...follow your dreams

...follow your dreams

از وبلاگی که دوسش داشتم اسباب کشی کردم اینجا...
وبلاگ سابقم این بود:
www.chibudimchishodim.mihanblog.com
بیشتر از دو سال اونجا پست گذاشتم و خاطراتمو به اشتراک گذاشتم اما حالا بنا به دلایلی اینجام!
یه مثلا کارمندی هستم که لیسانس زبان دارم و خل شدم و میخوام دوباره کنکور بدم و به آرزویی که تو بچگیم داشتم برسم! به اینم اعتقاد دارم که ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س، ولی خیلی با این کنار نمیام که خواستن توانستن است!

کلمات کلیدی
بایگانی

584. دو نمونه از تحقیقات من!

چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۰۱ ب.ظ

طبق تحقیقاتی که سالیان سال داشتم، خوردن قرص سرماخوردگی نه تنها باعث خوب شدن نمیشه، بلکه بهش شدت هم میده و اصلا روند درمان رو کندتر میکنه! حالا چون روایت داریم که سرماخوردگی رو درمان نکنیم و بذاریم خودش خوب شه، احتمالا بر اساس این روایت اونو تولید کردن! فلذا من فقط از (گیاه) پونه برای تسکین درد خود موقع سرماخوردگی استفاده میکنم... اصلا هم نمیخواستم بگم که سرماخوردم! 

enlightenedاز اینجا به بعد رو افراد متعصب به زبان های محلی و بی جنبه ها و غیرتی ها و نژاد پرست ها نخوانند! enlightened

دومین و مهمترین تحقیقی که تو عمرم داشتم این بوده که اگه فارس هستین، یا مدت زمانی رو بین افراد فارس زندگی کردین به هیچ وجه، تاکید میکنم به هیچ وجه با ما افراد عزیز آذری زبان وصلت نکنین! راستش ما آذری ها فقط و فقط برا خودمون ساخته شدیم! تا حالا شده از خودتون بپرسین چرا ما دخترای ترک بداخلاقیم؟؟ بله واسه شماها شاید اینطور بوده اما پسرای ما عاااااشق دخترای بداخلاق و گنده دماغ و برج زهرمار هستن و البته اخلاق خودشون از اخلاق ما بدتره! از شانس، بنده آذری هستم ولی متاسفانه چون جایی غیر از تبریز بزرگ شدم این تفاوت اخلاقی آزارم میده و هیچ جوره نمیتونم با خشن بودن و بداخلاق بودن و حرف های تند و فحش و... (که مثلا برا محبت کردن و ابراز علاقه استفاده میکنن) کنار بیام! 
چرا دارم اینا رو میگم؟؟ چون ناراحتم! دختر همسایه مون که چشم باز کرده ترک و آذری کنار خودش دیده و هیچ برخوردی با غیر آذری ها نداشته، الان با یه شیرازی ازدواج کرده؛ این انصافه؟؟ رسما دارم بهش حسودی میکنم، نه دارم از حسودی میمیرم... چپ و راست هی بهش "عزیزم" ی میگه که شما عمرا اینو از دهن به پسر آذری زبان بشنوین حتی اگه عاشق سینه چاکتون باشه... خیلی دارم اذیت میشم، اگه قسمت من یکی باشه از همشهری های خودم چطور بهش بفهمونم که من دوست دارم بجای کلمات محبت آمیز ترکی (مثل اشح، سفه، گودوخ و امثالهم_ که همگی فحش هستن) از کلمات قشنگ فارسی برا نشون دادن علاقه ش به من استفاده کنه؟؟ فک کنم تنها اختلافی که قراره باهاش داشته سر این موضوع باشه... حالا بیا بهش حالی کن که دخترا از راه گوش (شنیدن) عاشق میشن!!! چیز کوچیکی نیستااا اینا رو جدی بگیرین! 

+ سوء استفاده از این پست برای توهین به آذری ها اکیدا ممنوع است و پیگرد معنوی دارد (حلالتون نمیکنم!)

 

موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۸/۰۸/۱۵
بی نام

نظرات  (۱۱)

۰۳ آذر ۹۸ ، ۰۱:۱۴ جناب منزوی

به لطف خدا خوبم، با بنزین ۳ تومنی نفس می کشیم :)

سردی هوا هم ماجراهای خودش رو داره :)

تنتون سلامت

پاسخ:
الحمدا... که خوبین... فقط این بوی بنزین یکم اذیت میکنه هااا مراقب باشین :))

پاینده باشین :)

نمیدونم شاید چون من زیاد ندیدم نمیدونم🤷🏻‍♀️

پاسخ:
خوش بحالت که ندیدی :(
۲۹ آبان ۹۸ ، ۱۱:۰۳ دُردانه ⠀

ولی کتاب‌های جامعه‌شناسی زبان اینی که میگیو نمیگن.

و با توجه به اینکه هفت سال تو خوابگاه با قومیت‌های مختلف زندگی کردم، می‌تونم بگم اینی که میگی تو همۀ قومیت‌ها کمابیش دیده میشه.

پاسخ:
مخالفم!! چون نظریه های جامعه شناسی و زبان شناسی و اینا هیچکدومشون درست و حسابی نیست!
توی زبان فارسی فحش فحشه و وقتی استفاده میشه که از طرف بدت میاد نه اینکه دوسش داشته باشی! ولی توی ترکی کلمات دیوث و کوپَین قیزی/ اوغلی (که معنیشونو میدونی) واسه ابراز علاقه به عزیزا استفاده میشه!! آیا اینا فحش نیست؟! اگه توی قومیت های دیگه کم و بیش اینجوری باشه، بین اذری ها اصلا رسمه... جالبه که خودشونم خوششون میاد کسی با این الفاظ بهشون ابراز علاقه کنه!

خودم آذربایجان غربی ولی تهرانیم، طرف مقابل تبریز و مدتیست تهرانه

پاسخ:
بسیار عالی... اگه همون سطر اول بعد از ادامه ی مطلب رو بخونین متوجه میشین که من آذری های عزیزی که مدت زمانی بین فارس ها زندگی کردن رو هم جزء همون فارس ها در نظر گرفتم :)

دقیقاااا همینجوره زهرایی. پسرهای ترک فحش دادن فقط بلدن

پاسخ:
شاهد از غیب رسید... این کار خیلی عذاب اوره خیلیییییی
۲۸ آبان ۹۸ ، ۱۷:۱۰ دُردانه ⠀

پستت شوخی بود؟ آخه من اینجوری نیستم اصلا :|

پاسخ:
نباید هم اینجوری باشی! تو بیشتر از اینکه با آذری ها باشی با غیر آذری ها بودی!!! اگه تو هم تو تبریز میموندی و اینجا درس میخوندی توهم اینجوری میشدی خود به خود!! 
۲۸ آبان ۹۸ ، ۰۱:۳۷ جناب منزوی

سلام و عرض ادب :)

حال و احوال؟ امیدوارم این سرماخوردگی خوب شده باشه

یادم میاد یه بار نوشتید تابستون تو شهرتون برف بارید، الان لابد قندیل بستید؟ :)

ایام به کامتون

پاسخ:
سلام و درود بر شما جناب منزوی کم پیدا :)
خوبم الحمدا... ، شما که نیستین خوبین ایشاا...؟
قندیل که واقعیتش هوا خیلی سرده... یعنی تو خونه سرماخوردگیم خوب میشه، میرم بیرون دوباره سرماخوردگی بر میگرده! مکافاتی شده بخدا :))
 

تکذیب میکنم [توسط آذری که یه آذری زبان دیگه بهش میگه عزیزم]

پاسخ:
آذریه کدوم منطقه این؟ منطقه هم فرق داره :)

سلام زهرای عزیزم :)

خوبی؟چه خبر؟خیلی دلتنگت بودم.خیلی وقت بود که خبری ازت نداشتم. :)

عههههههه!چرا می گی سرما خوردگی رو نباید درمان کرد و خودش باید درمان بشه.اگه منشاش باکتریایی باشه چی؟اون وقت اگه درمان نشه که به قلب آسیب می رسونه و باعث مرگ می شه.

حالا بماند که اگه ویروسی هم باشه و درمان نشه ممکنه باعث مرگ بشه.

بحث آنفلوآنزا هم جای خودش بماند.

پاسخ:
سلام عزیز دلم :)
مرسی عزیزم قربونت تو خوبی؟!

راستش من اعتقادی به دوا و درمون ندارم برا همین معمولا میذارم سرماخوردگیم خودش خوب شه و اغلب هم بعد از سه چهار روز خوب شده، ولی خب دیگه سرماخوردگی های شدید رو باید درمان کرد :)
۱۶ آبان ۹۸ ، ۱۳:۱۵ شارمین امیریان

سلام.

واقعا ترکها اینجوری ان؟

ولی ذهنیت من در مورد ترکها، مخصوصا ترکهای شمال غرب ایران همیشه خیلی خیلی مثبت بوده و کلا ترکها رو خیلی دوست دارم. یه عالمه دوست و همکار ترک هم دارم همگی خوش اخلاق و مهربون و زلالند. 

البته شما چون خودت آذری هستی بهتر میشناسی.

 

به نظر من دختر و پسر از دو تا فرهنگ یا دو تا شهر متفاوت نباید ازدواج کنن. هر چند کلیت نداره.

 

ان شالله یه پسر طبق معیارهات نصیبت بشه.

پاسخ:
سلام و درود
بله متاسفانه ابراز علاقه شون به این صورته که گفتم!
ولی خب منم دوست و همکارای دخترم واقعا دخترای خوب و خونگرمی هستن و با اونا مشکلی ندارم، مشکل رفتار بین زوج هامونه وگرنه هم جنس ها یا حتی جنس های مخالف ولی در حد همکار خیلی هم باهم دیگه رابطه ی خوبی دارن!

دقیقا موافقم!

خیلی ممنون :)

سلام

ان‌شاءالله سرماخوردگیتون بهتر و بهتر شود و کم کم از بین برود.

و در مورد این ازدواج، من فارسم، ولی هر دختری یا پسری بخواد زیاد بهم بی احترامی کنه

عاشقش باشم، دلیلی می‌تراشم تا ازش دور شم و اون ازم بدم بیاد و خودش با دست

خودش قیدمنو بزنه و ولی برعکس باشه، جوری هر روز عاشقش می کنم که فکر نکنه

یه درصد از عشقم نسبت بهش کم شده.

در کل، بی عشق زندگی کردن زندگی خوبی برای آدم نمی‌سازه.

پاسخ:
سلام و درود بر شما
خیلی ممنون
واقعیت هم همونه، به نظر من توی دوست داشتن هم باید به هم احترام بذارن، دلیل نمیشه چون من یکی رو دوست دارم به باد فحش بگیرمش که مثلا نشون بدم دوسش دارم... اینجور لفظ ها اصلا برای ابراز علاقه نه تنها مناسب نیست، بلکه باعث کدورت بینشون هم میشه... متاسفانه آذری ها اینو درک نمیکنن!! :(((

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.