و برتری و قدرت و... به نظر من کلا بی ارزش هست ! اینا فقط بازیه و کل کل و از اینجور چیزا... آدما هم باورشون میشه که انگار یه خبری هست...! نمیدونم واقعا...

+ هرچند خیلی وقتا آدم سر دیدن اینجور رفتارا تو جامعه و الانا تو شبکه های اجتماعی.. ناراحت میشه و حرصش در میاد !! ولی به نظرم بی خیال باشین و بزارین همینجوری پیش بره.. چون اصلا ارزشش رو نداره.. به هر حال تو هر جامعه ای.. هرجور آدمی با رفتارهای مختلف هست.. ما هم انقد گرفتاری و داستان داریم که بهتره نشینیم بهشون فکر کنیم... :) بزارین با چپ دستی و ماه تولد و قیافه و ... خودشون بقیه خوش باشن.. :)
پاسخ:
سلام :)
ماشاا... به این کامنت بلند بالا😁

یادم باشه از این تقویم ها بزنم رو گوشیم لازم میشه😂 شاید یهو معجزه شد خواستیم برنامه ی عقدی خواستگاری ای چیزی بریزیم حداقل توی یه روز خوب باشه😂😂

ولی من خیلی دیدم وقتی به یکی میگم خنگول، میگه خودتی، من خیلی هم عاقلم😂

والا ویژگیه هر ماهی رو نگاه میکنم نوشته احساسی و عاشق پیشه... لابد اینهمه جانی و روانی و بی احساس و انسان نما هم متولدین ماه های میلادی هستن 😂😂

من خودم تبریزی ام یبار با یکی از همشهری هام دعوام شد! گفت تو تعصب نداری... عرق ملی نداری‌.. گفتم اصلا تمام عرق ملی ماله تو من کلا اهل ایران نیستم خلاص😂😂 بعد شروع کردم انگلیسی حرف زدن! گفتم زبان فارسی و ترکی هم ماله خودت😂😂

+ من اهمیت نمیدم با این چیزا خوشن یا ناخوش، ولی خداییش دیگه رو اعصاب نرن بذارن اعصابمو دنج باشه یکم😁
من اصولا خیلی برای این چیزها افتخار نمیکنم، هرچند اردیبهشت ماهی ها خیلی خاص هستند و تورک ها حرف ندارن و تبریزی بودن سعادتی بوده که نصیب هر کسی نشده :)))
ولی جدی حرفت درسته، ولی من دیروز توی اون پست از چپ دست ها تعریف نکردم بیشتر روی مشکلاتی که دارن توی روزمره زوم کردم.
بعدشم ما واقعا اقلیت هستیم اینکه تو هشتصد تا فالور چپ دست دادی دلیل نقض این مسئله نمیشه این یه آمار جهانیه. توی خونه ی هر کسی شاید یکی دو تا چپ دست باشن.
پاسخ:
من تنها افتخاراتم اینه که توی دوست یابی دوست های خوبی (مثل تو) پیدا میکنم بقیه ی چیزها همچین آش دهن سوزی نیست! :)
آره خب واقعا همه چی که برا راست دست ها درست شده استفاده کردن از اونا برا چپ دست ها سخته... حق داری!
مثل اینکه از شانس من بوده که هرچی چپ دست بوده توی دنبال کننده های من بوده :))
۲۳ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۲۳ آقای مُرَّدَد
:)) نه نمیخواد تفسیرشو خودت تو متنت نوشتی... 
تکاثر و تفاخر کردن به چیزهایی که فانی هستند، غلطه. منظور همین بود. مثلا ما تیر ماهی ها. اه مردادیا. پیف پیف  خردادیا :)) مثلا ها.... مثلا ما تُرکها فلان ولی شما کُردها نه فلان. 
پاسخ:
ممنون بابت توضیحتون اما من دیگه باید برم تفسیرشو بخونم که البته شمام بانی خیر شدین چون دنبال یه مطلب مفید بودم واسه مطالعه سرکار در این ساعات بیکاری :))
جمله ی یکی مونده به آخرتون "اه مردادیا، پیف پیف بقیه" عالی بود... کلی خندیدم :))
۲۳ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۱۷ آقای مُرَّدَد
سلام البته که درمورد تیر ماهی ها درست نوشتی.....
میدونی ما نمونه مدرنیته شده ی افرادی هستیم که خداوند تبارک و تعالی در سوره ی تکاثر به اونها اشاره کرد.
الهـاکم التکاثُر. حتی زرتمُ المقابر. کلا سوف التعلمون. ثم کلا سوف التعلمون. کلا لو تعلمون العلم الیقین. لَتَرَوُن َ الجهیم. ثم لترونها عیلن الیقین. ثم لتسئلون یومئذ عن النعیم

پاسخ:
سلام
البته که تیرماهی ها خوبن :))))))
حالا من باید برم تفسیر این سوره رو بخونم تا متوجه منظورتون بشم! :)

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.