...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

499. داماد آلمانی!

چهارشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۰ ق.ظ

هنوز چند دقیقه ای از شنیدن این روایت نگذشته بود که چیز جالبی شنیدم! 

ما یه همسایه ای داشتیم که یه دختر خوشگل داشت، دو سه سالی میشه از اینجا رفتن، همین هفته ی پیش جشن عروسیش بود و چند نفری از همسایه ها رو دعوت کرده بودن، با خبر شدیم که آقا داماد یه پسر آلمانی الاصل هستن که نسل اندر نسل هیچ ربطی به ایران ندارن!! نشستیم با مامان بررسی کردیم که این دو نفر چطوری ممکنه با هم آشنا شده باشن، از اونجایی که میدونیم دختره خارج از کشور نرفته فقط دو راه واسه آشنایی اینا میمونه، اول که خب اینترنته! دومیش هم ممکنه پسره به عنوان توریست اومده باشه و دختره رو اینجا دیده باشه! ولی به هر نحوی هم آشنا شده باشن هم جالبه هم ترسناک! جالبیش که مشخصه، اما من خودم به شخصه میترسم برم تو دنیایی زندگی کنم که هیچی راجع به فرهنگ و زبان و آداب و رسومشون نمیدونم... والا به پسرای ایرانیش نمیشه به این راحتی اعتماد کرد چه برسه خارجی! 

همیشه فک میکردم این چیزا تو فیلما اتفاق میوفته فقط، اما انگاری تو واقعیت هم وجود داره فقط ما بی خبریم! 

در هر صورت خواستم بگم آرزوی آقا احسان که در جستجوی یک بانوی ژرمنی هستن و من که منتظر یه داماد به قول میلاد کُرَوی هستم چندان بعید نیست! شاید خدا نیمه ی گمشده ی ما رو هم توی یه کشور دیگه خلق کرده... خدا از اینکارا قبلا ها هم کرده، مثلا ازدواج امام حسن عسکری با نرجس خاتون! ببین کی رو با کی مقایسه کردم :))

خلاصه "قسمت" رو حتی اگه مثل من بهش اعتقاد نداشته باشین، نباید تو زمینه ی ازدواج دست کم بگیرین! 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۴
بی نام

نظرات  (۹)

سلام زهرا چه قدر دلم برات تنگ شده بود.راستی زهرا جان به جای امام حسن عسکری (ع) نوشتی امام حسن عسگری (ع).فکر کنم حواست نبوده.
پاسخ:
سلام عزیز دلم...
مرسی از اینکه اطلاع دادی گلم 😊
دختر لبنانی گزینه خوبیه ولی خب اگر بخوام برم مادر زن سلام و برم خونه پدر زن یهو ممکنه اسرائیل حمله کنه و من و همسرم به باد فنا بریم!!
بانوی ژرمنی میگیرم هر چی گفت میگم رسممون نیست....در مورد حجابشم اصلا نگران نیستم.....الکساندرا یا سوفیا بیاد تهران حجابش از خیلی از دخترای ایرانی کاملتره
پاسخ:
نه دیگه اونا مادرزن سلام و اینا ندارن!! فقط بگین رسممون نیست و خلاص! :)) تازه از شیربها و اینا هم راحت میشین از طرفی اونا چون یکم حزب اللهی هستن به 14 تا سکه هم راضی میشن! :)
یه جورایی موافقم با اون جمله ی آخرتون!! حجاب خارجی ها اگه از موهاشون فاکتور بگیریم خیلی از حجاب ما بهتره و سالم تره!
خب ما رو مثال میزنید یه بوقی سوتی اوهومی چیزی بگید ادم بدونه چوب حراج زدید به آبروش :))))
الان دیگه گمونم عالم و ادم بدونن من بانوی ژرمنی میخوام!
یه دو سه نفر کره ای تو شرکتای همکار هستن بفرستم تبریز شما بررسی کنید دست از سر این سریال کره ای بردارید؟:)
راستش با شرایط اقتصادی موجود باید به بانوی افغانی یا ترکمنستانی یا ازبک بسنده کنم:)

پاسخ:
شما اون موقع که من این پست رو نوشتم توی مشهد (شایدم توی فکر رفتن به مشهد) دست به دعا بودین نمیخواستم حال عرفانیتونو بهم بزنم :))
واقعا تو شرکتتون دارین همچین مخلوقاتی؟! اونا چرا زحمت بکشن؟ شما ادرس بدین خودم خدمت میرسم :)) قول میدم بعد از اون بشینم فیلم های هندی ببینم :))
با این شرایط اقتصادی بهترین همسر بانوی لبنانیه! چند روز پیش با یکی از دوستام حرف میزدم، پسره همسایه شون (به واسطه ی یه سری اتفاقات) با یه دختر لبنانی مزدوج شده بود و اونا هرچی گفته بودن این گفته بود رسممون نیست و خلاصه با یه انگشتر (بدون سرویس و اینا) و یه جشن مختصر، سر و ته قضیه رو هم آورده بودن!! از مزایای دیگه ی بانوی لبنانی میشه به این اشاره کرد که مشکلی با حجاب اجباری توی کشور ما ندارن! ولی شما فک کن بخواین به زور همسر ژرمنیتونو وادار کنین که بیرون که میره روسری سر کنه!! واسه روزهای اول براش جالبه اما بعدا خسته میشه و باهاتون دعوا میکنه که من میخوام برم کشور خودم :))
چرا یه مقداریش هست خبب.. :) ژنتییکه.. آقا یه متخصص ژنتیک بیاد لدفا.. :))

بعله خداا که کارش درسته.. :) دمش گرم.. :)
پاسخ:
الان باید صبر کنیم یه متخصص پیدا شه؟؟😂

بله بلده چیکار کنه بنده هاشو گیج کنه خودش بشینه بهشون بخنده:))
من که مییگم به غیر از مرگ.. تو بقیش مثلا پدر و مادر آدم تصمیم گیرنده هستن.. مثلا الان یه پسری تصمیم میگیره میره خارجه با یکی ازدواج میکنه.. بچش اونجایی میشه.. :) پیچیده هست خلاااصه.. :)

بعله.. خدایا برسون واسشون.. :))

اوهوم.. فکر خووبیه.. :))
پاسخ:
خب قیافه که دیگه تقصیر اونا نیست! حالا پدر و مادر هم ازدواجشون از اون طرف طبق روایت دست خودشون نیست😂 قشنگ خدا گیجمون کرده با این کاراش😂 شما بودین عاشقش نمیشدین؟😂😂
میدونید... این حدیث واقعا عجیییبه هاا..!! نمیدونم در مورد همه ی آدما صدق میکنه.. یا بعضی افراد خاص.. چون چیزی جبر نیست تو این دنیا.. خدا به انسان اختیار داده.. تفکر داده.. عقل داده.. به نظرم باید یه مفهوم خاصی داشته باشه.. :)

بعیییید میدونم خداا برای شماا یه کره ای در نظر گرفته باشه هااا.. :)))

کره ای هارو نمیدونم ولی شنیدم از اونایی که رفتن چین.. خیلی بو میدن !! خلاصه به آقا داماد بگین عطر و اینا فراموش نکنه.. :)))

من که میگم اونی که واقعا قسمت آدمه.. بیاد.. بقیش دیگه... [آیکون دلِ شکسته شده از غم تنهایی و نبودن او]


پاسخ:
منم اختیار انسان رو قبول دارم اما توی یه سری مسائل جبره مطلقه، مثل به دنیا اومدنمون، مرگمون، ظاهرمون(بدون عمل) خونواده و نژاد و قومیت و ملیتمون! ما توی هیچکدوم هیچ اختیاری نداشتیم و نداریم و نخواهیم داشت... شاید ازدواج هم جزئی از همین مسائل باشه و برا همه همون مفهوم رو بده.... کسی چه میدونه؟!

خداس دیگه... یهو دیدین یه کره ای خوشگله پولدار واسم درنظر گرفت :)) از کارای خدا کسی سردرنمیاره... :))

به قیافه شون نمیخوره بو بدن😂 البته خب چینی ان ازشون بعید نیست😂

بله خب مام منتظر همون قسمتیم فقط داریم یکم سر به سرش میذاریم که غم فراغش رو کم کنیم😊
حتی تصورش هم وحشتناکه شوهرت آلمانی باشه :)
مامان من به تهرانی هم راضی نمیشه چه برسه به آلمانی :)
تو خیلی دلت بزرگه قطعا
پاسخ:
درسته یکم ترسناکه ولی ارزششو داره ادم امتحان کنه... فوقش دید نمیشه طلاق میگیره دیگه... طلاق رو واسه اینجور وقتا گذاشتن :))
من خودم آلمانی دوست ندارم... من آسیای شرقی (همون چشم بادومی های خودمون) رو ترجیح میدم :))
من که عروس فرانسوی می خوام:))
پاسخ:
ایشاا...😊
۲۴ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۴۱ آقای مُرَّدَد
بله قسمت هرکی همونی میشه که باید. باید راضی بود به رضای خدا
پاسخ:
بله راضی نباشیم چه کنیم؟! انتخاب دیگه ای مگه داریم؟

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.