...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

461. زَهلَم گِتمیش ها...

جمعه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۸ ق.ظ

یه بار یه سخنرانی گوش میدادم، طرف داشت از بعضی از مداح ها انتقاد میکرد، میگفت بعضی از مداح ها موقعی که جوگیر میشن میگن ما سگ  امام حسینیم و این حرفا... میگفت این چرت و پرتا چیه؟ امام حسین سگ نمیخواد... مگه سگ باز بود که سگ بخواد! امام حسین یاری میخواد مثل یارای خودش، "آدم" باشن نه سگ! 

دیروز یه پسری تو اینستا پیام فرستاد که 

سریع بلاکش کردم که دیگه ادامه نده، آدمی که به خودش و شخصیتش احترام قائل نباشه و خودشو در حد یه حیوون پایین بیاره حتی ارزش نداره باهاش حرف زد! چون خوشبختانه من حضرت سلیمان نیستم که زبان حیوان ها رو بلد باشم! 

اینقده بدم میاد از این پسرایی که بخاطر اینکه با یه دختر حرف بزنن هر توهینی به خودشون میکنن! پسری که به خودش توهین میکنه خیلی طول نمی کشه که به طرفش توهین های بدتری بکنه! پسر باید عزت نفس داشته باشه! خدایا شر این پسرهای خوار و ذلیل رو ‌از ما دور کن! 

+ یه زمانی مد شده بود که وقتی به یه دختر می گفتن که چرا شوهر نمیکنی، دختره یا فک و فامیلش می گفتن پسره پاش شکسته، برا همون! من از روز اول گفتم کسی حق نداره حتی به شوخی هم همچین حرفی راجع به همسر من (حالا هرکی میخواد باشه) بزنه، میخواین شوخی کنین مثل آدم شوخی کنین، مثلا بگین داره درس میخونه هنوز درسش تموم نشده! اصلا خوشم نمیاد کسی به همسر من (حتی اگه هیچوقت هم نیاد) توهین کنه، چون من قراره با یه "انسان" ازدواج کنم، هر کی هم با شوهرش مشکل داره به شوهره خودش توهین کنه! زَهلَم گِتمیش ها... (معنی این جمله یه چیزیه مثل لعنتی ها، یا حال به هم زن ها، و از این قبیل دری وری ها!) 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۸
بی نام

نظرات  (۱۹)

۲۳ خرداد ۹۷ ، ۱۳:۴۵ علیــ ـرضا
چقدر بد !
پاسخ:
اوهوم :(
سلام. 
من تازه اینجا رو خوندم.
اما واقعا این روحیه رو ستایش میکنم.
امیدوارم یک روز تبدیل بشه به یک نگاه عمومی و فراگیر.

+ لابلای بعضی این شوخیها، چه دلها که نمیشکنه...

یازهرا س
پاسخ:
سلام
لطف کردین که خوندین😊
منم امیدوارم...
+ بله حق با شماست.. 

در پناه حق😊
سلام 
می بینم که زمین خورده هاتون رو به افزایشه:))
خدا شانس بده..اونوخ میان میگن ما دخترا بدبختیم و اینا
کامنتاتون هم داره چند صفحه ای میشه...من که حوصلم نشد بخونم
زهلم رفته رو شنیده بودم این یکیو نه:)
پاسخ:
سلام...
والا تعداد زمین خورده ها باعث افتخار نیست، افتخار اینه که یکی باشه که بهش از ته دل افتخار کرد :)
کل این کامنت ها چکیده ش این بود که بین علما اختلاف افتاده بود که بحمدا... حل و فصل شد😁
زهلم رفته همون زهلم گتمیش هست😁 گتمیش یعنی رفته😁 
ممنون از اینکه وقت گذاشتین مطالعه کردین و این مطلب رو قرار دادین :)

اماا.. :) من کاملا موافق این مطلبی که قرار دادین هستم و اینکه وقتی این موارد رو مطرح میکنیم.. باید بپذیریم که خوشبختانه در دستگاه امام حسین (ع) یک دستگیری عمومی وجود داره.. و اینطور نیست که یک سری انسان بسیار خوب و بدون گناه و اشتباه و اینها هستند که تشریف میاورند درب خانه امام حسین (ع) برای عزاداری.. و البته شما هم جزو همین افراد بسیار خوب و با کمالات هستین.. :)

اما در خونه امام حسین (ع) افرادی هم می آیند که شاید بیشتر وقتشون رو به گناه میگذرونن.. خلافکار هستن.. لات و.. همین افراد وقتی حکایتی مثل حکایت رسول ترک رو متوجه میشن.. و البته من خیلی ساده دارم بیان میکنم.. در حد فهم خودم.. میگن که پس چنین فردی هم که از همه جا رونده شده بوده.. بخاطر اون وفاداریش به مجلس امام حسین (ع) که دوست داشته شرکت کنه.. قبولش کردن و حالا در عالمی دیده شده که اون فرد شبیه به یک سگی بوده.. که حتی اجازه نداده صاحب اون مجلس که عزادار رو بیرون کرده از مجلس امام حسین.. به خیمه حضرت وارد بشه.. بحث این نیست که ما پس بریم بشیم سگ امام حسین و گناه کنیم و اینا.. نه بحث اینا نیست.. :)

صحبت در مورد اینه که این باب خیلی وسیعه و حکایات و اتفاقات مختلفی میوفته و افراد هر کدوم بنابر اعتقادات و احوالی که دارند برخورد میکنند..

ببخشید جسارت نکنم خدمتتون ولی شما هم اگر احوال برخی انسان های خلافکار و از همه جا رونده شده رو از نزدیک می دیدین که با چنین حکایاتی و نه فقط بحث همچون سگ بودن و.. دچار دگرگونی شدن و بعد هم زندگیشون تغییر کرد.. نمیگفتین که این چیزا همش اشتباهه و نباید کسی اینطور باشه و آدما همه باید خوب و اینا باشن.. بخاطر همینم هست که گاهی وقتا این افراد حرفی از دهنشون میاد.. و متاسفانه بعضی وقتا هم انحراف هست و.. :)


پاسخ:
بله منم قبول دارم حرف شما رو که آدم هایی هستن که کلا ناامید هستن از رحمت خدا، بهتره به اونا به جای اینکه بیایم داستان رسول ترک رو تعریف کنیم که یه وقت اشتباهی توی انتقال پیام ما یا دریافت اونا پیش بیاد و انحرافی توی اعتقادات ایجاد بشه، بیایم از همون آیه ی قرآن استفاده کنیم که میفرماید "لا تقنطوا من رحمه الله"... چون اون اتفاق خواب و سگ بودن و اینا که یه مفهوم بود رو رسول ترک تونست درک کنه و پیام اون خواب رو بفهمه، شاید خیلی ها نفهمن و براشون اینجور تلقی بشه که اگه سگه فلان اهل بیت بشن خدا بهشون رحم میکنه! 
دیشب حاج آقا قرائنی توی این دریافت پیام و بد فهمیدن مثال جالبی زدن، ایشون تعریف میکردن که یه روز یه مردی رو دیدن که سرش پایین بود و به شکمش نگاه میکرد، همش چشمش به شکمش بود، ازش میپرسن که چی شده که هی به شکمت نگاه میکنی؟ میگه دکتر گفته مراقب شکمت باش! این آدم ساده فک میکرده که با نگاه کردن به شکمش باید مراقبش باشه! 
حالا یه آدم نا امید و داغون و گناهکار و از همه جا رونده این داستان رو بشنوه که نمیتونه بفهمه چه مفهومی پشت این داستان بوده، خب به انحراف کشیده میشه! بهتره که پیام های اینجور داستان ها مستقیم به افراد گفته بشه که یه وقت بد برداشت نشه! :)
البته شما لطف دارین... ولی همه ی ما گناهکاریم... فقط خدا گناه هامون رو میپوشونه مام مغرور میشیم!
خواهش میکنم.. خیلی لطف دارین.. :)

ممنونم از اینکه خوندین.. این یه حکایت بود از زندگی برخی بزرگان.. منم نگفتم انحرافاتی که هست و حتی تو برخی مجالس صدای سگ هم در میارن.. درسته.. :( من منظورم مفهوم کلی اینجور بیان ها بود.. حالا خیلی میشه مثال زد و صحبت کرد.. :) حتی من کلیپی دیدم نقل از یه بزرگی که می فرمود حتی این لفظ رو هم بکار نبرین که ما همچون سگی هستیم درب خانه اهل بیت.. چون خود این بیان کردن یه ادعا هست.. میگفت یک سگ هرچقدر هم که سنگ بخوره بازم برمیگرده پیش صاحبش.. اما خیلی ها بودن یک بار در این مسیر سنگ خوردن و کلا راهشون رو کج کردن... ببینید اصلا بحث حیوانیت مطرح نیست.. بحث صفاتی هست که مشهوره و حالا... :)

و اماا همین انسانی که شما می فرمایین گاهی اوقات کارهایی ازش سر میزنه که ببخشید ببخشید شخصیت خودش رو از یک حیوان هم میاره پایین تر.. اونم نه در حرف.. بلکه در عمل !! 

دقیقا اون پاراگراف آخر صحبتهاتون شبیه همین حرفهایی هست که من خدمتتون عرض میکنم.. :)

خیلی ممنونم از اینکه وقت میگذارید و جواب میدین.. :)
پاسخ:
من توی یه کامنت جداگانه مطلبی رو گذاشتن که مطالعه ش خالی از لطف نیست! 
ولی بازم صفت ها رو درست نیست از رو حیوانات برا خودمون بذاریم... این حتی توی روابط عادیمون هم مشکل سازه، به فرض به کسی که به شما وفاداره میتونین بگین تو سگ هستی؟؟ بعد هم توجیه کنین که من منظورم صفت وفاداری سگ بود! خب چرا این وفاداری رو از انسان های بزرگ دیگه ای که تو طول تاریخ بودن به عنوان مثال ذکر نکنیم؟؟ حتما باید سگ مثال ما باشه؟؟ 
بله هستند انسان هایی که خدا هم از اونا به عنوان خر هایی یاد کرده که کتاب های روشون رو حمل میکنن (اشتباه نکنم توی سوره دخان باید باشه) و شاید مثال های دیگه ای هم باشه که من ازشون اطلاع ندارم! اینجور آدم ها بخاطر اهدافی که دارن حاضر برای من و شما هم خودشونو کوچیک کنن، دیگه اهل بیت که جای خود داره!

منم ممنونم از شما که پست های منو به چالش می کشین تا منم یکم تحقیق کنم و به اطلاعاتم افزوده بشه :)
دوست گرامی آقای محمد خان، اگه وقت و حوصله ش رو داشتین شما هم این رو مطالعه بفرمائید:)

آیا در مجالس عزاداری به کار بردن الفاظی همچون من سگ رقیه هستم، و غیره درست است؟ نحوه ابراز ارادت به اهل بیت به چه شکل باید باشد؟

به کار بردن این نوع الفاظ در مجالس اهل بیت از دو جهت ایراد و اشکال دارد:
1- خداوند به انسان کرامت داده است و می فرماید: «ولقد کرمنا بنی آدم وحملناهم فی البر والبحر»، ما انسان را گرامی داشتیم واو در در خشکی ودریا (بر مرکبها) بر نشاندیم.(1)
در این آیه شریه یکی از مصادیقی که برای کرامت انسان ذکر می کند، جابجا کردن انسان توسط حیوان است و اینکه انسان خود را جزو پست ترین حیوانات معرفی کند درست نمی باشد و بر خلاف این آیات شریفه است. و توجیه این که ما در برابر اهلبیت پست تر از حیوان هستیم توجیه درستی به نظر نمی رسد، چون وظیفه ما پیروی از اهل بیت و ابراز ارادت به آن ها پاسداشت یاد و ذکر آن ها است، ولی نه این که ما برای عرض ارادت خود را سگ و دیگر حیوانات خطاب کنیم، بلکه در این خطاب حریم و شخصیت انسانی باید حفظ شود و کسی که در مسیر حق بوده و عزای اهل بیت نگه می دارد طبق احادیث شریفه دارای ارزش و قرب نزد خداوند بوده و بهشت بر او واجب می شود و نام سگ گذاشتن بر چنین انسانی نادرست و خلاف شرع است. و کسی هم که در وادی دین نیست کلا در این مجالس حاضر نمی شود تا بگوییم پست تر از سگ است.
2- حفظ حرمت و عظمت مجالس منتسب به اهل بیت(ع) لازم و ضروری است و نباید با به کار بردن الفاظ نادرست و سخیف بزرگی و عظمت این مجالس را شکست، بلکه باید از الفاظی استفاده کرد که در شأن اهل بیت بوده و موجب رونق کیفی و کمی این مجالس شود. و باید مد نظر داشت که امروزه با گسترش فناوری اطلاعات دشمنان مترصد بهانه برای تبلیغ علیه شیعه و اسلام هستند و ما نباید با این نوع مجالس کم کیفیت و خلاف موازین شرع بهانه دست آن ها دهیم.
ما اگر سیره اهل بیت را مد نظر بگیریم آن چنان که در مقاتل و تاریخ نقل شده است ائمه از شعراء اهل بیت می خواستند تا در عزای سالار شهیدان روضه بخوانند و آن ها نیز اهل بیت خود را جمع کرده و گریه و عزادرای می کردند، و معیار اصلی نیز همین باید باشد که با استفاده از شعرها و مداح های خوب بر کیفیت و تاثیر معرفتی این مجالس افزود و وقار و هیبت مجالس روضه را حفظ کرد که موجب زینت اهل بیت باشد، نه مایه ننگ، که در فرمایش امام صادق علیه السلام وجود دارد و مسلّم شامل این مجالس نیز می شود: "کونوا لنا زینا ولا تکونوا علینا شینا"؛ مایه زینت برای ما باشید و نه مایه ننگ(2)، حال این نوع مجالس در برداشت عرف چه جایگاهی دارند؟

____________
(1) اسراء / 70.
(2) امالی صدوق، ص400.

آی نفس کششش.. :))
خب من دیگه گفتنی هارو گفتم.. :)

خیلی ممنونم از لطفتون.. بله درسته و هر کسی هم عقاید خودش رو داره و قابل احترامه..
ببخشید اگر وقتتون رو هم گرفتم.. :)

ان شاء الله همه عاقبت به خیر شویم :)

+ اگر حوصلشو داشتین.. این متن رو بخونین:

بر روی سنگ قبر خواجه نصیر چه نوشته شده است؟
 
آیت الله علوی بروجردی حکایتی را در رابطه با شخصیت معنوی خواجه نصیرالدین طوسی چنین بیان کردند: «خواجه نصیرالدین طوسی (قدس سره) علامه بزرگ روزگار خودش بوده است. او گذشته از مهارت در علوم اسلامی، در علم ریاضی و برخی علوم دیگر نیز تبحر داشته است. این عالم بزرگوار به قصد نشر معارف دینی، خود را به دربار «هلاکوخان مغول» نزدیک کرده و به اندک زمانی در درباره این پادشاه نفوذ زیادی می کند. با تلاش او و دیگر مبلغان شیعی، با وجود تلاش زیاد مخالفان، افکار شیعه مذهبان رواج بسیار می یابد. او مقیم بغداد در مرکز حکومت می شود و با تمام وجود از دین و آیین اسلام دفاع می کند و پس از عمری خدمت و مجاهدت در راه خدا در واپسین لحظه های عمر خویش، به شاگردانش سفارش می کند که او را در کاظمین و در جوار مرقد مطهر امام کاظم(ع) و حضرت جواد(ع) دفن کنند و سفارش می کند جمله ای که مبنی بر بزرگ داشتن او باشد بر سنگ قبر نوشته نشود.»
 
وی می افزاید: «شاگردان او اصرار می کنند تا آیه یا حداقل بیتی از اشعارشان را روی سنگ قبر بنویسند تا آیندگان صاحب قبر را بشناسند. اما خواجه نصیر می فرماید: «تنها اسم مرا روی سنگ قبر بنویسد زیرا وقتی قبر من در جوار این دو امام است شایسته نیست جمله ای مبنی بر بزرگداشت من روی قبر نوشته شود. اگر هم خواستید چیزی بنویسید، این آیه از قرآن کریم باشد: «و کلبهم باسط ذراعیه بالوصید، سوره کهف، آیه 17؛ مربوط به حکایت اصحاب کهف و سگ آنها است که در دم غار نشسته است». با آن همه عظمت و آن همه خدمات علمی و فرهنگی به عالم تشیع می گوید: «من همچون سگ اصحاب کهف در آستانه مزار ائمه در شهر کاظمین زانو زده ام». به نقل از: «محمد لک علی آبادی، دلشدگان: شرح حال و کرامات اؤلیاء الهی، ص. 97»
پاسخ:
 :)))
و چه زیبا گفتین البته :)
نفرمایید این چه حرفیه... تا باشه وقت آدم با این صحبت ها پر بشه :)
حوصله شو داشتم و تقریبا چند بار با دقت خوندم... روایت داریم هر آیه از قرآن ۷ تا معنی داره... حالا خدا اونجا از سگ اصحاب کهف نام برده حتما منظورش صرف سگ بودن، نبوده و شاید منظورش محافظت کردن یا وفاداری یا چیزی توی این مایه ها بود که شاید هم خواجه معنی های دیگه ی این آیه رو میدونسته از اون جهت خواسته این نوشته بشه! 
تازه تشبیه کردن به اینکه من "همچون" سگ اصحاب کهف، این نبوده که من سگه ائمه هستم، شاید منظورش زانو زدن در مقابل اونا و پایین بودن مقام خودش نسبت به اونا و یا وفاداریش رو به اونا میخواسته بگه! خب این خیلی فرق میکنه با کسی که میگه من سگه فلانی هستم! این رسما خودشو سگ میدونه!
اله برامنم سواله تا الانش نمی دونستم کف پام عرق می کنه یانه؟چجوری میشه فهمید مثلا اگه جوراب خیس باشه عرق کرده یا احکام دیگه ای داره ؟باید حسابی راجع بهش تحقیق کنم 
پاسخ:
تحقیقاتت که تموم شد حتما به سمع و نظر منم برسون😂
بله درسته.. به هر حال تو هر زمینه ای، انحرافات هم هست.. اشتباه هم هست.. زیاده روی هست.. سوء استفاده هست.. ولی شاید یه موضوعی یه پشتوانه ای داشته باشه.. حکایاتی داشته باشه.. تو کتاب ها نقل شده باشه.. و چون ما نمیدونیم بیاییم کلا همه ی این مسائل رو ببریم زیر سوال و بگیم خواب بوده و الکی بوده :) شما تحقیق یا مطالعه ای داشتین در مورد این مسئله..؟ نظر کسی رو خوندین...؟

من خودم این رو بکار نمیبرم ولی وقتی میبینم تو مثالتون اول میاید این رو میگید که فلان سخنران این رو گفت و بعد این پسری که حرفای زشتی تو اینستا زده رو در کنارش قرار میدین..

و اینکه من نگفتم هر گناهکاری خودشو سگ بدونه ! گفتم این یه تمثیله.. که پشتوانه هایی هم داره و الکی کسی نیومده بگه من سگ هستم ! چرا نیومدن بگن ما گرگ و خرس و اسب و اینا هستیم و مربوط به زمان الان نیست.. ولی خب الان انحرافات زیاده..

بله مقام انسان بالا هست ولی مسئله چیز دیگری بود که خب.. گفتم.. و اینکه شما دیدین کسایی که این اصطلاح رو استفاده میکنن.. توبه نمیکنن ؟ یا اینکه دیگه دنبال کارهای خوب نمیرن..؟ یا خواستن از گناهاشون به واسطه ی این حرف کم بشه و شفاعت بشن تموم بشه بره..؟

من کاری به اون کلیپ هم ندارم ولی به هر حال اگر فردی مسلمون بوده.. حفظ آبروش هم مهمه و اینکه کلیپشون پخش بشه و حالا یه نفرم بیاد روش صحبت کنه و همه ی اونارو بکوبه و اینها.. به نظرم کار قشنگی نیست.. والا اگر به این حرفا بود.. همون یارهای امام حسین (ع) رو هم میبردن زیر سوال.. میگفتن مثلا جناب حر (ره) هم آب رو بر روی امام حسین (ع) بست و پناه بر خدا و ای وای و..

اوهوم پس مزیت دنیای مجازی اینه که افراد میتونن بیان بهتون همچین حرفی بزنن و شما هم بلاکشون کنید.. :) تو دنیای مجازی هم هست کلی از اینهایی که اولش میان دلتون رو بدست میارن و بعدا سوء استفادشونو میکنن.. پس تو این دومی فرقی ندارن.. اتفاقا راحت تره.. ولی اون اولیه فقط تو مجازی هست..
پاسخ:
اینطور که بوش میاد فک‌ کنم منو شما یه روز حسابی باید اونقدر با هم بحث کنیم که آخرش به دعوا کشیده بشه و بعید میدونم کسی بتونه موقع کتک کاری ما رو از هم جدا کنه 😁 (شوخی بود البته) 

خب بله من مطالعه ای توی این زمینه نداشتم چون حتی به فرض یه شخص فاضلی هم اینکار رو کرده باشه و دلایل منطقی هم داشته باشه من خودم نمیتونم این کار رو قبول کنم و هیچ تاثیری توی نتیجه گیری آخر من نمیذاره! چون سفارش شده که چیزی رو اگه با منطقتون نتونستین قبول کنین، قبول نکنین! من‌نمیتونم قبول کنم که شخصی ارادت خودشو با سگ‌بودن به درگاه ائمه بخواد نشون بده، در مواردی حتی مخالفم! مثلا با همین عبارت هایی هم برا امام رضا میگن که کاش من کبوتر بودم، یا آهو بودم و اینا هم مخالفم! خدا به منه انسان کرامت داده که به جایگاهی برسم که همنشین اون عزیزا باشم نه پست تر از یه انسان معمولی! چون بالاخره حیوان چه اسب باشه چه کرکس، چه گربه چه سگ و چه هر حیوونه دیگه بالاخره از انسان کمتره...! 
دلیل مقایسه من که اون مداح رو با این آدم مریض مقایسه کردم فقط بخاطر این بود که بگم از آدمی که عزت نفس نداره خوشم نمیاد... میخواد مومنش باشه، میخواد کافرش باشه... میخواد مداح باشه، میخواد مریض روانی باشه! 
بالاخره اگه کسی نیاد اینجور اشخاص رو انتقاد کنه که ممکنه پس فردا ما هم به تبعیت از اونا توی هیئت ها هر کدوم یه قلاده بندازیم گردنمون که بگیم مرید اهل بیتیم(تقلید کورکورانه هم ماشاا... بیداد میکنه)... خب این نمیشه که! مومن خودش نباید کاری کنه که در معرض اتهام باشه، وقتی خودشون علنا کار عجیبی میکنن اگه کسی هم انتقاد کنه به نظرم خیلی بهتر از اینه که اشتباه اونارو به بهانه ی حفظ آبروشون پنهان کنه! 
البته در همه ی این موارد من به نظر شما احترام میذارم و واقعا از صحبت هاتون مطالب زیادی یاد میگیرم... منم فقط عقایدم رو بیان میکنم و به هیچ وجه جسارت نمیکنم که بگم شما اشتباه میگین و اینا...
مزیت دنیای مجازی رو از این طرف هم میشه نگاه کرد که فوری میشه بدون اینکه نگران مزاحم های بدیشون باشین از اطرافتون حذفشون  کنین :)

کف پات عرق می کنه؟؟؟🤔🤔🤔🤔🤔🤔
پاسخ:
تا حالا دقت نکردم بهش 😂😂
با حرف هاتون موافقم و کار خوبی کردید.
کرامت و شخصیت چیزی نیست که به سادگی به دست بیاد و اگر رفت، انسان دیگر انسان نیست
موفق باشید.
پاسخ:
بله دقیقا حق با شماست... به نظر من یکی از تفاوت های گونه ی نوع بشر با سایر مخلوقات بالاخص حیوانات همین داشتن شخصیته که ما داریم و بقیه موجودات ازش بی بهره ن!
۱۸ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۵۹ محسن رحمانی
اینستا واقعا چرته .
پاسخ:
بله کاملا حق با شماست ولی خب من خودم بخاطر اینکه از آخرین خبر راجع به دوستام باخبر شدم هنوز دارمش وگرنه به اون صورت فعالیتی اونجا ندارم...
۱۸ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۰۲ بهرنگ قدوسی
شاید خیلی تو کف  دخترای چادری و مذهبی بود 😁😁😁😁😁😁😁😁😀
پاسخ:
تو کف بودن هم والا شرایط داره! خب موردهایی هم دیدم که به چادر عشق داشتن و ابراز علاقه هایی خیلی زیباتر و در شان چادر حضرت زهرا بیان کردن! این حرف فقط میتونه از یه ادم مریض باشه!
سلام :)

من کاری به جوگیر شدن یا نشدن مداح یا کس دیگه ای وقتی میگه من سگ امام حسین هستم، ندارم.. اما بعضی ها علتی داره که این رو میگن و یکی از دلایلش مرحوم رسول ترک هست که اگر در موردش تحقیق کنید و داستانشو بخونید، می بینید که ایشون انسان گناه کار و خطاکاری بودن که البته در ماه محرم در مراسم امام حسین (ع) شرکت می کردن. از قضا انسان های بسیار خوبی شبیه این سخنران بالایی پیدا میشن که بهش میگن شما رو چه به هیئت اومدن و جایی اینجا ندارید. ایشون هم با دلی شکسته از اون هیئت میروند و همان شب مسئول آن هیئت خواب میبینه صحرایی هست و خیمه گاه امام حسین (ع) و در کنار خیمه امام حسین (ع) سگی هست که نمیگذارد کسی به خیمه نزدیک بشه. مسئول اون هیئت هم وقتی میخواهد به اون خیمه نزدیک بشه با واکنش اون سک مواجه میشه و وقتی بهش نگاه میکنه میبینه اون سگ صورت رسول ترک رو داره. که بعد میاد این ماجرا رو برای خود آقا رسول تعریف میکنه و ایشون هم اتفاقا دگرگون میشن و... نقل هست که ایشون در آخرین لحظات عمرشون چند بار گفتن آقام گلدی و..

اگر قم تشریف ببرید رو به روی حرم حضرت معصومه (س) یک قبرستانی هست که قبر رسول ترک نیز اونجا هست و این مسائلی که گفتم اونجا همش نوشته شده... لذا این یکی از دلایلی هست که افراد بخاطر آلودگی به گناه اما وفاداری نسبت به امام حسین(ع) مطرح میکنن.. حتی بعضا افراد بسیار بزرگواری هم گفتن که ما افتخارمون هست که حتی سگ درب خانه امام حسین (ع) باشیم.. بحث کوچیک شمردن و حیوان شمردن و اینها نیست.. یا نعوذبالله کسی نگفتِ امام حسین (ع) سگ باز هستن و سگ لازم دارن.. :(

اینجارو هم پیدا کردم.. اگر دوست داشتین بخونید:

https://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=271155

قبلا هم گفتم منتها شما هیچ وقت قبول نمیکنید به هر حال ولی بعید میدونم تو دنیای واقعی یه پسری بیاد یهو به شما همچین چیزی بگه... ولی خب تو دنیای مجازی خیلی ها به خودشون همچین اجازه ای رو میدن که بیان هر حرفی رو بزنن.. و آدم نمیدونه چی بگه.. بنده موردهای خیلی بدترش رو هم تو این دنیای مجازی البته.. دیدم.. و بالاخره تو این دنیا آدمهای جورواجور و با طرز فکرهای مختلف فراوون هست.. ایشون این پیام رو شاید به هر دختر مثلا چادری که تو اینستا دیده فرستاده مثل یه تیری تو تاریکی که شاید یکیشون خوشش بیاد.. و ایشون به خواسته اش برسه.. خدا ان شاء الله خودش همه رو هدایت کنه..

پاسخ:
درود بر شما :)

من راجع به این داستان خب چیزی نمیدونستم و فقط حرف اون سخنرانی رو ذکر کردم، شاید منظور اون سخنران این نبوده که بله خیلی از ماها خاک پای اونا بودن آرزومون هست، بلکه منظورش اون دسته از افراد بودن که به صورت نمادین توی مداحی هاشون حتی قلاده بستن و از این قبیل کارها... (یادم میاد این سخنرانی روی کلیپی بود که توی اون دوتا -مثلا- مداح قلاده داشتن و به صورت نمادین خودشونو سگ امام میدونستن) ولی خب این اتفاق فقط برای یک نفر افتاد و چون حالا خواب بوده و ما از چند و چون اون هم اطلاع دقیقی نداریم نمیشه که هر گناهکاری خودشو سگ بدونه! مقام انسان به حدی بالا هست که نمیشه به این راحتی آدم خودشو در حد حیوان پایین بیاره، اگه کسی ارادتی به اهل بیت داره خب از گناهاش توبه کنه و راه اونا رو ادامه بده، صرف اینکه تبدیل بشن به سگ از گناهاشون کم نمیکنه، یا بهشون عزت و سربلندی نمیده و شامل شفاعت اون ائمه هم نمیشه! من خودم مخالف اینجور برنامه ها هستم!

ان شاءا... در اسرع وقت به اون سایت هم سر میزنم، ممنونم :)

من قبول میکنم حرف شما رو که تو دنیای واقعی شخصه اینچنین مریض بار اول همچین پیشنهادی نمیده، ولی خب بعد از اینکه رابطه رو به قول خودمون جوش داد، اون موقع این حرف رو مطرح میکنه! تنها فرق و البته مزیت دنیای مجازی اینه که من الان توی برخورد اول متنفر میشم از این شخص و فوری خودمو ازش دور میکنم، اما تو دنیای واقعی که بهش وابسته شدم این حرفشو نشنیده میگیرم و یا حتی اگه علاقه ای که بهش دارم منو کور کرده باشه به خواسته ش تن میدم! البته دختری که تو دنیای مجازی دل بده به همچین آدم های مریضی، قطعا خودش هم از لحاظ روانی سالم نیست و یه جورایی به قول خودمون عقده ای هست که عب نداره بذار این پسره ذلیل پای منو ببوسه یا بو کنه یا هرچی! یعنی میخوام بگم این دختر از حقیر کردن اون پسر کم لذت نمیبره!
الهی آمین :)

این پیام نشان دهنده ی یه مشکل حاد جنسیه. یه عده از پسرها از این قبیل چیزها خوش شون میاد یعنی لیسیدن کف پای دختر بوی عرقش و اینا. چندش اوره ولی واقعیت داره متاسفانه!
چقدر خوب موافقم باهات. عزت نفس خیلی مهمه
پاسخ:
بله اتفاقا یبار تو اینستا شخصی درخواست دنبال کردن داده بود که رسما توی بیوگرافیش نوشته بود که -عذر میخوام- گ... خور دخترا هستم!! واقعا اینجور آدم ها، آدم های مریضی هستن!
۱۸ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۳۷ ابوصامد رضوان
انصافا پیام زشتی فرستاد....

منم از این افراد که می گن مثلا داماد غلامی بپذیرید یا اینکه این عروس کنیز شماست واقعا متنفرم.

انگار بازار برده فروشانه نه مراسم مقدس خواستگاری


پاسخ:
بله اینجور حرفها به نظرم نوعی بی احترامی هست! زن و شوهر میخوان کنار هم به ارامش برسن، اینکه مثلا مرد غلام باشه و زن کنیز اصلا صورت قشنگی ندارن حتی اگه به صورت نمادین یا اصطلاحی هم ازش استفاده بشه!
سلام :)
ساغولون ...
اگه زن و شوهر به هم احترام بذارن دیگران رو هم مجبور به احترام میکنن ...
درود بر شما
پاسخ:
سلام بر شما :)
یاشیاسیز...
بله دقیقا همینطوره! اگه خودمون به هم بی احترامی کنیم بقیه ی فامیل هم به تبعیت از ما اینکار رو میکنن و بعد ها خودمون بیشتر اذیت میشیم که چرا مثلا خونواده ی من با همسرم همچین رفتاری رو دارن!
چه طرز تفکر خوبی ! 
یادمه روزی که خواهرم عقد کرد توی ماشین عمه بزرگم بهش گفتن از این به بعد هیچ وقت شوهرت رو توی جمع فامیل بدون «جان» یا آقا صدا نکن اینجوری همیشه همه یادشون می مونه که شوهرت پیشت چه عزتی داره… 
پاسخ:
بله درستش هم همینه! ما خودمون توی جمع به همسرمون احترام نذاریم بقیه ی اعضای فامیل هم به تبعیت از ما بهش بی احترامی میکنن!!
۱۸ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۱۴ بهرنگ قدوسی
چه  پسری بود  نکنه میشناخت تو رو😁😁😁
پاسخ:
خدا نکنه اینجور پسر مریضی حتی منو بشناسه! آشنایی با همچین آدم هایی هم شرم آوره!

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.