...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

463. سوهان روح!

دوشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۵۷ ب.ظ

اون زمان که ما بچه محصل بودیم، چه راهنمایی چه دبیرستان، هی تو گوشمون میخوندن که ناخن بلند کردن حرامه، توش میکروب جمع میشه، حتی مورد داشتیم تو دبیرستان اگه ناظم میدید یه دختر ناخنش بلنده میبردش دفتر و با ناخن گیر و با بی رحمی هرچه تمام تر از ته ته ناخنش رو میگرفت و خلاصه ناخن بلند کردن مساوی بود با گناه کبیره چون ممکنه نامحرم (شما پسرا یعنی) از ناخن ما لذت ببرین و کلا تو دینِ اسلامِ "ما" هر نوع لذتی حرامه، حتی لذت توی عبادت! (داریم افراط گرا میشیم!) 

حالا توی کتاب دین و زندگی بچه های دوم دبیرستان یه همچین روایتی از پیامبر اومده که ایشون به مردها سفارش کردن که موهای سیبیل و بینی و ناخن هاشونو کوتاه نگه دارن (چون اینجوری زیباتر دیده میشن) و به خانوم ها هم سفارش کرده که " ناخن های خود را مقداری بلند بگذارند چون برای آنان زیباتر است" (کافی،  ج۶، ص ۴۹۱؛ وسائل الشیعه ، ج۱، ص ۴۳۵) 

بعد میلاد تو روی من میگه ما دهه هفتادی ها نسل سوخته ایم... با این حساب فک کنم ما شصتی ها نسل جزغاله بودیم که حتی روایت های پیامبر رو هم برای ما سانسور میکردن! مثل اون زمان که مامان تعریف میکنه اون زمان می گفتن دخترا نباید درس بخونن، درحالیکه چندین قرن پیش پیامبر طلب علم رو برای هر زن و مردی واجب کرده بود! 

بخاطر لجبازی و عقده های چندین و چندساله ای که واقعا فک میکردم این کار گناهه، تصمیم گرفتم ناخن بلند کنم (هرچند علاقه ای به این کار ندارم) و این روایت رو به گوش همه ی دخترا برسونم که سالها کار مورد علاقه شون رو همراه با عذاب وجدان انجام میدادن! لذا اولین قدم خریدن یه سوهان ناخن بود :) به مامان گفتم یکی بخره که خیلی بزرگ نباشه که بتونم تو کیفم بذارمش... 

خیلی دوسش دارم... :)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۱
بی نام

نظرات  (۸)

سوهان روح نه سوهان ناخن !!!!!
پاسخ:
بله 😁😁
من اصلا عذاب وجدان برا هیچ کدوم از کارای دخترونه که انجام میدم ندارم ،این گناه و لذت و حرام هم حرف و سخن یه عده امل و عقده ای و ... هست که جمع شدن تو مجالس نطق می کنن و تو مدارس ناظم میشن روایت پیامبر هم با مرور زمان و با تغییر نسل تغییر خواهد کرد و ما در دین شیعه هیچ تحریفی نیست (به همین خیال باش )😒😒😒
پاسخ:
من تو رو نگفتم که... تو اصلا واژه ی عذاب وجدان برات نامانوس و تعریف نشده س... تو راحت باش کسی با تو کاری نداره که😂😂
من راهنمایی بودم ناخنام زیر یه سانت نبودن هیچ کدوم :دی
دو سه تا دو سانتیشم از اون موقع یادگاری نگه‌داشتم :))) و هر موقع می‌بینم چندشم میشه :دی ولیکن دلم نمیاد بندازمشون بره
پاسخ:
یا مدرسه ی شما چیزی نمبگف، یا تو از اون حرف گوش کنا نبودی😁 
خواهر منم یبار یکی از بلندترین ناخن هایی که تو عمرش داشت از ته شکست، تا مدت ها یادگاری نگه داشته بود اونو😂😂 خداییش خیلی چندشین😂
یادمه انقدری اون ناخن گیرای ناظممون کند بود که اشکمونو در میاورد و از یه جایی به بعد ناخنگیر سرخود شدیم (با کمک دندون :| موندم چرا ناخنگیر نمی بردیم مدرسه؟ :/ )

پاسخ:
اره حالا من که ناخن بلند نداشتم اما میدیدم طفلی دخترا چه با ترس و عجله ناخوناشونو که اون همه براشون زحمت کشیده بودن با دندون میگرفتن.... خدا لعنت کنه اون زمانی ها رو که خاطره ی خوش واسه ما نذاشتن!
۲۱ خرداد ۹۷ ، ۲۲:۱۹ محسن رحمانی
ناخون بلند ؟ واهو واهو واه :دی 😂😂
پاسخ:
خیلی هم قشنگه 😋
سلام :)
دهه شصتی های بیچاره ...
پاسخ:
سلام :)

واقعا خیلی بیچاره ایم :(
چند وقته نیستی داشتم نگرانت می شدم کم کم
وای عجب حکایتی داریم با این خشک مغز های مذهبی نما!
من به خاطر همین ناخن های بلند و آراسته بودن و چادری نبودن تو سال های کارشناسی از اکیپ بچه مذهبی ها رانده شدم!
چه خوب که بهش اشاره کردی ممنونم عزیزم
عقده ای شده بودم اصلا!
راستش مامان منم به خاطر همین اعتقاد خشک و تو خالی حسرت با سواد شدن تو دلش مونده!
هیچ وقت هم آخوند محل شون رو به خاطر شستشوی مغزی پدرش نمی بخشه!
پاسخ:
قربون تو من برم عزیزم 😘
اه اه نگو از این دخترای خشک مذهب که واقعا حال آدم رو بهم میزنن، هنوزم هستن کسایی که دخترایی با ناخن بلند رو که میبینن چپ چپ نگاه میکنن، البته بنده خداها تقصیری هم ندارناا، دیگه ملکه ی ذهنمون شده که حرامه... کی اهمیت میده پیامبر چی گفته؟! 
مامان من هنوزم میگه نمیبخشم اونایی که به پدرم گفتن دختر نباید درس بخونه، درسته بعد از ازدواجش تونست تا سیکل بخونه ولی خب بازم ظلم بزرگی در حق دخترای اون زمون کردن، خدا ازشون نگذره! 
:)
پاسخ:
:))

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.