...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

540. آورده اند که...

يكشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۴۰ ق.ظ

از امام صادق (ع) روایت شده که میفرمایند: "هنگامی که کسی را دوست میداری، او را از این محبت آگاه کن، زیرا این کار، دوستی بین شما را محکم تر می کند" (کافی ، ج 2 ، ص 644 ، حدیث 2)

قربونت برم امام صادق، والا من یبار رفتم به یکی خیلی غیر مستقیم و از طریق هزار و یک تا واسطه ابراز محبت کردم جواب داد که بهش (به من یعنی) بگین که تو فقط روی من کراش داری و این اسمش علاقه نیست!! والا خدا شاهده تا اون موقع من اصلا نمیدونستم کراش داشتن یعنی چی؟! رفتم کلی سرچ کردم وقتی فهمیدم منظورش چیه به خودم لعنت فرستادم که اگه از عشق کسی مُردم هم بهش نگم بذارم تو کَفِش بمونه؛ اصلا پسرای ما رو چه به ابراز علاقه؟! ایرانی جماعت عشق میفهمه مگه؟! حالا این طرف مومن مون بود و اهل نماز و به احتمال زیاد از این روایت ها و امثالش هم باخبر بود اما دقیقا عین آدم مغرورِ کافری عمل کرد که میخواست بگه تو در حد من نیستی و خلاصه این روایت به دردمون نخورد!


در جایی دیگه روایت داریم از پیامبر (ص) که فرمودند: "به یکدیگر هدیه دهید، تا نسبت به همدیگر با محبت شوید. به یکدیگر هدیه دهید؛ زیرا هدیه کینه ها را مى برد" (  الکافی : ۵/۱۴۴/۱۴ )

نشستم حساب کتاب کردم دیدیم خیلی وقته نه از کسی کادو گرفتم نه به کسی کادو دادم! الانم که مد شده واسه هر مراسمی که میخوان کادو بدن، پول میدن که اصلا هم جذابیت نداره!! اون زمان که کادو میگرفتیم تا وقتی بازش نکرده بودیم هزار و یک تا حدس میزدیم که یعنی چی میتونه باشه و کلی هم ذوق داشتیم، اما الان دیگه معلومه داخل پاکت فقط پوله فقط عددش فرق داره که البته اونم آدم میتونه نسبت به رابطه ای که با طرف داره حدس بزنه که چقد میتونه توش باشه! از بس عقده ای شدم که یه کاغذ کادو پیدا کردم و نشستم وسایلای خودمو باهاش کادو [پیچ] کردم... یه حالی میداد که نگووو... کیفِ بیشترش اونجا بود که همون کادو ها رو باز میکردم و چه ذوقی می کردم!! مامان که دیگه از خنده بیهوش شده بود :)

الان من نسبت به خودم بامحبت تر شدم و دیگه از خودم کینه ای به دل ندارم! :)


آقا یه روایت دیگه هم هست که از هیچ معصومی نقل نشده اما به شدت بهش عمل میشه!! اونم اینه که گویا بعد جاری شدن صیغه ی عقد تمام گناهای گذشته و حتی آینده مون پاک میشه و میتونیم گناهای گذشته رو با خیال راحت انکار کنیم و گناهای جدیدی رو بعد از ازدواج با خیال راحت انجام بدیم! حتی تو مواردی دیده شده که میتونیم گناه گذشته مونو توجیه کنیم و بقیه رو هم به اون کار تشویق کنیم و اگه وصله به بقیه بچسبونیم و زخم زبون هم اگه به دیگران بزنیم گناهی برامون نوشته نمیشه!! زیبا نیست؟! پس ازدواج کنید :))

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۰۷
بی نام

نظرات  (۶)

 این هم تله شیطانه
   پسرهای کره ای، اون چیزی که شما می خواین رو ندارن.
      راستش خودت تصمیم می گیری، تو این کارا پشیمونی یکم دیره هاا...
پاسخ:
کلا شیطان بیکاره هی واسه مون تله میذاره :)) 
خوب ازدواج این حسن رو هم داشته باشه، من می گذارم گناهام یکم دیگه زیاد بشن، بعدا برم
دنبال ازدواج
+دوم آدم نباید زیاد دلشو به بعضی پسرها خوش کنه...
پاسخ:
این همون تله ی شیطانه دیگه :)) هی به آدم میگه گناه کن فرصت داری و آخرش فرصت از کف میره و ما میمونیم و یه عالمه گناه :)) ازدواج کن برادر :))

+ به من باشه که میگم دختر نباید کلا دلشو به پسر ایرانی خوش کنه... من رفتم کُره بای بای :)) 
خب حیف اون کاغذکادو به این قشنگی که به من هدیه اش ندادی.
تو هروقت دوست داشتی کینه ها تو بشوری ببری میتونی رو هدیه دادن به من حساب بکنی عزیزم:) 
پاسخ:
کاغذ کادوهه یکم پاره شده بود واقعا در حد این نبود که بخوام چیزی رو واسه نسرینم باهاش کادو کنم... خانوم ارزش شما بیشتر از ایناس... واسه شستن کینه هام هم حتما ازت استفاده بلکه سوءاستفاده میکنم :))
۰۷ بهمن ۹۷ ، ۱۵:۴۶ ابوصامد رضوان
اون پسره خیلی کارش زشت بوده

حتی اگه از طرف مقابلش خوشش نیاد 
باید طوری بیان کنه طرف تحقیر نشه

با این کارش خودشو کوجک کرده
پاسخ:
بدترین قسمتش این بوده که (نمیخواستم اینو بگم) به واسطه هه گفته اگه دختر خوبیه خودت بگیرش! واقعا پیامبر هم وقتی ابراز علاقه از طرف حضرت خدیجه رو دریافت کرد، حضرت خدیجه رو پیشکش کرد به همون واسطه هه که ماله خودتون؟! مگه نعوذباا... درخواست کار نامشروع داده بود که بشه اونو به اینو اون تعارف کرد؟
پس به خودتون هدیه دادین تا محبت خودتون به خودتون بیشتر بشه

اون روایت آخری سندش کجاس🤔
پاسخ:
بله دیگه کاری که یکی دیگه باید میکرد رو خودم کردم :)

سندش رو نوشتم دیگه... " از هیچ معصومی نقل نشده" :))
سلام :)
پاسخ:
درود بر شما :)

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.