...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

353. سر به زیر باش تا کامروا باشی!

يكشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۶، ۰۶:۴۳ ب.ظ

خونه ی خسیسه مهمون میرن، صاحب خونه ی خسیس واسشون چایی میاره، مهمونا میگن پس قندش کو؟ میگه از سقف آویزونه، نگاه کنین به اون و چاییتونو بخورین، یکی بیخ شده بود به اون قنده، صاحب خونه میزنه تو سرش میگه چایی رو با یه قند میخورن، چایی شیرین درست نمیکنی که! 

یه ماه توی این سرما و گرما و برف و بارون و گِل و لای برو سرکار واسه ۱۰ هزار تومن؟؟ آخه فقر تا کی؟ تحمل تا کی؟ 

این ماه از بس پول قرض گرفته بودم و پول قرار بود قرض بدم الان واسم این مونده:

چسبوندمش دیوار که هر وقت دلم خواست چیزی بخرم نگاش کنم و یادم بیفته که جز این پولی ندارم و باید قناعت کنم و تا آخر ماه با اون سر کنم! کلا من آدم قانعی ام، منتهی برا کسی که ارزشش رو داشته باشه و خودم یکی از اون آدم هایی ام که برا خودم ارزش دارم، لذا واسه خودم قناعت پیشه میکنم! واسه کسی هم که ارزشش رو نداشته باشه درسته قناعت نمیکنم اما کلا ولخرجی هم تو ذاتم نیست که بخوام ولخرجی کنم! نمیدونم چرا ایمان نمیارین به من؟!

داشتم میومدم خونه، یه ماشین از فرعی داشت میپیچید، منم غرق در افکار، نگو بیخ شدم به ماشینه، یهو که به خودم اومدم دیدم راننده هه داره نگام میکنه، فوری سرمو انداختم پایین! حالا این الاغ با خودش چی فکر کرده، تا نزدیکای خونمون بوق بوق کنان منو بدرقه کرد! والا آدم دیگه نمیتونه یه لحظه سرشو بلند کنه، البته این سر به زیری هم خیلی خوبه ها، من پاداش سربه زیری هامو گرفتم، دوبار تراول ۵۰ تومنی پیدا کردم، یبار یه فلش پر از آهنگ شاد پیدا کردم و هنوزم دارمش، کلی پولای ریز و درشت و حتی شارژ هم پیدا کردم که همشون نوش جونم باشه! شمام سر به زیر باشین تا پاداششو بگیرین! 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۱
بی نام

نظرات  (۷)

ریا رو خوب اومدی پس از قماش خودمونی:))
پاسخ:
چه میشه کرد :))
همه که این طوری نیستن.خیلی هاشون هم خیلی خیلی باهوشن.باور کن زهرا خانم.
من بچگی هام پول 500 تومنی از تو زمین پیدا کردم حالا می خواستم صاحب اش رو پیدا کنم ولی پیدا نکردم:)
پاسخ:
صاحبش من بودم بیار پس بده لدفا 😁
مممممممم.....ببخشید که می گم ها ولی استفاده از این پول هایی که پیدا شده آیا کار درستیه؟شاید صاحبشون راضی نباشه شایدم برای پیدا کردنش مسیری رو که رفته رو برگرده که شاید پیداش کنه.
پاسخ:
کار درست یا غلطش رو نمیدونم، ولی میگن پولی که پیدا شده حلاله، توی یه جای شلوغ که رفت و آمد زیاده کسی که پولی گم کنه دیگه محاله پیداش کنه، راضی نباشه هم فرقی به حال اون طرفی که پیدا کرده نمیکنه! فوقش من برنمیداشتم یکی دیگه برمی داشت! لازم به ذکره که درسته من برداشتم اما اون پول هارو یه قرونشم برا خودم خرج نکردم، طوری خرج کردم که مال باخته ثواب ببره :)
بجز پولای ریز و درشتت
پاسخ:
ریزاش که دیده نمیشه، درشت هاشم دست اینو اونه! من کلا به دستگیری از نیازمندان خیلی علاقه دارم و ریاکاری رو دوست دارم :))
تراولا که باید برن صندوق صدقات یا داده بشن به فقیر
نمیشه برش داشت برای خودت ، حکم شرعی داره .
بقیه ش نوش بادا
پاسخ:
از یه شیخ اتفاقا پرسیدم حکمش چیه؟ گفت اگه نصفشو بدی به من حلال میشه! گفتم باشه نصفش مال توعه اما چون من محتاج ترم تو هم میخوای ثواب کنی سهمتو می بخشی به من! شنیدم اون شیخ دیگه شیخیت رو کنار گذاشته:)
تراکلا که باید برن صندوق صدقات یا داده بشن به فقیر
نمیشه برش داشت برای خودت ، حکم شرعی داره .
بقیه ش نوش بادا

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.