...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

481. وقتش نیست انگار!

دوشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۳ ب.ظ

روایته از مادرم که اونم روایت کرده از مادرش و اونم روایت کرده از مادرش و خلاصه معلوم نیست کی این حرف رو زده که دختری که یهو تعداد خواستگاراش زیاد بشه و فاصله ی اومدنشون کمتر از یه هفته بشه یعنی اون دختر وقتشه :) واسه آبجی و خیلی از دخترای فامیل ما اثبات شده اما رو من اصلا کار نمیکنه! 

امروز بازم رفتیم بیرون برا صحبت کردن، واقعا پسرا چشونه؟ یکی میاد آدم رو فقط و فقط بخاطر حجابش پسند میکنه و براش مهم نیست که این دختر مثلا قبلا کارهای زشتی انجام داده و فقط بخاطر اینکه چادریه عاشقش میشن، یکی هم میاد (امروزی) میگه من کلا از چادر متنفرم و میتونی چادرتو بذاری کنار؟؟ چرا نمیخوان آدم رو همونجوری که هست قبول کنن؟ وقتی من این مدل تیپ رو انتخاب کردم (حالا هر مدلی رو) یعنی اینجوری راحتم، یعنی نمیتونم مدل دیگه ای باشم... 

راستش از شما چه پنهون، از طرف ما پسند شد (آیکون خجالت) خیلی هم سعی کردم متقاعدش کنم اما بعید میدونم اونم پسندیده باشه :)) 

خواستم بگم که اون روایت مذکور درمورد من به هیچ وجه درست نیست، دلتونو به خوردن شیرینی و این صوبتا خوش نکنین :)

+ چطور اینقدر نسبت به من بی تفاوتی نمیدانم؟! تو اما عاشق تر بودی... میتوانستی کمی تغییر کنی، متقاعدم کنی، اما حتی کوچکترین تلاشی هم نکردی... عشقت تمام شده بود یا...؟! مبارکت باشد این همه نبودنت... نخواستنت...!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۸
بی نام

نظرات  (۱۶)

شما ندیدین ولی من دیدم خیلیا رو که از خانواده ی معمولی بودن دخترا ولی توقع فرازمینی داشتن خلاصه کلام آخر اینکه شما دخترا خیلی بدین :)))))
پاسخ:
حالا واقعا اون دخترا همچین پسری هم پیدا کردن؟؟ اگه پیدا کردن بگین یکی هم برا من پیدا کنن😂😂

ممنون از لطف تون... من همیشه دوست داشتم آدم بدِ باشم😂😂
بله در همین حد معقول باشه حق دختره منظور من با اونایی هست که از اول زندگی خونه و ماشین در کنار سرویس طلای 40 میلیونی و... میخوان در کنار یک حقوق 3 4 میلیونی ولی کار ثابت و داشتن درآمد ثابت که خواسته معقولی هستش و اگه پسری اینا رو هم دیگه نداشته باشه ازدواج باهاش اشتباه محضه 
پاسخ:
به قول ما تُرک ها "اوههههههه"! به خدای احد و واحد قسم من تا حالا دختری رو ندیدم که همچین توقعی داشته باشه، اما شنیدم دختری که پدرش میلیاردره همچین شرایط  یا صد برابر بهتر از این رو خواسته... ولی مساله اینه که شما پسرا مجبورین برین خواستگاری دختر شاه پریون؟؟؟؟؟؟؟ کبوتر با کبوتر باز با باز! اینکه شما میرین سراغ اینجور دخترا نشون میده که اونی که پر توقع و جاه طلبه که بعد از مُردن پدر دختره به نون و نوایی برسه، شما پسرایین 😂😂😂
باشه پس این دخترایی که تو در و همسایه و آشناها و دوستان میبینیم ایرانی نیستن توریستن اومدن ایران گردش گفتن حالا که اومدیم یه ازدواجیم بکنیم  :))))))
پاسخ:
میشه بفرمائید دقیقا توقع زیاد اون دخترای توریست در و همسایه تون چیه؟ اینکه میخوان پسر شاغل باشه و درآمد داشته باشه رو نکنه اسمشو میذارین توقع؟؟ واقعا دیگه تامین خوراک پوشاک مسکن از زمان ابتدایی بهمون یاد دادن که وظیفه ی مرد هست، به اینا میگین توقع؟؟ نکنه انتظار دارین دخترا با یه آدم بیکار و بی پول و اس و پاس ازدواج کنن بعد برن تو پارک چادر بزنن زندگی کنن؟؟ خب اگه قرار باشه اینجوری زندگی کنن که خونه ی پدرشون بمونن هم راحتن هم مسئولیت ندارن، مرض ندارن که خودشون و بچه ی احتمالی بدنیا اومده شونو بدبخت کنن که! 
من که دخترم توقعم در حد یه مقدار پس انداز و یه کار تقریبا ثابته که بتونه باهاش در آینده یه خونه و یه چهار چرخ بخره، دخترای پر توقع چی میخوان مگه؟؟ 
مگه تمام کسایی که باهم ازدواج کردن حتما قبل از ازدواج عاشق هم بودن یا تمام اون پسرا حتما خونه و ماشین داشتن؟ یعنی پسری که خونه و ماشین نداره و عاشق یکی نیست دیگه نباید ازدواج بکنه ؟ چون پولدار نیست؟  قبول کنین که اکثر دخترای این زمونه بسیار پرتوقعن و رویایی فکر میکنن در ثانی هیچکسی با پول خرج کردن صرف دلخوش نشده هدف من اینجا بی گناه جلوه دادن پسرا نیست چون پسرا هم تو جامعه ی امروزی بعضی تفکرات غلط و بی جا هم دارن فقط واقعیت های جامعه رو گفتم 
پاسخ:
نخیر من اصلا منظورم همچین چیزی نبود که شما گفتین! نمیتونم چیزی رو که صحت نداره قبول کنم، اگه شما بیشتر از من با دخترا معاشرت و نشست و برخواست داشتین که حرفی نیست، اما اگه من ارتباطم با دخترا بیشتر بوده باید به عرضتون برسونم که آماری که چندتا پسر بهتون از پرتوقع بودن دخترا بهتون دادن کاملا غلطه! ببینید سه جور دختر تو جامعه داریم، یکی از خانواده خیلی مرفه و یکی از خانواده خیلی فقیر و بقیه از خانواده های قشر متوسط جامعه! دخترهای مورد اول و دوم پرتوقع ترین دخترا هستن، گروه اول چون به زندگی مرفه عادت دارن، و گروه دوم چون نمیخوان دوباره بعد از ازدواج مثل زمان مجردیشون سختی بکشن اینطور شدن! اکثریت دخترا که از خونواده ی متوسط هستن توقعات آنچنانی ندارن بجز اینکه کسی باشه که طرف دستش به دهنش برسه و یه کار تقریبا ثابت هم داشته باشه! من بین تمام دخترهایی که اطرافم، تو محل کار، تو دانشگاه، تو فامیل، بین در و همسایه و دوستان و اشناهایی که ازدواج کردن و از خونواده ی متوسط بودن والا ندیدم با پسر ال و بل ازدواج کرده باشن! همه شون زندگیشونو تو خونه ای اجاره ای و با سختی های زیاد شروع کردن! من نمیفهمم کی تو گوش شماها پر کرده که دخترا منتظرن یه پسر پولداره عاشق پیشه و  خوشگل و رویایی بیاد سراغشون؟! اصلا مگه تو جامعه داریم همچین پسری؟؟ باشه هم مگه چند تا اینجور پسر تو جامعه پیدا میشه اصلا؟؟ حالا یه دختری به شوخی همچین حرفی زده خیلی خنده داره که شما هم باور کنین حرفاشو!
ببینید خانم میدونید مشکل ما پسرا و شما دخترا از کجا نشات میگیره؟  از کمال طلبی بی حد و اندازه مون از اینکه همه چیزو یه جا میخوایم در حالی که این امکان پذیر نیست باید از بعضی چیزا چشم پوشی کرد تا یه چیزای دیگه بدست آورد مثلا نمیشه دختری خوشگل باشه تحصیل کرده باشه اخلاقش خوب باشه خانوادش خوب باشن کد بانو باشه همه اینا یه جا نمیشه که نمیشه از اون طرف نمیشه پسری هم امکانات داشته باشه هم جوون باشه هم خوش اخلاق هم کار خوب هم خانواده خوب هم پاک و..... متاسفانه ملاک اکثرمون شده پول چرا؟ چون راحت طلب شدیم  اکثر پدر مادرامون نمونه بارز تلاش و کوشش و ساختن زندگی باهم هستن بیشترشون با خونه اجاره ای و با حداقل ها شروع کردن ولی زندگی ساختن باهم و الان به آسایش نسبی رسیدن تو زندگی باید گذشت به هم داشته باشی تا خوشبخت بشی من به این اطمینان دارم کسی که پول یا صورت زیبا را اولویت قرار بدهد باید از چیزهای دیگه چشم بپوشاند چون هیچ احدالناسی تو این دنیا از همه لحاظ ایده آل و کامل نیست.
پاسخ:
من با شما کاملا موافقم اما نمیتونم اینو به بقیه ی پسرا بفهمونم! پسره ادعاش میشه دختری رو دوست داره، میگه موقعیت ندارم، می پرسیم موقعیت دیگه چه کوفتیه، میگه تا خونه و ماشین نخرم نمیتونم پا پیش بذارم! خوده پسرا هم ترسو شدن، من برادره خودمو دیدم که با حداقل پول ممکن ازدواج کرد و البته روز اول هم به عروسمون گفت من فلان قدر دارم، که با این پول میخوام مراسم بگیرم، طلا بگیرم و بقیه شم یه خونه رهن کنم! عروسه ما بچه ی آخر بود و تو ناز و نعمت بزرگ شده بود، اما حساب کرد دید بله مثلا فلان چیز لازم نیست، خب اونو نخرید چون داداش من بهش گفته بود که واسه ولخرجی و چشم و هم چشمی پول اضافه نداره و اونم قبول کرده بود! خدا شاهده داداش من بهترین مراسم رو گرفت و هیچی واسه عروسمون کم نذاشت، درست یه سال بعد هم زنشو برد خونه ای که مال خودشون بود! آدم اولا باید کاری رو که میخواد شروع کنه توکل کنه بخدا، دوما تلاش کنه... پسرای ما که الحمدا... میخوان همه چی مثل آب خوردن باشه، کاری باشه با کمترین ساعت کاری و بیشتر حقوق! خب اینو باید تو خواب ببینن! دخترا هم نمیگم کارشون درسته ولی وقتی میبینیم اونی که دوسش داشتیم عرضه نداشت مثل مرد پا پیش بذاره که ماهم باهاش تو زندگی قناعت کنیم و بسازیم، مجبوریم بین خواستگارای که میاد چون دیگه اون حس دوست داشتن نیست، بر اساس داراییشون یکیشونو انتخاب کنیم بعد میشیم آهن پرست! شما فرض کن سالها برا رشته ای درس خوندی زحمت کشیدی حالا متناسب با اون رشته استخدامتون نمیکنن، واسه شاغل شدن کدوم کار رو انتخاب میکنین؟ مسلما کاری که درآمدش خوب باشه، حتی اگه کارگری باشه! دخترا هم توی این موقعیت قرار میگیرن و میگن ما که طرف رو دوست نداریم بخاطرش با بی پولیش بسازیم، خب با کسی ازدواج کنیم که پول و پله ای داشته باشه که حداقل بتونیم با خرج کردن پولای اون خودمونو راضی کنیم... 

راجع به اون یکی بحثتون باید بگم بله هیچ کس کامل نیست، من خودم کامل نیستم که بخوام دنبال یه آدم ایده آل باشم، ولی خب یه سری معیارها هست که مثلا من دارم ولی ممکنه برا یه دختره دیگه خنده دار باشه ... مثلا من بگم برام مهمه که پیش دخترای فامیلشون خوددار باشه، ولی مثلا خواهرم بگه نه بابا بره هر غلطی میخواد بکنه ولی مثلا برای من هر روز لباس بخره! حتی کامل بودن هم برای هرکی یه تعریف جداگانه داره... 
عزیزم جلسه اولی چی پسندت شد؟ ظاهرش؟ یا اعتقاداتتون جور بود؟
اون جملات آخر پستات با رنگ سبز حسابی می‌سوزونه منو :(
پاسخ:
ظاهرش که پسند شد راستش، ولی خب اینکه از من خواست چادرمو بذارم کنار و یه سری حرفای دیگه که من باهاشون به شدت مخالفت کردم، فک کنم باعث بشه پسره منو نپسنده :)

کاش اون نوشته ها یکمم اونی که مخاطبشه رو بسوزونه!
۱۹ تیر ۹۷ ، ۱۰:۳۸ آقای مُرَّدَد
احساس میکنم در مقابلِ سوالاتم گارد گرفتینا :) 
من یه دوستم. دوستانه میپرسم. و چه خوب که صحبتهایی پیش میاد که به قول دوستم مرتضا"صاحب وبلاگ فیشـــنگار" سوال ایجاد میکنه. 
شما با این مطلبتون لااقل در ذهن یک نفر سوالی مطرح کردید یا باعث شدید سوالی که ایجاد شده بودُ مطرح کنه. این از ویژگی های یه مطلبِ خوبه.
و اما در ادامه:
اصلا و ابدا منظورم به تنهایی، شخص شما نبود. کلی پرسیدم. من فکر میکنم سطح توقعات هم موثرن. 
اینکه یه نفر هم وضع مالیِ خوب، اعم از خونه و ماشین و .... اخلاق خوب شغل خوب. وضعیتِ اجتماعی خوب. ظرف بشوره(مثلا) و همه ی ویژگی هایی که یه دختر انتظار داره رو یه جا دارا باشه، پیدا نمیشه.
اینو یه آدمی که الان حدودا 14 ساله متاهله داره به شما میگه. دختر و پسر باید یه سری خصوصیاتو معیار قرار بدن مثل ایمان . مثل اخلاق. دیانت. بعد باقیِ مواردو با هم بسازن. همونطور که پدر مادر بچه ها رو تربیت میکنن. و بچه ها عادتهای پدر مادرو تغییر میدن، زن و شوهر جوون هم میتونن یه مسیر جدید برای زندگی مشترک ایجاد کنن. و....

پاسخ:
نه من ابدا گارد نگرفتم، من چیزی که خودم دیدم رو فقط گفتم، باور کنین دخترا اونقدری که همه میگن توقعشون بالا نیست، آقایون هم سطح توقعشون خیلی رفته بالا، میخوان دختر از هر لحاظ زیبایی داشته باشه، توی خونه کدبانو باشه، همه ی روش های محبت رو بلد باشه، مهریه ش خیلی کم باشه، اخلاقش عالی باشه، تحصیلات عالیه داشته باشه، از خونواده ی مرفه باشه و هزارتا شروط دیگه! بخدا خیلی از خواستگارها اومدن برا من که اول یه دور خونه مونو برانداز کردن، خب این یعنی چی؟ یا شغل پدرمو میپرسن و توقع دارن پدرم کارمندی چیزی باشه، شاید ما دخترا تو نگاه اول آهن پرست به نظر بیایم، اونم بخاطر اینه که اول از پسر می پرسیم خب چی داری، که اون پرسش هم بخاطر این نیست که به پسره بگیم داراییتو بده ما، بخاطر اینه که مطمئن شیم قرار نیست تو زندگیمون خیلی سختی بکشیم، ولی باور کنین توقع پسرا خیلی خیلی بیشتره... من از داداش خودم دیدم که میگم، می رفتیم خواستگاری میگفت موهاشو فلان مدل باشه، چشاش این رنگی باشه، اندامش اینجوری باشه، خونواده ش اینجوری باشه، یعنی جوری که باید به خدا سفارش میدادیم براش بسازه همچین دختری رو! ولی خب دخترا تنها توقعی که دارن اینه که پسره دیگه به نون شب محتاج نباشه که مجبور باشه بخاطر فشار مالی دوباره برگرده خونه ی باباش! اینجور زندگی واسه خوده پسره هم سخته که پیش زن و بچه ش شرمنده بشه! 
من ترک کردم ولی دختری ندیدم تا حالا که آهن پرست نباشه :)
پاسخ:
منم پسری ندیدم که ظاهربین نباشه :)
۱۹ تیر ۹۷ ، ۱۰:۰۱ آقای مُرَّدَد
ولی آخه چقدر؟ من یکی از دوستان خواهرمو میشناسم که بیشتر از پونزده تا خواستگار داشته. حتما دختر خوبیه. که این همه خواستگار داره. پس چرا نمیره؟ چرا نمیپسندنش.؟
یا بهونه گیره و خواستگاراشو رد میکنه که در اینصورت چرا اهالی مدام براش خواستگار میفرستن؟ مگه چه سودی به حالشون داره که این همه پسرُ سرافکنده ببینن که دارن از اون خونه خارج میشن؟
یا اینکه وقتی میرن تو خونه میبینن دخترِ اونی نیست که باید و شاید .
درسته؟
دیگه نقش خدا رو که نباید فراموش کرد. خدا هی موقعیت برای یه دختر ایجاد میکنه و اون هی دست رد میزنه.
نمیدونم تونستم حرفمو بگم یا نه. مثال: یه معتادی میگفت : ترک کردن اعتیاد کاری نداره که. من خودم شصت بار ترک کردم. شصت بار خیلی خوبه. اما چیزی که به زبون نمیاد اینه که شصت و یک بار مجددا" بدون اراده ی نفس ، رجوع کرده به مواد.
اینکه یه دختر شصت تا خواستگار داره دهن پُر کنه. ولی اینکه شصت تا خواستگار، (نه اصلا سی تا. نصفش) نپذیرفتنش هم به همون اندازه شیرینه؟ جواب لطفا
پاسخ:
من کاری با اون خواهر دوستتون ندارم، از دید خودم به قضیه نگاه میکنم و جوابتونو میدم! الان برای من خواستگاری میاد که شما فرستادین مثلا، حالا مهندسه و از دید شما خیلی هم خوش بر و رو هستن! اما با من که حرف میزنه من میبینم اصلا اون معیاری که مد نظر من هست رو نداره، حتما قرار نیست که چون خوش قیافه و مهندسه و پولدار من جواب بله رو بهش بدم! راستش این خواستگارهایی که برا من اومدن درسته همه شون تحصیل کرده بودن و اغلب هم از نظر اقتضادی وضع خوبی داشتن، اما خب یکیش مثلا اهل نماز نبوده، یکی هدفش توی زندگیش مشخص نبوده، یکی چهره ش به دل من ننشسته، یکی اون منو پسند نکرده، یکی احساس کرده سطح خونوادگیمون مناسب هم نیست و هزارتا دلیل دیگه!
اینکه پسر سرافکنده میشه اصلا عبارت درستی نیست، پسر در صورتی سرافکنده میشه که یه دختر رو به شدت پسندیده باشه و هی خونواده ی اون جواب رد بهش بدن، که البته بازم به این نمیگن سرافکندگی، چون این نشان دهنده ی علاقه ی واقعی پسر به اون دختر هست!
اون معتاد رو که مثال زدین خیلی مثال خوبی بود، حالا شما پسرین میگین پسر سرافکنده میشه و از این حرفا، چرا نمیگن اون خواستگارهایی که یبار میان دختر رو میبینن و بعد معلوم نیست چه ایرادی رو دختر میذارن و دیگه هم پشت سرشونو نگاه نمیکنن چقد میتونن توی روحیه ی دختر تاثیر منفی بذارن؟! مطمئن باشین بیشتر از اینکه دختر جواب رد به خواستگاراش بده، اون خواستگارا هستن که یبار میان و دختر رو میبینن و نمیپسندن و دیگه هم پیگیری نمیکنن!
۱۹ تیر ۹۷ ، ۰۸:۴۳ آقای مُرَّدَد
یه سوال: چرا بعضی از دخترها انقدر خواستگار دارن؟ این همه . مثلا دو خواستگار در طول هفته و هست خواستگار در طول ماه و فلان تا در طول سال؟ 
چرا واقعا؟ مورد پسند واقع نمیشن یا موردیُ نمیپسندن؟ جریان چیه؟
پاسخ:
سوال خوبی بود :)
اون دخترایی که خواستگار زیاد دارن معمولا توی محله های قدیمی که همسایه ها همو میشناسن زندگی میکنن و خب در و همسایه اون دختر رو به خونواده ی پسر معرفی میکنن! اینجوری میشه که اون دختر خواستگار زیاد داره!
اما اینکه چرا ازدواج نمیکنه اول باید بگم که لابد قسمت نیست! اما دلیل دوم اینه که یا دختر آقا پسر رو نمیپسنده یا دختر مورد پسند خونواده ی پسر قرار نمیگیره! یا هر دو همو پسند میکنن اما خونواده ها به هم نمیخورن، ولی در کل جریان خاص دیگه ای نداره!
البته آهن پرستی اکثر دخترا هم مزید بر علت شده =))
پاسخ:
آهن پرستی دخترا در مقابل ظاهر بینی پسرا! این به اون در! شما ظاهر بینی رو ترک کنین تا ما هم آهن پرستی رو ترک کنیم!
جالبه سال 95 یه جوری ترافیکش زیاد بود که دو شیفت کار میکردیم😁
پاسخ:
ماشاا... فک کنم الا بازار کساد شده یکم :))
البته اینم گفته باشم که

کاروانی رد نشد تا یوسفی پیدا شود
یک نفر باید زلیخا را بیاندازد به چاه

خلاصصه آماده بودن لازمه خخخخ :D :D
پاسخ:
ما که همیشه آماده ایم فقط کسی نیست ما رو بندازه تو چاه😁
درمورد اون جمله که گفتی پسرا چشونه و چرا نمیخوان آدم رو همونجوری که هست قبول کنن توجهت رو به این شعر جلب میکنم

من با تو خوشم با نمدِ بر سرِ دوشم
بگذار که عالم کراواتی شده باشد

در مورد جمله آخرت هم فقط این رو میتونم بگم :

زلیخا مرد از این حسرت که یوسف گشت زندانی
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
پاسخ:
واقعا شعر اول خیلی عالی بود😂 

در مورد شعر دوم... آخ آخ آخرش ما هم از حسرت یه سری چیزا میمیریم....
مرد و زن ندارد به نقطه عشق که رسیدى
شورانگیز باش براى عاشقانه هایت رویش را ببوس
و فریاد بزن دوستت دارم و اگر کسى چشم غره ای رفت
دعایش کن تا عاشق شود
من نمیدونم هم شما دخترا شاکی هستین از تنهایی هم ما پسرا پس ماها چرا طرف همدیگه نمیریم من هنوز توش موندم :)
پاسخ:
ما که خیلی گفتیم الهی عاشق بشی... رفت و شد و به قول ما تُرک ها به ما یاندی قیندی(یعنی حرص دادن از نوع شدید) داد! 

شما پسرا از ما دخترا به بهانه های واهی فراری شدین، ما دخترا هم پا پیش بذاریم میشیم جلف، بعد پسره هم اونقدر مغرور میشه که دیگه خدا رو هم بنده نیست! خب معلومه تنها میمونیم و می پوسیم... 
رو منم جواب نداد😁
من که دارم لذت میبرم از روزگار بی خواستگاری
واقعا حالم از اسمشم به  هم میخوره
چقدر بابت افکار پوسیده شون متحمل استرس و فشار عصبی شدیم
هرچی خیره ان شالله پیش میاد گلم
پاسخ:
نسرین شباهت های ما داره روز به روز بیشتر میشه😁 
منم خیلی حال نمیکنم که اینو اون بیان منو ببینن و با خم حرف بزنیم و هی استرس بکشیم... ولی چه میشه کرد، به در و همسایه هم بسپاریم که خواستگار نفرستن فکرای بدی راجع به آدم میکنن! گیر کردیم شدید!

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.