...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

557. مثبت هجده (هیجده؟! هیژده؟!) +18

دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰ ق.ظ

امام کاظم (ع): بوسه بر لب جز برای همسر و فرزند (جایز) نیست. [تحف العقول عن آل الرسول صلی ال، ج ۲، ص ۴۰۹]


از پنجم فروردین آبجی هم با من میاد سرکار و سهیل رو میاره خونه ی ما که مامان نگهش داره... آبجی تعریف میکرد که چند روز پیش تو خونشون دامادمون که میخواسته لُپ سهیل رو ببوسه، سهیل هی صورتشو به طرف اون برمیگردونده که لب هاشو ببوسه، بعد دامادمون (به شوخی) به آبجی میگه ببین مامانت چی به سهیل یاد داده، آبجی هم میگه این کار رو مامان بهش یاد نداده که... از خاله ش یاد گرفته :) میگم آخه خواهر گلم کار هرکی هم بوده، تو چرا به دامادمون گفتی که کار من بوده؟! البته تو خونه خودمم دیروز امتحان کردم دیدم وقتی نزدیکش میشم که لپ هاشو ببوسم خودش لباشو میاره جلو... :) لامصب نمیشه که بهش نه گفت :)

خداییش لذتی که توی بوسیدن لب های کوچولو و آبدار بچه ها هست توی هیچی نیست (البته از اون یکی خبر ندارم :) ) مهیار رو وقتی کوچولو بود چون اولین نوه بود خیلی نبوسیدم، الان که بزرگ شده (دو و نیم سال) وقتی میگم مهیار به عمه بوس بده، خودش لباشو غنچه میکنه و ... اما این سهیل... یعنی از روزی که بدنیا اومده خوردمش جاتون خالی :)


بعدا نوشت: چند نفر حسابی منو به شک انداختن... اگه کسی مدرک محکمی دال بر اشتباه بودن این کار داره حتما بیاد با مدرک بهم بگه ممنون میشم... :/

موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۸/۰۱/۲۶
بی نام

نظرات  (۱۰)

در مورد کامنت (خانم/آقا)ی پاییز با عرض معذرت ی خورده باز صحبت کنم و باید بگم ک ساختار فکری حریم خصوصی طبق چیژی ک روانشاسای غربی الانا نظر دادن ک اصن ب ما ربطی ندارع مثال و نمونه‌ی واضح‌ش اینه ک میگن پدر و مادر در مورد نحوه‌ی چجوری ساخته شدن‌شون(داستان لک لک‌ها و ...!)باید شفاف توضیح بدن فک کنم حداقل تا اونجایی ک من اطلاع دارم این مسئله تو ایران هنوز هم قبیح باشه
چیزی ک من تو متون دینی و ایرانی تایید شده سراغ دارم تعریف خودی و غیر خودی و دامنه‌ی من و دشمن(ضد من) هست ک میگن ب جز پدربزرگ و مادربزرگ و پدر و مادر کس دیگه‌ای نباید بیشتر از حدود ب بچه‌ها نزدیک و حتی محبت زیاد کنه(حالا لب و .. بماند)
در آخر هم باید اضافه کنم ک خواهر زاده‌ی خودتونه و ب هیچکی ربطی نداره! البته با در نظر گرفتن اینکه تاثیر بد میذاره روش
پاسخ:
استفاده کردیم... بسیار ممنون :)
ولی خب من خودم به شخصه معتقدم که نیت هم مهمه... یوقت یکی یه بوسه به پیشونیه بچه میزنه اما با نیت های کثیف، یکی هم مثلا لب بچه رو میبوسه بدون غرض!
منم عرض کردم خدمتتون که بهتره تحقیق بشه 
این مباحث چند وقتیه که داره بیشتر بهشون توجه میشه آخه  
پاسخ:
بله حق با شماست ولی خب ما هم توی همین شرایط بزرگ شدیم و تاثیر بدی رومون نذاشته... با توجه به اینکه فرمودین زمونه زمونه ی خوبی نیست فک نکنم رفتارهای اشتباه توی بزرگسالی خیلی مربوط به دوران کمتر از سه سالگی باشه که آدم عملا اون موقع هاشو یادش نمیاد! هرچند به قول شما از این چیزا نمیشه به سادگی گذشت!!
طوری که شنیدم انگار کودک در تشخیص حریم خصوصی و غیرخصوصی دچار تعارض خواهد شد 
پاسخ:
والا چی بگم!! من همچین چیزی نشنیدم!!
مامان من هم مثل شماست 
من خودم نظری در رد یا تاییدتون ندارم 
اما فکر کنم با این حرفی که شنیدم بهتره یه تحقیقی بشه :) 
آخه دوره زمونه دوره زمونه ی خوبی نیست 
از لحاظ جامعه و اینکه بچه باید آگاه باشه (آگاهی ای که بصورت غیرمستقیم باشه البته) 
پاسخ:
یعنی میفرمایید ممکنه این بوسیدن ها تاثیر منفی روی بچه بذاره؟!
چی بگم والا 
من که خواهر زاده ام پیشونیشو کلا برای بوسیدن جلو میاره 
اون یکیو هم که نوزاده رو کلاهشو می بوسم :) 
پاسخ:
تو خونواده ی ما بوسیدن لب بچه ها چیز جدیدی نیست... البته خب نه اینکه طرف سی سالش بشه هم برن لباشو ببوسن!! نهایتا تا سه سالگی!! :/
مثبته. مثبتِ هجده:))
پاسخ:
خدا رحم کنه :)
سلام


البته طبق اون روایت کارتون درست نبوده ☺😉

مثل اینکه از نظر روانشناسی نقطه خصوصی حساب میشه انگار 
پاسخ:
سلام

اگه بدونم واقعا کارم درست نبوده ترک میکنم این کار رو... ولی خب رو حرف روانشناسا خیلی نمیشه حساب کرد!!
تو فکر دومادتونم :D
پاسخ:
اینکه بهش فک میکنین ایرادی نداره فقط بالاغیرتا فکرهاتون مثبت باشه :))
بلی میدانیم مزاح فرمودیم (:دی)که گذاشتیم.
سلام :)
پاسخ:
بله متوجه شدم :) فقط واسه اطلاع افراد بعدی که کامنت شما رو بخونن اونو نوشتم :)

سلام و درود بر شما :)
چشمانمان روشن:دی . خالشون فرموده اند فرزند نه بچه خواهر:دی
پاسخ:
چشم و دلتون روشن :)
توی روایت دیگه از امام صادق اومده که "بچه ی کوچک"... یعنی حتما قرار نیست بچه ی خود آدم باشه :)

پ.ن: روایت دیگه ای هم داریم که پیامبر لب های امام حسین رو میبوسیدن... نوه بود دیگه فرزند نبود :)

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.