...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

558. جاست فور فان و ارزش دیگری ندارد :)

سه شنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۴۹ ب.ظ

خیلی دلم میخواد اون نظریه پردازی رو که میگفت "دخترا بخاطر اینکه خواستگار ندارن ازدواج نمیکنن" رو پیدا کنم و جفت دستامو ببرم بالا و محکم بکوبم تو فرق سرش و بگم خاک تو اون سرت با این نظریه ای که دادی... (اصلا عصبانی نیستم) ... اینو همینجا داشته باشین تا بگم قضیه چیه...

ایرانی جماعت برخلاف کُره ای جماعت که تو سری خور خوبی هستن به هیچ وجه زیر بار حرف زور نمیرن... شاید با چرب زبونی بشه یه ایرانی رو (بلانسبت همه) خر کرد اما فقط کافیه بهش بگی تو "باید" فلان کار رو بکنی... یعنی زمین و زمان رو بهم میریزه که دقیقا اون کار رو نکنه (یا برعکس)... در کل یه حساسیت عجیبی داریم روی این دو کلمه ی باید و نباید... 

پارسال یه خواستگار داشتم اول بسم ا... که اومد گفت خانوم من باید چادری باشه... من چادری ام اما همین حرفش کافی بود که حسابی از چادر و چادری ها بد بگم و تصمیم بگیرم که اگه اون قسمتم شد همون روز چادر رو ببوسم بذارم کنار که الحمدا... نشد :)

یکی دیگه اومد و گفت خانوم من نباید چادری باشه و باید خوش تیپ و به روز باشه... واسه این دیگه حسابی قاطی کردم و خودشو شخصیتشو همچین شستم انداختم رو بند که رفت و دیگه پشت سرشو هم نگاه نکرد... (اینجا واقعا ایول داشتم!) :)

همین چند وقت پیش یکی اومد خداروشکر خیلی با ظاهر کاری نداشت اما گیر داد که خانوم من باید صبح تا شب بشینه خونه... گفتم داداش اسیر میخوای بگیری؟! گفت خانوم من نباید کار کنه... گفتم حله، ولی دیگه تو خونه حبس شدن چیه؟! دانشگاه و کلاس های متفرقه هم نمیتونه بره؟! گفت نه! گفتم خوش گلدین :))

حالا همین امروز (هنوز ده دقیقه مونده تا بشه چهارشنبه) یکی زنگ زده مامان که گفته دخترم شاغله، مادره گفته پسر من گفته باید خانومم شاغل باشه چه خوب دخترتون شاغله... گفتم چه غلطا... من اگه قرار باشه بعد از ازدواجم هم کار کنم مرض ندارم که ازدواج کنم که مجبور باشم تو خونه هم نوکری یکی دیگه رو بکنم که... خلاصه که گفتم مامان اصلا بگو نیان! 

بعضیاشونم بودن با اینکه تحصیل کرده بودن اما حساسیت عجیبی به دانشگاه داشتن و وقتی من می گفتم اگه بخوام ادامه تحصیل بدم چی، خیلی قاطعانه می گفتن نه دانشگاه وضعش خرابه! یعنی چی که خرابه؟! مگه من خودم قبلا دانشگاه نرفتم؟! مگه دانشگاهه ما دانشگاه نبود؟! والا مانتویی رفتم، چادری اومدم بیرون... با پسرا هم بجز روابط کاری (ترجمه ی مقاله و اینا) و درسی برخورد دیگه ای نداشتم... وضع خرابش دقیقا کجاشه؟! خداییش پسرا خودشون چیکار میکنن تو دانشگاه که همه رو به کیش خود میپندارن (!) و میگن وضعش خرابه؟! :/

خلاصه که حسرت به دلم موند که یکی بیاد بگه آقا من تورو هرجوری هستی و میخوای باشی قبول دارم... دیگه سعی نکنه منو عوض کنه و زور بگه و اینا... والا یه کوچولو سیاست بخرج بدن و قلق ما دخترا رو بدست بیارن دقیقا میشیم همونی که اونا میخوان، ولی بیا اینو بفهمون به پسرا... فک میکنن مردونگی اینه که زور بگن و کاراشونو با زور جلو ببرن... 

حالا حرفم به اون نظریه پرداز احمقیه که زر میزنه که دخترا خواستگار ندارن... خدا وکیلی اگه واسه خودش همچین خواستگارای زورگویی بیاد قبول میکنه؟! اگه قبول کنه که باز هم باید دستامو ببرم بالا و ... (واقعا عصبانی نیستم!) 

+ فردا که روز جوان نامگذاری شده شامل حال ماهایی که موهامون سفید شده (ولو یه تار مو) هم میشه؟! اگه نمیشه به من روز جهانی کودک تبریک بگین لدفا :)

روزتون مبارک :) 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۷
بی نام

نظرات  (۱۱)

۱۸ تیر ۹۸ ، ۱۷:۲۹ کارمند مجرد
اخرش ازدواج کردید یا نه؟ امیدوارم ازدواج خوبی داشته باشید

و هیچ وقت مانند بنده طعم تلخ طلاق رو نچشید
پاسخ:
نه بابا با این شرایطی که خواستگارای من دارن، مگه میشه ازدواج کرد؟! من همچنان منتظر شاهزاده جومونگم که بیاد منو ببره کره و یه سلسله ی جدید تاسیس کنه :)) 
قبول دارم طلاق مقوله ی سخت و سنگینیه، ولی از اونجایی که دوتا از همکارای من در سن پایین و عرض یه سال بعد از عقدشون اونو تجربه کردن و ما هم در جریان مشکلاتشون بودیم، یه جورایی این طلاق واسشون خیلی بهتر بود تا اینکه با طرف زندگی رو ادامه بدن... ا
برای آقایونی که زیر این متن کامنت گذاشتن که شما مته گذاشتی یا سخت گرفتی یا فلان متاسفم 


باید باید باید 
گم شن با همه ی بابدهاشون برن بگرون یکی تلّ ِ بایدهاشون گیر بیارن 
نه که غلط می کنن میان میگن خوب به به دانشجویه یا لیسانسه یا شاغله یا چادریه یا مانتوییه یا خونه داره یا خوشگله با چاقه یا لاغره یا کوتاهه یا بلنده یا سفیده یا سبزه یه یا فره یا وزه یا هرچی که اونا دوست دارن 
بعد میگن بااااااااااااید اینجوری هم باشی! تو گ و ه می خوری میگی باید 
کسی که اینقدر شعور نداره برای دختر مردم باید تعیین می کنه زنش بشی چی کار می کنه 
برن گم شن به خدا
خدا سابه ی پدرها رو روی سر ما دخترها نگه داره 
پاسخ:
:)
برای آقایونی که زیر این متن کامنت گذاشتن که شما مته گذاشتی یا سخت گرفتی یا فلان متاسفم 


باید باید باید 
گم شن با همه ی بابدهاشون برن بگرون یکی تلّ ِ بایدهاشون گیر بیارن 
نه که غلط می کنن میان میگن خوب به به دانشجویه یا لیسانسه یا شاغله یا چادریه یا مانتوییه یا خونه داره یا خوشگله با چاقه یا لاغره یا کوتاهه یا بلنده یا سفیده یا سبزه یه یا فره یا وزه یا هرچی که اونا دوست دارن 
بعد میگن بااااااااااااید اینجوری هم باشی! تو گ و ه می خوری میگی باید 
کسی که اینقدر شعور نداره برای دختر مردم باید تعیین می کنه زنش بشی چی کار می کنه 
برن گم شن به خدا
خدا سابه ی پدرها رو روی سر ما دخترها نگه داره 
پاسخ:
حق دارین ولی شما دیگه اینقد اعصاب خودتونو خورد نکنین چون چیزی درست نمیشه متاسفانه :)
بله الهی آمین :)
من به دوستام برای ازدواج کردنشون بهشون گفتم توی درخواستتون باید رو حذف کنید و جاش دوست دارم
و امثالش به کار بگیرید.
و به کار گرفتن و توانستند خیلی هاشون ازدواج کنند و بعضی هاشون دخترها را با امثال این حرف ها بازی
می دهند و لعن خدا و من بر آنها باد، سوء استفاده تا کی؟
و ان شاء الله یک نفر قلق شما رو پیدا خواهد کرد و باهاش کنار می آیین و خوشبخت می کنین هم رو.
و به شوهرتون چشم ابزار نگاه نکنید، زشته این کار.
 و بدانید هیچ کس کامل نیست حتّی شما...
پاسخ:
چقد لطف بزرگی کردین در حق دوستاتون... کاش همه ی پسرا یه دوستی مثل شما داشتن! 
خداییش من به چشم ابزار به ابزارهای واقعی هم نگاه نمیکنم و نسبت به همشون حس خاصی دارم، چطور از حرفای من برداشت کردین که من شوهر رو یه وسیله میبینم نمیدونم!!! :/
سلام یعنی یکی بیاد بگه آقا من تورو هرجوری هستی و میخوای باشی قبول دارم... ، شک ندارم باز یه بامبولی درست میکنی. 
عه وا نه.... مرد باید مقتدر و جذبه داشته باشه و بزنه تو سر زنشو بگه چطوری باشه.
نه؟ من که میدونم. مثل مـــــار چنبره زدی رو فرش خونه باباتو مثل چی داری حالشو میبری :)))) شوهر میخوای چه کنی؟ 
پاسخ:
خب معلومه که اونم ایراد داره که یهو ندیده و نشناخته همچین حرفی میزنه :)) اصلا اون کی من کی؟! 
اصلا مرد باید با عصبانیت مشتشو محکم بکوبه رو میز داد بزنه که ضعیفه امروز نوبت منه ظرفا رو بشورم :)) اقتدار و جذبه شو اینجوری باید نشون بده :) 
واقعا شوعر به چه دردم میخوره اخه؟!
۲۸ فروردين ۹۸ ، ۰۹:۲۲ ابوصامد رضوان
شما هم خیلی حساسید

طرف شما رو نمی شناسه از کجا بیاد بگه من فقط شما رو برای خودتون می خوام

اتفاقا باید بعضی چیز ها رو قاطعانه اول گفت

به قول معروف جنگ اول به از صلح آخر

خودتونو اصلاح کنید خواهر من

پسر های مردم رو الکی نتر کونید 

البته بعضی جاها بجز مورد اول حق با شما بود...

مثلا نفر دوم می دونست شما چادری هستید نباید چنین درخواستی می کرد
پاسخ:
دقیقا منم حرفم همینه... وقتی منو نمیشناسه دلیلی نداره با من دستوری حرف بزنه! خیلی عذر میخوام ولی "بفرما، بشین، بتمرگ" هر سه تاشون یه معنی میده؛ نمیشه که من بگم چون یکی رو نمیشناسم پس فرقی هم نداره از کدومش استفاده کنم!  در ثانی جلسه های اینچنینی رو واسه دعوا نذاشتن که... واسه این گذاشتن که مثلا من از خیر معیارهای مسخره ای که دارم بخاطر معیارهای مهمتر بگذرم!
با این صحبت های قاطعانه موافقم اما نه جلسه ی اول! خوبه منم همون جلسه ی اول که نه به باره نه به داره بگم آقا پسر تو هم باید برای من دقیقا توی فلان محله خونه بگیری و فلان ماشین رو داشته باشی و اینا؟! اگه برا شما آقایون زیبایی و ظاهر و حجاب خانوم مهم باشه برا ما هم پول و دارایی توی اولیته! هرکسی دنبال چیزی توی طرفش میگرده که نداره!
از طرفی هر خواسته ای حدی داره! من که خواستگارم با کت و شلوار (یا اسپورت) راحته و کلا تیپش اینجوریه رو نمیتونم ازش بخوام با لباس آخوندی تو کوچه و محل بگرده!! چادر هم واسه خیلی ها به همون اندازه ی لباس آخوندی برا (خیلی از) پسرا اذیت کننده س!
چقدر سختگیرید شما .
خوب دوست داشته خانومش چادری باشه سخت گیری کدومه ؟حالا اونو که گفته نه دانشگاه ونه کار وفقط تو خونه آره اشتباهه .
پاسخ:
قبول دارم دوست داشته اما دوست داشتن رو یه جور دیگه هم میشه گفت... نه که روز اول که هنوز هیچ آشنایی یا علاقه ای در کار نیست دستور بده که "باید" اینجوری باشه! من خیلی ها رو دیدم که دختره مانتویی بوده، بعدها همسرش ازش خواسته چادر سر کنه (اینجوری که گفته بود تو وقتی چادر میکنی خوشگلتر میشی و خانوم میشی و بهت افتخار میکنم و از این صوبتا) و اونم با کمال میل قبول کرده... بالاخره ما دخترا هم آدمیم همون اندازه که حرف زور تو کتمون نمیره، حرف های محبت آمیز خیلی زود رومون اثر میکنه!
راستش پست قبلیت خیلی وقیح بود و هر کار کردم نتونستم کامنت بذارم
اگر فرصت شده تو این شبهای عزیز برات دست بدعا بر میدارم که ایزدمنان راه راست رو به سمتت منحرف کنه!

اما در مورد این پست:
ماشالا با این همه خواستگارا! پسر کره ای هم که دیگه هِچ!!
خیلی ایراد ملاغلطی از پسرا نگیر
اونا خودشون الان گیجن نمیدونن دقیقا چی میخوان
شاید نتونن با ادبیات و زاویه دید شما نظراتشونو بگن
صحبتهای اول ازدواج هم تعیین کننده هست ولی نه اونقدر که شما مته به خشخاش میذاری
تو این وضعیت یکیو که مهرش به دلت میشینه و خانواده با اصالتی داره و حداقل های شما رو و خداشناسه و اخلاقشم میتونی تحمل کنی و حداقل تفاهمات رو با هم داری بزن بیفته تو دامنت
نمیشه بشینی و منتظر باشی یکی یاد که دقیقا جمله ای که تو ذهنته رو بزبون بیاره برات اینطور تا سالها باید منتظر بود
سعی کنید خودتون به تفاهم برسید
با این وضعیت اقتصادی الان زن و شوهر هم کار کنن بازم کم میارن. شما فقط بگو کار کردن من به اختیار خودم و صلاحدید طرفین باشه
سن هم که بالاتر بره سختگیری ها بیشتر میشه


پاسخ:
وقیح؟! یعنی باید برم دوباره اونو بازنگری کنم ببینم کوجاش اینقده وقیح بوده که شما نتونستین چیزی راجع بهش بگین :))

پسر کره ای ها که کلا زن ذلیلن!! هرچی من بگم بدون چون و چرا میگه چشم :))
سوال اینجاس اونا که گیجن چطوری میخوان زن بگیرن پس؟! آخه کی به ادم گیج دختر میده؟! :))

جدا از اینکه این پست یکم جنبه ی طنز داشت راستش مشکل اصلی همه اینا این بود که هیچ جوره به دلم ننشستن که من الکی بهونه آوردم که فلانی فلان گفت و از این صوبتا... یکی به دلم بشینه و چشمم اونو بگیره اصلا بگه تو غار باید بمونی میگم تو جون بخواه (کیه که بده؟!) :)

از طرفی قبول دارم که صحبت های اولیه خیلی مهم نیست و ادم نمیتونه پای خیلی از حرفای اون روزش بمونه (چه خوب چه بد) ولی به نظر من کسی که بخواد از الان گارد بگیره و هیچ جوره انعطاف نداشته باشه که مثلا بخواد بگه من مَردم و باید حرف حرفه من باشه رو نباید روش سرمایه گذاری کرد و باهاش وارد زندگی شد... من با این خواستگارام حتی نمیتونستم ارتباط کلامی درستی برقرار کنم... بعد توی زندگی قراره با همین طرف مثلا مشکلاتمون رو چجوری با صحبت حل کنم؟! خودمم که کلا اهل دعوا نیستم مگر اینکه طرف یا واقعا زبون نفهم باشه یا خودشو بزنه به زبون نفهمی!
تو فعلا دستاتو بالا نگه دار تا تصمیم بگیریم بک بی یا نه! : ))))

روزت مبارک ننه :d
پاسخ:
دستام همینجوری بالاس ها زود بگو تا خسته نشدم :)

روز تو هم مبارک بَبِه :))
روزتم مبارک :)
پاسخ:
ممنونم روز شما هم مبارک :)
سلام :)
روزت مبارک

تو کُره ای جماعت رو از کجا میشناسی آخه :))
پاسخ:
سلام و درود بر شما :)

روز شما هم مبارک ممنون :)

به! دست شما درد نکنه... من سالها راجع به اینا تحقیقات کردم :))

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.