...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

454. برو کار کن مگو...

چهارشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۷ ب.ظ

سالهای قبل که صبح ها میرفتم سرکار یه پسر بچه ی کوچیکی رو همیشه این موقع از سال که مدارس تعطیله جلوی یه مغازه ی مکانیکی میدیدم که نشسته و منتظره صاحب مغازه بیاد؛ انگاری اونجا شاگرد بود! بعدها که ساعت کاریم عوض شد ندیدمش، تا اینکه این روزا که بنا به دلایلی ساعت کاریم رو آوردم ساعت ۹ صبح، دوباره این پسره رو میبینم و البته بزرگتر شده :)

به نظر من پسر باید از بچگی کار کنه، این باعث میشه که قدر پولی رو که بهش میدن بدونه، یاد بگیره که زندگی خرج داره و با تنبلی و اینا نمیتونه یه زندگی موفقی داشته باشه و همه ی اینا به کنار یه چیزی هم یاد میگیره که ممکنه در آینده به دردش بخوره! 

من خودم در آینده با پسرم (یا پسرام) همچین رفتاری خواهم داشت... پسر باید بفهمه که به قول ما ترک ها "پول داشدان چیخار" یعنی پول از سنگ در میاد.... که اصطلاحه و معادل فارسیش اینه که پول رو به سختی میشه بدست آورد! پسرم لطفا بفهم :)

+ امروز دیدم یه دوچرخه سوار پشت چراغ قرمز وایساده بود... دارم امیدوار میشم :)

موافقین ۰ مخالفین ۳ ۹۷/۰۳/۰۹
بی نام

نظرات  (۱۳)

باشه :) اینطوری خیلی بد نیست. بچه باید مستقل بار بیاد. من خیال کردم از هفت سالگی میخوای بفرستیش میکانیکی :)) 
پاسخ:
نه بابا بچه ی هفت ساله گناه داره... من خودم مخالفم که بعضی خونواده ها بچه هاشونو از سن کم به زور کلاس زبان و اینا میذارن... چه برسه خودم بخوام بذارم بده کار کنه😊
این به نظر شما منطقیه؟ که برای اینکه با گوشی بازی نکنه بفرستین بچه بره کار کنه؟ بچه نباید قبل از ۱۵ سالگی دغدغه‌ی کار داشته باشه. بستگی به جنسیتش هم نداره. الان من تعجب کردم با این پست شما. 
پاسخ:
دلیل اینکه من میگم بچه باید کار کنه حتما این نیست که فقط با گوشی بازی نکنه، این یکی از دلایلشه! من با دوتا برادر از دو دهه مختلف با دو روش تربیتی بزرگ شدم، تجربه ثابت کرده که پسر نمیگم از سن ۴ سالکی، ولی تو سن مایه های دوازده سیزده سالگی که دوران بلوغشم هست بهتره اوقات فراغتشو با کار کردن پر کنه، من نمیگم که موقع مدارس بره کار کنه که خرج خونواده رو بده، من میگم تو طول تابستون علاوه بر تفریحاتش، به کار هم مشغول باشه به دو دلیل! اول اینکه کم کم یاد بگیره که زندگی خرج داره و این هزینه ها با کار کردن تامین میشه و نباید چشمشو بدوزه که کسی یه پولی بهش بده، خودش باید تلاش کنه، دوم اینکه یه صنعتی یاد بگیره که پس فردا اگه با درس خوندن به جایی نرسید و نتونست برحسب رشته ش شغلی پیدا کنه حداقل توی کاری سررشته داشته باشه و آواره نشه که حالا من چیکار کنم! 
وگرنه من که نمیخوام از بچه ی خودم بیگاری بکشم یا بهش ظلم کنم که! دوسش دارم و این سخت گیری ها قطعا به نفع خودش خواهد بود... 
(در جواب کامنت‌هایی که به من و محبوبه خانم دادید)
به نظر می رسه یه جورایی می‌خواید تلافی پسر بودن؛پسرِآینده‌تون رو در بیاریدا، رنگ و بوی تبعیض جنسیتی میده جوابا‌تون!
بعد این تربیته که میگید رو واقعا عملی میشه مثلا من خودم آخرین باری که با کامپیوتر بازی کردم(البته بحث دیباگ کردن بازی نویسی های دوستام جداست) حدود ۱۰ سالم بود که یه بازی فکری بود با مامانم با هم بازی می‌کردیم واسه رفتن به مراحل بعد بعضی جاها من مشتاق میشدم منطق بازی رو در بیارم ، مامانم هم تشویق می‌کرد از همون جاها بود که به زبون برنامه نویسی علاقه مند شدم
(با شناختی نسبی‌ای که دارد تلاش می‌کند مادر را قانع کند که فرزند پسر را به کار در معدن نفرستد✌)
(امیدوار است کامنت ها جواب بدهد و مادر قانع شود و بعد تر ها پسر بیاید از زیتون و محبوبه خانم تشکر کند! باشد که قدر بداند😊)
پاسخ:
نه بابا پسر بودن جرم نیست که من بخوام تلافی کنم! 
به هر حال چون مخالف بازی های کامپیوتری و مخصوصا بازی با گوشی هستم پسرمو میفرستم بره کار کنه و دخترمو توی کلاسهای مختلف ثبت نام میکنم! 
البته این کارها رو وقتی که ۵ سالشونه نمیکنم که... وقتی که بفهمه گوشی چیه همون موقع مشغولش میکنم که خسته بشه و کمتر بره سراغ گوشی! 😁
اگه به تو باشه که همونو هم میفرستی معدن تا کار کنه 😂
پاسخ:
خیلیا کار کردن و نمُردن، اونم کار کنه نمیمیره😁 پسره وظیفه شه کار کنه... پس فردا که میگه من زن میخوام، من نمیتونم اون خونه ای که سی سال از شکمم زدم که صاحبش بشم بفروشم بدم اون مفت و مجانی بره زن بگیره بیاره بذاره ور دل من😂😂 چه مادرشوهری بشم‌من 😂😂
سلام :)

دمش گرم.. با این بچه هایی که کار کردن رو دوست دارن حال میکنم.. :) من خودم از بعد هنرستان یه جورایی درگیر کار بودم ولی اولین کار جدیم یه مغازه دزدگیر و پخش ماشین بود.. انقد خونمون دور بود که تقریبا همیشه دیرتر از صاحب کارم میرسیدم.. یه پیر مردی هم بود.. هی غر میزد بهم.. :)) ولی خداییش خوب براش کار انجام میدادم.. وقتی دانشگاه قبول شدم.. ناراحت شد.. :( ولی خب دیگه.. خودشم همیشه پز بچه هاشو بهم میداد که فلان بچم دکتره... فلان بچم فوق لیسانسه.. خب باباجون منم باید برم دیگه.. :)

البته کلا بعضی از پسرها عشق این هستن بگن ما از طفولیت کار میکردیم و با آدامس فروشی به این پولهای زیادی که الان داریم رسیدیم.. :)) ولی به نظر من کار برای خودش یه تعریفی داره..

به نظر من غیر از کار کردن.. باید امید به زندگی رو بهشون یاد داد.. برنامه ریزی و اهداف قشنگ رو داشتن بهشون یاد داد.. چون اگر این نباشه.. پول ها بدست میان و اما... خیلی ازشون چیزی باقی نمیمونه... :( باید سبک زندگی خوبی بهشون یاد داد.. تا خودشون همینجوری یه سبکی رو انتخاب نکنن...

یه همکار داریم که ترک هستن.. ایشونم خیلیی به پول پس انداز کردن معروفن.. :)

+ احتمالا از این گردشگر خارجیا بوده.. :))
پاسخ:
سلام و درود بر شما :)

شما قشنگ میگین ولی واقعیتش من نمیدونم چطور میتونم امید به زندگی رو به بچه م یاد بدم! اصلا اعتراف میکنم که بلد نیستم! ولی اینو بلدم که بهش یاد بدم تو زندگی بدون تکیه به بزرگترش بتونه خودش گلیمشو از آب بکشه بیرون! من با دوتا پسر از دو دهه مختلف بزرگ‌شدم، برادر بزرگم که به سبک بچه های اوایل دهه شصت بزرگ شد، و برادر کوچیکم که به سبک بچه های مدرن تربیت شد! 
کاری با رفتار و اخلاق عمومیشون ندارم، چون حالا اون ذاتیه، ولی تو بحث کار کردن، داداش بزرگم از هر کاری میتونه پول دربیاره، اما داداش کوچیکم (میلاد) همین چندرغاز پولی هم که با کلی حرف و نصیحت بهش میگیم که پس انداز کنه (۲۲ سالشه) نه تنها نمیتونه مدیریت کنه، بلکه کم میاره و فقط نگرانی ما از آینده ی اونه! حتی کاری هم که ما براش پیدا میکنیم خیلی نمیتونه اونجا دووم بیاره! به نظر من پسری که کار نکنه میشه مثل برادر کوچیک من! خدمت بره، ۲۲ سالش باشه، یه قرون نداشته باشه! الان اون بچگی کردن هاش واسش نون و آب نمیشه! 

البته باید بگم ما ترک ها یکم تو بحث پس انداز و اینا حدی هستیم :)) 
+ شاید... چون از ایرانی جماعت یکم بعیده😂
خب بالام جان این دیگه به تربیت و نظارت تو (منظورم خانواده اون بچه ست) بستگی داره
اتفاقا خوبه که در روز چند دقیقه یا ساعت رو به بازی کامپیوتری بگذرونه البته بازم تاکید می کنم که باید نظارت روش باشه
پاسخ:
والا نظارت یه جورایی الان شده شعار، واقعا سخته بچه که علاقه ی شدیدی به این بازی ها داره رو به یه ساعت محدود کرد... اونقد نق میزنه، اونقدر گریه میکنه که مجبور میشی هر روز هی بگی باشه فقط امروز یه ساعت اضافه بازی کن و این باشه فقط امروز ها میشه هر روز! بخدا دارم تو بچه های فامیل میبینماااا...
ولی اگه با کاری یا کلاسی بچه رو جوری مشغول کنی که خسته بشه، اونوقت خستگی باعث میشه خودش کمتر بره سراغ این بازی ها... وگرنه من نمیگم که بچه رو بفرستیم بره تو معدن ذغال سنگ کار کنه واسه ما پول دربیاره که... از جنبه ی تربیتیش به قضیه نگاه کن! 
@جناب زیتون
دمتون گرم
برید جلو از پشت هواتونو دارم : )))))
پاسخ:
جنگه خونینی در راهه😂😂 
جواب من به جناب زیتون رو بخون😁 تنبلیم اومد دوباره بنویسم😂
سلام عید تون مبارک
اون یکی دیسلایک رو هم من دادم✋
من با نظر محبوبه خانم موافق‌م بچه باید بچگی کنه
وقتش شد اگه جنم داشته باشه خودش سراغ کار و فعالیت و مهارت میره
دیدم که میگم؛
بودم که میگم
پاسخ:
سلام عید شما هم مبارک...
دو تا دیس لایک در یک‌روز! پیشرفت خوبیه البته از نوع منفیش😂
نظر شما و محبوبه جون محترم، ولی الان بچه ها بچگی نمیکنن، گوشی بازی میکنن، انتخاب بین بد و بدتره، اگه کار کردن بد باشه، گوشی بازی خیلی بدتره! 
اگه بچه ی من خواست بدون گوشی بچگی کنه نمیذارم کار کنه...😂😂
چه امید به زندگی دار یتو پسر یا پسرهایم :)
من همیشه به بچه های کلاسم میگم چه دختر چه پسر که برن مهارتی رو یاد بگیرن و سعی کنن تو تابستون یه پولی در بیارن
پاسخ:
شاید باورت نشه ولی من همیشه برا سلامتی سومین بچه م هم دعا میکنم چه برسه اولی و دومی 😁 همه هم تو فامیل دیگه اینو میدونن و آرزوی دیدنشونو دارن😂😂
خیلی کار خوبیه که بچه بجای گوشی بازی بره یاد بگیره که چجوری پول دربیاره، بابای من نذاشت برادرای من کار کنن، حالا داداش بزرگم اون زمان بابا مغازه داشت میرفت پیش اون، اما این میلاد از بچگی گوشی گرفت دستش الان ۲۲ سالشه، خدمت هم رفته، یه قرون پول تو حسابش نداره! واسه یه پسر شرم آوره... 
سلام
لطفا پسراتونو پیش  یه آدم خداترس و نون حلال خور و دهن پاک بذارید که خدایی نکرده بد دهن و.. بار نیاد...متاسفانه زمونه خیلی عوض شده
پاسخ:
سلام
قطعا که پیش همچین آدمی میذارم، نمیخوام که آدم کثیفی بار بیاد که... سعی میکنم طرف از اقوام یا آشناها باشه که حواسش هم بهش باشه :)
سلام :)

واقعا آدمی که زودتر کار میکنه موفق تره !
این عکس قشنگ رو از کجا آوردی ؟
پاسخ:
سلام بر شما :) 

این عکس رو خودم گرفتم امروز صبح، از همون پسری که ذکر خیرش بود :))
اون دیسلایک رو من دادم
-___-
پاسخ:
لنگه کفشیه در بیابان... نظر لطفته😁
تو میشی شکیب :| البته بیشتر شبیه زنش میشی :/

بچه باید بچگی کنه نه کار
این چیزا رو میشه در سالهای نوجوانیش بهش یاد داد :/
پاسخ:
بله بچه باید بچگی کنه ولی نه با گوشی! 
کار کردن بهتر از بازی با گوشیه... من به شدت مخالف بازی بچه ها با گوشی و کامپیوتر هستم! 

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.